• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

افزایش ۶۱ درصدی درآمد شرکت «Trevali» در سال ۲۰۲۱

  • کد خبر : 25446
  • 18 مرداد 1402 - 16:31
افزایش ۶۱ درصدی درآمد شرکت «Trevali» در سال ۲۰۲۱
محصول اصلی شرکت معدنی «Trevali» فلز روی است که در درجه اول به عنوان یک فلز صنعتی استفاده می‌شود. همچنین این شرکت مواد معدنی سرب، نقره، طلا و مس را به‌ عنوان محصولات جانبی روی تولید می‌کند.

محصول اصلی شرکت معدنی «Trevali» فلز روی است که در درجه اول به عنوان یک فلز صنعتی استفاده می‌شود. همچنین این شرکت مواد معدنی سرب، نقره، طلا و مس را به‌ عنوان محصولات جانبی روی تولید می‌کند. این شرکت در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های اکتشاف، استخراج و توسعه و همچنین واحدهای فرآوری مواد معدنی تخصص دارد. در سال ۲۰۲۱، سه معدن ماده معدنی به نام‌های «perkoa»، «rosh pinah» و «caribou» که تحت بهره‌برداری این شرکت هستند، در کشورهای کانادا و آفریقا واقع شد‌ند. میزان تولید روی قابل پرداخت طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، روندی نزولی را طی کرده است. در عین حال میزان درآمد حاصل از روی نیز افزایش یافته و از میزان ۲۵۵ هزار دلار به میزان ۳۳۰ هزار دلار رسیده است. حدود ۹۰ درصد از درآمد شرکت از طریق فروش روی حاصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات، شرکت معدنی «Trevali» تخصص در فعالیت‌های اکتشافی، استخراج، توسعه و فرآوری مواد معدنی دارد. این شرکت تولیدکننده جهانی فلزات پایه است که شامل مواد معدنی روی، سرب و نقره می‌شود. دارایی‌ها و معادن عملیاتی شرکت در کانادا، بورکینافاسو و نامیبیا واقع شده است؛ دفتر مرکزی آن نیز در کانادا  قرار دارد. از پروژه‌های توسعه می‌توان به کارخانه شست‌وشوی سریع اکسید اکتیو (ROL) در معدن «caribou» اشاره کرد.

شرکت «Trevali» دارای سه معدن عملیاتی است که شامل معدن «perkoa» در بورکینافاسو (آفریقای غربی)، معدن «caribou» در کانادا و معدن «rosh pinah» در نامیبیا (آفریقا) است. معدن «perkoa» دارای مواد معدنی روی، سرب و نقره است و سه هزار تن ماده فرآوری در روز تولید دارد. همچنین معدن «caribou» تنها دارای ماده معدنی روی است که در روز، دو هزار تن ماده فرآوری شده تولید می‌کند. معدن «rosh pinah» با داشتن مواد معدنی روی، سرب و نقره، سه هزار تن در روز تولید مواد فرآوری شده را در دست دارد؛ همچنین از این معادن کنسانتره روی نیز تولید می‌شود. معدن «Santander» در پرو نیز در سال ۲۰۲۰ جزو معادن شرکت بوده که تولید روی، سرب و نقره را در دست داشته است؛ اما در تاریخ سوم دسامبر ۲۰۲۱، تصمیم به فروش آن گرفته شده است. علاوه‌براین، شرکت «trevali» مالک پروژه «halfmile» در کانادا، استان «New Brunswick» است، همچنین پروژه «ruttan» در کانادا، شمال «Manitoba» را در دست دارد.

در ماه آگوست سال ۲۰۲۰، یک مطالعه پیش امکان سنجی برای توسعه معدن «rosh pinah» برنامه‌ریزی شد که پیش‌بینی شده است توان عملیاتی معدن را تا ۸۶ درصد افزایش دهد و از ۰.۷ میلیون تن در سال به ۱.۳ میلیون تن برسد و هزینه‌های عملیاتی را به‌ طور قابل توجهی نیز کاهش دهد. این مطالعات در ماه آگوست سال ۲۰۲۱ منتشر شد.

آمار تولید روی

در جدول ۱، مشخصات معادن روی شرکت «Trevali»، میزان تولید هر یک در طی سه سال متوالی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ قابل مشاهده است.

