• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

اهتمام شرکت فولاد خراسان در حفظ منابع طبیعی استان

  • کد خبر : 36656
  • 30 آذر 1402 - 6:13
اهتمام شرکت فولاد خراسان در حفظ منابع طبیعی استان
شرکت مجتمع فولاد خراسان با حمایت از برنامه‌های طبیعت دوستان و تشکل‌های محیط زیستی شهرستان، در پی احیای تاغزارهای غرب و جنوب دشت نیشابور است.

شرکت مجتمع فولاد خراسان با حمایت از برنامه‌های طبیعت دوستان و تشکل‌های زیست‌محیطی شهرستان نیشابور، در پی احیای تاغزارهای غرب و جنوب دشت نیشابور است که متاسفانه در دهه‌های اخیر توسط سودجویان رو به نابودی رفته و پیامدهای زیان‌بار این تخریب‌ها برای محیط زیست و سلامت مردم، گریبان‌گیر نسل‌های امروز و آیندگان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع فولاد خراسان، با درخواست گروهی از فعالان پیشکسوت حوزه محیط زیست و هماهنگی اداره منابع طبیعی شهرستان، شرکت مجتمع فولاد خراسان در برنامه احیای تاغزارهای ارزشمند نیشابور مشارکت کرد و همکاران معاونت سرمایه‌های انسانی (مدیریت HSE) و مدیریت روابط عمومی شرکت در اجرای این برنامه همکاری صمیمانه داشتند.

بر اساس این گزارش، در برنامه احیای تاغزارهای جنوب شهرستان‌های نیشابور، زبرخان و شرق میان­‌جلگه که دومین مرحله از اجرای آن در روز یکشنبه ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۲ با همکاری کارگروه محیط زیست هیئت کوهنوردی، ادارات منابع طبیعی، محیط زیست و با حمایت شرکت مجتمع فولاد خراسان برگزار شد، ۲۳ کیسه بزرگ (حدود یک تن) بذر گیاه تاغ جمع­‌آوری و در اختیار اداره منابع طبیعی گذاشته شد.

این بذرها قرار است پس از تیمار و آمادگی‌های لازم در بیابان‌های نیشابور کاشته شوند. در پی خشک‌سالی‌های پیاپی و تخریب‌های صورت گرفته توسط عوامل انسانی در دهه‌های اخیر، این سرمایه زیستی دشت نیشابور رو به زوال رفته است.

چراندن بی‌رویه دام‌ها، برداشت چوب، قطع درختان تاغ توسط سودجویان از جمله برای زغال­‌گیری و تجاوز به منابع طبیعی و… مخاطرات زیست‌محیطی جدی را در پی داشته است. جولان اخیر غبار و ریزگردها در شهرستان نیشابور، بسته شدن جاده سبزوار به نیشابور، حرکت شن‌های روان به سمت روستاهای شهرستان میان‌جلگه و…، از چالش‌هایی است که نیاز مبرم و اقدام فوری برای احیای منابع طبیعی و دشت در حال نابودی را می‌طلبد.

با احیای تاغزارها و نیز همیاری مردم به ویژه جوامع روستایی در مراقبت از این سرمایه‌های زیست‌­بوم می‌توان هوای بی‌غبار و آسمان فیروزه‌ای نیشابور را به آیندگان هدیه داد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=36656

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.