• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

بازدید اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

  • کد خبر : 41565
  • 16 اسفند 1402 - 13:55
بازدید اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
روز چهارشنبه 16 اسفند ماه 1402، اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به همراه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از این منطقه عظیم اقتصادی بازدید کردند.

روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲، اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به همراه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از این منطقه عظیم اقتصادی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، در این دیدار محمدرضا پیرحسینلو، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بیان کرد: این منطقه ویژه اقتصادی حدود پنج هزار هکتار وسعت دارد. بزرگ‌ترین مزیت مناطق ویژه اقتصادی، آماده بودن زیرساخت‌های تامین برق، گاز و آب در آن است.

وی افزود: میزان تخلیه و بارگیری مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس طی ۱۰ ماه امسال، به حدود ۱۱ میلیون تن رسیده است.

پیرحسینلو در ادامه با اشاره به صادرات در منطقه ویژه، تصریح کرد: میزان صادرات ناشی از فعالیت کارخانه‌های مستقر در منطقه ویژه در سال ۱۴۰۱ به حدود دو میلیارد دلار رسید. در حالی که این میزان طی ۱۱ ماه به دو میلیارد ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ادامه داد: موضوع مهمی که برای سال آینده در دستور کار داریم، واگذاری راهبری شرکت به همراه نگاه توسعه‌ای است و واگذاری مالکیت مطرح نیست. سیاست اصلی ایمیدرو در این رابطه، واگذاری راهبری بوده که به ما ابلاغ شده است و امیدوار هستیم در این رابطه از نقطه نظرات انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور استفاده کنیم.

پیرحسینلو در پایان ضمن تشکر از اعضای هیئت مدیره و کارکنان آن، خاطرنشان کرد: تغییر نگاه تسهیل‌گرانه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه، نباید تحت هیچ شرایطی فراموش شود و باید همواره در مقابل دیدگان ما باشد.

در ادامه بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، بیان کرد: از اولین روزهای تاسیس منطقه ویژه با فعالیت‌های آن آشنا بودیم و رفت و آمد بسیاری به آن داشتم. به طور قطع می‌توان گفت که منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، از معدود نقاطی در کشور است که توسعه به صورت واقعی در آن جریان دارد. رشد و توسعه در این منطقه به وضوح قابل مشاهده است. آخرین بازدیدی که از این منطقه و فولاد هرمزگان داشتم، طرح‌های توسعه‌ای بسیاری در این شرکت و منطقه ویژه در حال احداث بود. از این رو مفهوم توسعه را در این منطقه می‌توان دید. این اتفاق جای خوشحالی دارد که هم باعث ایجاد اشتغال می‌شود و هم موجبات توسعه اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه، پایگاهی برای توسعه صادرات کشور است؛ در حالی که سایر مناطق ویژه و آزاد بیشتر واردات انجام می‌دهند اما تمامی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تولیدی و صادراتی هستند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطرنشان کرد: همواره خلاء حضور شرکت‌های فولادی در استان هرمزگان حس می‌شد که با تاسیس منطقه ویژه و احداث شرکت‌های فولادی در آن، این چالش رفع شده است و خوشبختانه طرح‌های توسعه‌ای متعددی نیز در این زمینه در دست اقدام قرار دارد. در صورتی که سایت توسعه منطقه ویژه آماده شود، پتانسیل بسیار بالایی برای جذب سرمایه خواهد داشت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41565

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.