• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

بازسازی موفقیت‌آمیز سازه كلاری فایر احیا مستقیم شماره یك فولاد مباركه

  • کد خبر : 21375
  • 29 خرداد 1402 - 8:37
بازسازی موفقیت‌آمیز سازه كلاری فایر احیا مستقیم شماره یك فولاد مباركه
سازه کلاری فایر احیا مستقیم شماره یک شرکت فولاد مبارکه که به‌ علت افزایش وزن سازه و بارهای دینامیکی دچار خستگی و کمانش پیچشی جانبی شده بود با موفقیت بازسازی شد و در مدار تولید قرار گرفت.

سازه کلاری فایر احیا مستقیم شماره یک شرکت فولاد مبارکه که به‌ علت افزایش وزن سازه و بارهای دینامیکی دچار خستگی و کمانش پیچشی جانبی شده بود، با موفقیت بازسازی شد و در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، حسین عابد، رئیس واحد بهینه‌سازی تعمیرات مرکزی شرکت فولاد مبارکه در این خصوص بیان کرد: با توجه به حادثه تجهیزاتی سازه کلاری فایر G و تشکیل جلسات اضطراری، پس از بررسی شرایط، اجرای پروژه در دو فاز ساخت و اصلاح سازه آسیب‌ دیده برنامه‌ریزی شد. فاز ساخت پس از دریافت نقشه‌های تجهیز بررسی شد و برآورد متریال جهت ساخت سازه اعلام شد.

وی ادامه داد: در فاز دوم اصلاح و تقویت سازه نسبت به بازدیدهای میدانی مورد بررسی قرار گرفت. پس از بازدید از سازه و در نظر گرفتن حساسیت تولید دو مدول A و B و ارتباط مستقیم با کوره‌های فولادسازی و همچنین بررسی و آنالیز نقشه‌های موجود، سه روش انجام کار برای آماده‌‌به‌کاری سازه آسیب‌ دیده به‌ صورت موقت در جلسات تخصصی با حضور مدیریت واحد و کارشناسان بهینه‌سازی، بازرسی فنی، تعمیرات و دفتر فنی و تولید واحد احیا مستقیم تهیه شد.

محمد مرادی، ناظر اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی شرکت فولاد مبارکه نیز اظهار داشت: سازه کلاری فایر به علت افزایش وزن سازه و بارهای دینامیکی دچار خستگی و کمانش پیچشی جانبی شده بود. در عین‌ حال برخی از قسمت‌های آن نیز دچار کمانش جزئی در محل اتصال یال‌های خرپا به اعضای اصلی سازه شده بود که عمده این مشکلات مربوط به محل بحرانی سازه یعنی قسمت میانی آن بود.

وی عنوان کرد: وضعیت سازه به صورتی بود که قسمت میانی سازه دچار گسیختگی و از حالت بهره‌برداری خارج شده بود. با توجه به حساسیت عملکرد کلاری فایر و محدودیت زمان برای بازطراحی و ساخت مجدد، پیشنهاد اصلاح و تقویت سازه آسیب‌ دیده مطرح شد. به همین منظور اعضای فوقانی خرپا تقویت و تعویض شد و جهت جلوگیری از کمانش مجدد سازه، فاصله آزاد اعضا کوتاه‌تر و با المان‌های مورب خرپایی، سازه بازسازی شد.

مرادی خاطرنشان کرد: فاز اصلاح در روش اول با در نظر گرفتن شرایط تولید به چهار بخش تقسیم‌بندی شد و روش انجام فعالیت تدوین شد. شناسایی میزان بار سازه همراه با بارگذاری‌های انجام‌ شده در چهار نقطه A ،،و D انجام شد. در نقطه A توسط دو دستگاه چین‌ بلاک پنج تنی، در نقطه B توسط جرثقیل ۱۶۰ تنی، در نقطه C توسط جرثقیل ۳۶۰ تنی و در نقطه D توسط دو دستگاه چین‌ بلاک پنج تنی مهار شد که به‌ صورت هم‌زمان از چهار نقطه ذکر شده با در نظر گرفتن خیز مثبت به حالت هم‌راستایی و استقرار اولیه قرار گرفت. سپس فیکس کردن سازه و تقویت آن با توجه به محاسبات انجام‌ شده به طول ۲۴ متر انجام شد. بعد از آن، جوشکاری قسمت‌های تقویت‌ شده کامل شد و سپس آزادسازی جرثقیل‌ها در نقاط درگیر انجام گرفت و تست سازه با بارگذاری توسط آب کانال اوپن‌ تراف بیشتر از ظرفیت تولید دو مدول صورت پذیرفت و با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در پایان، عابد از حمایت‌های مدیر ناحیه آهن‌سازی و تعمیرات مرکزی و همچنین همکاری واحدهای درگیر تولید و تعمیرات احیا مستقیم، حمل‌ونقل، بازرسی فنی، ایمنی و آتش‌نشانی و نیروهای اجرایی شرکت بهسازان و امید طالخونچه که در این فعالیت حساس و استراتژیک همراهی کردند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=21375

نوشته‌های مشابه

30اردیبهشت
ارائه راهکارهای مختلف برای افزایش میزان تولید گندله
در نشست کمیته تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مطرح شد‌‌؛

ارائه راهکارهای مختلف برای افزایش میزان تولید گندله

30اردیبهشت
تولید بیش از ۵۶ هزار تن شمش آلومینیوم
در نخستین ماه 1403 رقم خورد؛

تولید بیش از ۵۶ هزار تن شمش آلومینیوم

30اردیبهشت
شرکت فولاد هرمزگان به عنوان کافرمای برتر استان برگزیده شد
در سی و پنجمین جشنواره امتنان از واحدهای نمونه استان هرمزگان،

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان کافرمای برتر استان برگزیده شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.