• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
«فلزات آنلاین» گزارش می‌کند:

افزایش بیش از ۴۶ درصدی درآمد «فخوز» در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲

  • کد خبر : 39510
  • 15 بهمن 1402 - 7:17
افزایش بیش از ۴۶ درصدی درآمد «فخوز» در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲
شرکت فولاد خوزستان از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه امسال، موفق به کسب درآمد 591 هزار و 284 میلیارد و 434 میلیون ریال حاصل از فروش محصولات خود شامل گندله، آهن اسفنجی، اسلب و بلوم و بیلت در بازارهای داخلی و صادراتی شد که این میزان با رشد 46.3 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (404 هزار و 191 میلیارد و 104 میلیون ریال) همراه بوده است.

شرکت فولاد خوزستان از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه امسال، موفق به کسب درآمد ۵۹۱ هزار و ۲۸۴ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال حاصل از فروش محصولات خود شامل گندله، آهن اسفنجی، اسلب و بلوم و بیلت در بازارهای داخلی و صادراتی شد که این میزان با رشد ۴۶٫۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۴۰۴ هزار و ۱۹۱ میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال) همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، شرکت فولاد خوزستان به عنوان دومین فولادساز بزرگ کشور علی‌رغم چالش‌های موجود در صنعت فولاد که از جمله آن‌ها می‌توان محدودیت‌های تامین انرژی اشاره کرد، موفق به ثبت رکوردهای قابل‌توجهی در حجم فروش و درآمد حاصل از فروش محصولات خود در بازارهای داخلی و صادراتی طی ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش شده است.

رشد ۴ درصدی تولید «فخوز» در ۱۰ ماهه امسال

شرکت فولاد خوزستان در ۱۰ ماهه امسال، موفق به تولید سه میلیون و ۷۶ هزار و ۵۵۶ تن آهن اسفنجی شد که این میزان با افزایش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (دو میلیون و ۹۸۸ هزار و ۷۷۲ تن) همراه بود. میزان تولید گندله «فخوز» در ۱۰ ماه امسال، به پنج میلیون و ۵۱ هزار و ۶۸۹ تن رسید که حاکی از رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ (چهار میلیون و ۵۶۲ هزار و ۷۸۸ تن) است. شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و عرضه‌کننده شمش فولادی در کشور، موفق به تولید یک میلیون و ۸۱۹ هزار و ۴۳۵ تن بلوم و بیلت و همچنین ۹۸۶ هزار و ۵۱۲ تن اسلب در ۱۰ ماهه سال جاری شد. مجموع تولید شرکت فولاد خوزستان از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه ۱۴۰۲، به ۱۰ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۱۹۲ تن محصول رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۰ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۵۸۷ تن)، با رشد ۴ درصدی همراه شد.

از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه ۱۴۰۲، حجم کل فروش محصولات شرکت فولاد خوزستان در بازار داخلی شامل فولاد میانی (بلوم، بیلت و اسلب)، آهن اسفنجی و گندله، دو میلیون و ۵۰۶ هزار و ۷۸۵ تن بوده که افزایش ۱۹ درصدی را نسبت به ۱۰ ماهه سال قبل (دو میلیون و ۱۰۶ هزار و ۴۳۰ تن) نشان می‌دهد؛ در واقع فولاد خوزستان به خوبی نیازهای بازار داخلی را در این مدت تامین کرده است. حجم فروش داخلی و صادراتی «فخوز» در ۱۰ ماهه سال جاری، سه میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۷۸ تن بوده که رشد ۳.۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل (سه میلیون و ۲۰۴ هزار و ۱۹ تن) نشان می‌دهد. این افزایش حجم فروش محصولات در حالی به دست آمده که این شرکت در فصل تابستان امسال، ۵۴۰ هزار تن از تولید برنامه‌ریزی‌ شده خود را به واسطه محدودیت‌ تامین برق از دست داد و در حال حاضر نیز با چالش محدودیت تامین گاز مواجه است.

