• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

افزایش تولید فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده

  • کد خبر : 31493
  • 26 مهر 1402 - 13:00
افزایش تولید فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده
افزایش پویایی و فعالیت‌ها در رابطه با تولید وسایل نقلیه الکتریکی در ایالات متحده آمریکا، موجب افزایش تولید فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده و مواد اولیه به منظور تولید باتری‌های مورد نیاز این خودروها خواهد شد.

افزایش پویایی و فعالیت‌ها در رابطه با تولید وسایل نقلیه الکتریکی در ایالات متحده آمریکا، موجب افزایش تولید فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده و مواد اولیه به منظور تولید باتری‌های مورد نیاز این خودروها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، پیش‌بینی مذکور در قالب یک بیانیه از سوی راجر لین، معاون بازاریابی و روابط عمومی شرکت «Ascend Elements» مستقر در شهر وستبرو در ماساچوست آمریکا منتشر شده است.

به گفته لین، تمایل زیادی برای ایجاد زنجیره تامین داخلی در صنعت خودروهای الکتریکی به ویژه در ایالات متحده آمریکا وجود دارد.

وی عنوان کرد: آمریکا در تلاش برای ایجاد تاسیسات و واحدهای تولید و فرآوری در سطح جهانی است تا مواد اولیه را به کارآمدترین روش‌های موجود، تولید و فرآوری کند. این مواد اولیه به ماده واسطه فعال کاتدی (pCAM) و مواد فعال کاتدی (CAM) تبدیل خواهد شد که در ایالات متحده آمریکا بسیار کم تولید می‌شود.

شرکت «Ascend Elements» در روز سه‌شنبه ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که یک سرمایه‌گذاری مشترک جدید با شرکت «TES» به عنوان زیرمجموعه شرکت «SK ecoplant» در کره‌جنوبی برای ساخت یک مرکز جدید در شهر هاپکینزویل در ایالت کنتاکی آمریکا انجام داده است. پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۴ هزار تن باتری‌ مستهلک شده و قراضه ابر واحدهای تولیدی در این تاسیسات از همه جداسازی شده و خرد شوند.

انتظار می‌رود حدود ۱۲ هزار تن در هر سال فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده در این تاسیسات تولید شود.

معاون بازاریابی و روابط عمومی شرکت «Ascend Elements» مطرح کرد: تاسیسات هاپکینزویل تقریبا مشابه تاسیسات شرکت «Ascend Elements» در شهر کوینگتون در ایالت جورجیا ساخته خواهد شد و ظرفیت بازیافت در این شرکت را افزایش خواهد داد.

ظرفیت فرآوری سالانه تاسیسات مرکز شماره یک این شرکت در شهر کوینگتون، حدود ۳۰ هزار تن باتری لیتیوم‌یونی مستهلک شده و قراضه باتری است.

لین اظهار داشت: استراتژی این شرکت با اهداف تعیین شده دولت ایالات متحده آمریکا در یک راستا قرار دارد و این همگام‌سازی در دو کمک‌ هزینه‌ای که وزارت انرژی آمریکا (DOE) به این شرکت اعطا کرده است، خود را نمایان می‌کند.

لازم به ذکر است که در ماه اکتبر ۲۰۲۲، وزارت انرژی آمریکا دو کمک ‌هزینه به ارزش مجموعا ۴۸۰ میلیون دلار برای تولید مواد فعال کاتدی زیست‌پایشی از باتری‌های بازیافتی اعطا کرد.

این شرکت اعلام کرد که از این کمک ‌هزینه‌ها برای ساخت تاسیسات خود با نام «Apex 1» در شهر هاپکینزویل که در آن ماده واسطه فعال کاتدی (pCAM) و مواد فعال کاتدی (CAM) تولید می‌شود، استفاده خواهد کرد.

گفتنی است که در حال حاضر تاسیسات «Apex 1» در دست ساخت قرار دارد و انتظار می‌رود که این تاسیسات در سال ۲۰۲۴ به مرحله بهره‌برداری برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود ۷۵۰ هزار تن ماده واسطه فعال کاتدی به منظور استفاده در خودروی الکتریکی در این تاسیسات تولید شود.

فلزات موجود در باتری‌های مستهلک بازیافتی تولید شده در تاسیسات مرکز شماره یک، مواد اولیه مورد نیاز تاسیسات «Apex 1» را تامین خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود فرایند ساخت تاسیسات تولید فلزات موجود در باتری‌های مستهلک بازیافتی در ماه نوامبر ۲۰۲۳ شروع شود و انتظار می‌رود فرایند تولید در آن از اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

به گفته لین، فلزات موجود در باتری‌های مستهلک بازیافتی به صورت محلی تولید و به مصرف خواهد رسید و این سناریو در هر نقطه از جهان که تولید خودروهای الکتریکی وجود داشته باشد، پیاده‌سازی خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=31493

نوشته‌های مشابه

29اردیبهشت
توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور با استفاده از ریل ملی ذوب‌ آهن
29اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۹۲۹ دلار رسید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.