• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024

اشتغال بیش از سه هزار نفر در معادن فعال کردستان

  • کد خبر : 22158
  • 07 تیر 1402 - 14:28
اشتغال بیش از سه هزار نفر در معادن فعال کردستان
معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تاکنون سه هزار و ۱۳۲ نفر در معادن استان مشغول به‌کار هستند و این حوزه ظرفیت اشتغال‌زایی چندین هزار نفر دیگر را دارد.

معاون امور معادن اداره کل صمت کردستان گفت: تاکنون سه هزار و ۱۳۲ نفر در معادن استان مشغول به‌کار هستند و این حوزه، ظرفیت اشتغال‌زایی چندین هزار نفر دیگر را دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، مهدی سیفی باغی‌خانی با بیان اینکه طبق آخرین آمار موجود در حال حاضر ۱۲۹ فقره پروانه اکتشاف در استان کردستان صادر شده است، اظهار داشت: ۳۵۶ معدن پروانه‌دار در سطح وجود دارد که سه هزار و ۱۳۲ نفر در آن‌ها مشغول فعالیت هستند. در بحث مجوزهای معدنی گروه یک معادن ماسه، سنگ لاشه، خاک رس و…، نزدیک به ۱۹۳ معدن دارای مجوز بهره‌برداری هستند.

وی با اشاره به اینکه در گروه معادن سنگ‌های تزئینی و نما ۳۰ مجوز فعال در استان کردستان وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۶ معدن طلا، منگنز و آهن در سطح کردستان فعالیت دارند که با احتساب معادن غیرفعال، جمع کل این معادن در این استان ۳۳ مورد است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه ۱۸ گروه معدنی در استان وجود دارد، یادآور شد: از تعداد مجوزهای صادر شده، ۱۹۲ مورد سنگ لاشه، ۲۷ مورد آهن، باریت سه مورد و مرمریت ۴۰ مورد است.

سیفی باغی‌خانی تصریح کرد: چرخه کامل تولید و فرآوری مواد معدنی در این استان باید به اجرا درآید و از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌شود. معادن، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان بوده که استفاده بهینه از آن دیر آغاز شده اما در یک سال اخیر، فعالیت چشمگیری در این راستا انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان، ۵۹۷ میلیون تن ذخیره قطعی ۱۸ گونه ماده معدنی داریم که ۸۹ میلیون تن آن سنگ‌آهن است و با توجه به اکتشافات گلالی قروه، ۵۱ میلیون تن سنگ‌آهن به ذخایر کردستان اضافه شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=22158

نوشته‌های مشابه

01خرداد
پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی پروژه هیمکو در بندر شهید رجایی
مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا مطرح کرد:

پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی پروژه هیمکو در بندر شهید رجایی

01خرداد
مدیرعامل جدید شرکت فولاد کاوه جنوب کیش منصوب شد
طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس،

مدیرعامل جدید شرکت فولاد کاوه جنوب کیش منصوب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.