شرکت فولاد خوزستان در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ توانست از محل فروش بیلت و بلوم در بازار داخلی، ۲۴۳ هزار و ۶۴۳ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل (۱۴۸ هزار و ۵۰۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال)، ۸۵ درصد رشد داشته است. «فخوز» در ۱۰ ماهه سال جاری، ۱۵۵ هزار و ۶۷۲ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال درآمد از فروش اسلب در بازار داخلی کسب کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش (۹۵ هزار و ۲۴۰ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال)، ۶۳٫۴ درصد افزایش یافته است. شرکت فولاد خوزستان در ۱۰ ماهه امسال از فروش گندله در بازارهای داخلی، ۱۵ هزار و ۱۵۹ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال درآمد به دست آورد که این میزان، نشان از رشد ۶۳٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹ هزار و ۲۶۷ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال) دارد. «فخوز» با فروش آهن اسفنجی در بازار داخلی طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۲۳ هزار و ۷۴۵ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال درآمد کسب کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ (چهار هزار و ۱۹۲ میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال)، ۴۶۶٫۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. جمع درآمد شرکت فولاد خوزستان از فروش داخلی محصولات خود طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲، به ۴۸۳ هزار و ۲۲۱ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش (۲۵۷ هزار و ۲۰۶ میلیارد و ۱۳۳ میلیون ریال)، ۸۸ درصد رشد داشته است.

درآمد صادراتی «فخوز» بیش از ۴ درصد افزایش یافت

شرکت فولاد خوزستان طی ۱۰ ماهه امسال، موفق به کسب درآمد ۱۱۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال از محل صادرات بیلت و بلوم شد که این میزان حاکی از افزایش ۳۴٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۸۷ هزار و ۱۱ میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال) است. «فخوز» در ۱۰ ماهه سال جاری، در حالی موفق شد سه هزار و ۲۴۲ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال درآمد از فروش آهن اسفنجی در بازارهای صادراتی کسب کند که این میزان با رشد ۶۳٫۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (یک هزار و ۹۸۷ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال) همراه بود. این شرکت طی ۱۰ ماه سال ۱۴۰۲، توانست ۳۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال اسلب در بازارهای صادراتی به فروش برساند. شرکت فولاد خوزستان موفق شد در ۱۰ ماهه سال جاری، ۱۵۳ هزار و ۶۳ میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال درآمد از صادرات محصولات خود داشته باشد که حاکی از افزایش ۴٫۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۴۶ هزار و ۹۸۴ میلیارد و ۹۷۱ میلیون ریال) است. درآمد حاصل از فروش بیلت و بلوم شرکت فولاد خوزستان در بازارهای داخلی و صادراتی طی ۱۰ ماهه سال جاری، به ۳۶۰ هزار و ۷۴۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش (۲۳۵ هزار و ۵۱۶ میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریال)، ۵۳٫۱ درصد افزایش یافته است. «فخوز» در ۱۰ ماهه سال جاری، توانست ۱۸۸ هزار و ۳۹۲ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال اسلب در بازارهای داخلی و صادراتی به فروش برساند که حاکی از رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ (۱۵۳ هزار و ۲۲۶ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال) است. جمع درآمد شرکت فولاد خوزستان در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲، به ۵۹۱ هزار و ۲۸۴ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۴۰۴ هزار و ۱۹۱ میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال)، ۴۶٫۳ درصد افزایش یافته است.

شرکت فولاد خوزستان بر مدار توسعه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، شرکت فولاد خوزستان علاوه بر ثبت رکوردهای پیاپی در حوزه فروش و درآمد، پروژه‌های توسعه‌ای فراوانی را در دست اقدام دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طرح زمزم ۳ به عنوان بزرگ‌ترین مگامدول آهن اسفنجی کشور با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیون یورو اشاره کرد که نخستین عرضه آهن اسفنجی آن به میزان ۱۹۰ هزار تن در روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲، با موعد تحویل به مشتریان در روز یکشنبه ۲۷ اسفند ماه سال جاری انجام شد. این طرح علاوه بر اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر، سود قابل‌ملاحظه‌ای برای گروه فولاد خوزستان و سهام‌داران «فخوز» به همراه خواهد داشت. از دیگر پروژه‌های توسعه‌ای شرکت می‌توان به طرح ماشین ریخته‌گری اسلب عریض، احداث کارخانه اکسیژن ۴‌ و احداث پکیج کوره شماره ۷ اشاره کرد. مجموع سرمایه‌گذاری‌‎های انجام شده برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای «فخوز»، بالغ بر ۴۰ هزار و ۸۹۱ میلیارد تومان برآورد می‌شود که نشان‌‎دهنده تحولی شگرف در این شرکت عظیم فولادی و به دنبال آن صنعت فولاد کشور است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39510

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
حضور پررنگ صادرکننده نمونه کشور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
08اردیبهشت
راه‌اندازی سامانه پیچیده جبران‌ساز توان راکتیو توسط متخصصان «SKS»
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش مطرح کرد:

راه‌اندازی سامانه پیچیده جبران‌ساز توان راکتیو توسط متخصصان «SKS»

08اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۵۹ دلار رسید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.