همان‌طور که در جدول ۱ قابل مشاهده است، معدن «perkoa» طی سه سال مورد بررسی بیشترین سهم را در تولید روی داشته است که به‌ طور متوسط حدود ۴۹ درصد از کل تولید روی در هر سال متعلق به معدن «perkoa» بوده است؛ البته شایان ذکر است که این معدن تنها دارای ماده معدنی روی است. در رتبه دوم، معدن «rosh pinah» قرار دارد که بعد از معدن «perkoa»، سهمی معادل ۲۵ درصد از تولید روی را در اختیار داشته است. بعد از این دو معدن، معادن «caribou» و «Santander» کمترین سهم را در تولید روی دارند. میزان تولید روی در معادن، روند نزولی داشته و از میزان حدود ۴۱۷ میلیون پوند، به میزان ۲۷۱ میلیون پوند رسیده است.

سال ۲۰۲۰، سالی چالش‌برانگیز برای شرکت بود و با خطرات متعددی مواجه شد که در ارتباط با شیوع کرونا بوده است. تا جایی که وخامت بازار جهانی روی به دلیل چالش‌های ارائه شده توسط کرونا و هزینه‌های بالای تصفیه کنسانتره، عملیات معدن «caribou» را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ غیراقتصادی کرد. از این رو معدن «caribou» در روز ۲۶ مارس سال ۲۰۲۰، به دلیل شرایط نامطلوب بازار روی و چالش‌های بهره‌وری، تحت مراقبت و نگهداری موقت قرار گرفت که با پیشرفت عملیاتی و بهبود شرایط بازار روی، در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ مجدد عملیات خود را آغاز کرد و در ماه مارس همان سال، اولین تولید خود را تحویل داد. از این رو در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، مقدار کمتری از سال ۲۰۱۹ برای تولید این معدن ذکر شده است.

شرکت «Trevali» در روز ۲۶ ژوئن سال ۲۰۲۰ به دلیل شناسایی موارد مثبت کرونا، عملیات استخرج و آسیاب در معدن «Santander» را به‌ طور موقت به حالت تعلیق درآورد و در روز ۲۵ جولای ۲۰۲۰، شروع مجدد عملیات معدنی را از سر گرفت. به همین دلیل حدود ۱۲ درصد میزان تولید در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ افت داشته است.

در نمودار ۲، درآمد کل و درآمد حاصل از فروش روی شرکت «Trevali» طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ ارائه شده است. شایان ذکر است که درآمد این شرکت اغلب از تولید روی حاصل می‌شود.

مطابق با نتایج ارایه شده در نمودار ۲ و اطلاعات منتشر شده توسط شرکت «Trevali»،  میزان درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۱، حدود ۳۴۳ میلیون دلار بوده که افزایش ۶۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. از دلایل این افزایش می‌توان به تقویت میانگین قیمت سالانه روی و هزینه پایین‌تر تصفیه کنسانتره روی اشاره کرد. درآمد کل شرکت روندی نزولی داشته و از میزان ۳۸۶ میلیون دلار، به میزان ۳۴۳ میلیون دلار رسیده است. همچنین وضعیت درآمد حاصل از فروش روی نیز کاهشی بوده است. درآمد حاصل از فروش روی، بیشترین سهم را در درآمد شرکت داشته است؛ به‌ طوری که در سه سال مورد بررسی، حدود ۹۰ درصد از درآمد کل به فروش روی اختصاص دارد.

مطابق با اطلاعات منتشر شده توسط شرکت «Trevali»، بیشترین درآمد روی همانند بیشترین تولید، مختص معدن «perkoa» بوده است. معدن «Santander» به دلیل تعطیلی و تصمیم به فروش آن در سال ۲۰۲۱، تولید و درآمدی نداشته است. همچنین در سال ۲۰۲۱، مالکیت این شرکت نسبت به این معدن صفر عنوان شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=25446

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۸۴۶ دلار رسید
05اردیبهشت
صنعت سرب و روی در یک قدمی پرتگاه
مدیرعامل شرکت ذوب روی سدید زنجان مطرح کرد:

صنعت سرب و روی در یک قدمی پرتگاه

05اردیبهشت
ریزش قیمت روی در بازارهای جهانی
در روز معاملاتی گذشته رقم خورد؛

ریزش قیمت روی در بازارهای جهانی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.