• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

بازار سرد طلای جهانی

  • کد خبر : 38698
  • 01 بهمن 1402 - 6:13
بازار سرد طلای جهانی
طلا در روز جمعه ۱۹ ژانویه 2024، بدترین هفته خود در بیش از یک ماه گذشته را پشت سر گذاشت زیرا دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا پس از عقب‌نشینی بانک‌های مرکزی آمریکا در برابر انتظارات برای کاهش زودهنگام نرخ‌ها در میان نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری در اقتصاد، تقویت شد.

طلا در روز جمعه ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴، بدترین هفته خود در بیش از یک ماه گذشته را پشت سر گذاشت زیرا دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا پس از عقب‌نشینی بانک‌های مرکزی آمریکا در برابر انتظارات برای کاهش زودهنگام نرخ‌ها در میان نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری در اقتصاد، تقویت شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار با ۰.۱ درصد افزایش، به دو هزار و ۲۳ دلار و ۵۲ سنت رسید. با این حال، تاکنون بهای این فلز گران‌بها در هفته ۱.۲ درصد کاهش یافته است. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش، به دو هزار و ۲۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا ۰.۲ درصد کاهش داشت اما تاکنون در این هفته نزدیک به یک درصد افزایش یافته است. بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا، به بالاترین حد خود در پنج هفته اخیر یعنی ۴.۱۶۳۲ درصد رسید.

داده‌های منتشر شده نشان داد که بیکاری در ایالات‌ متحده در هفته گذشته به پایین‌ترین سطح از اواخر سال ۲۰۲۲ رسید که نشان می‌دهد رشد شغل احتمالا در ماه ژانویه ثابت باقی مانده است.

بر اساس این گزارش، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس ۲۰۲۴ از حدود ۷۱ درصد در هفته گذشته، به ۵۴ درصد کاهش یافته است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۷۶ سنت در هر اونس، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، به ۹۰۸ دلار و ۶۵ سنت در هر اونس و پالادیوم با ۰.۸ درصد افزایش، به ۹۴۵ دلار و ۲۴ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38698

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

09اردیبهشت
تولید فولاد خام ایران ۱۶٫۳ درصد رشد پیدا کرد
09اردیبهشت
لزوم توسعه روابط ایران و گینه در حوزه معدن
مشاور وزیر معادن و زمین‌شناسی گینه عنوان کرد:

لزوم توسعه روابط ایران و گینه در حوزه معدن

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.