• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

بررسی طرح ادغام شرکت «Thungela» با وجود کاهش قیمت زغال‌سنگ

  • کد خبر : 26644
  • 31 مرداد 1402 - 16:04
بررسی طرح ادغام شرکت «Thungela» با وجود کاهش قیمت زغال‌سنگ
شرکت «Thungela» درصدد است برای دستیابی به دارایی‌های بیشتر، طرح فرایند ادغام این شرکت را به پیش ببرد. مدیرعامل این شرکت بر این باور است که ترازنامه این مجموعه حتی با وجود کاهش قیمت‌ها مثبت است.

شرکت «Thungela» درصدد است برای دستیابی به دارایی‌های بیشتر، طرح فرایند ادغام این شرکت را به پیش ببرد. مدیرعامل این شرکت بر این باور است که ترازنامه این مجموعه حتی با وجود کاهش قیمت‌ها مثبت است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت «Thungela» به عنوان بزرگ‌ترین شرکت صادرکننده زغال‌سنگ در آفریقای جنوبی که این محصول اغلب در نیروگاه‌های برق مصرف می‌شود، اعلام کرد که در نظر دارد طرح‌های مبتنی بر دستیابی به دارایی‌های جدید را حتی اگر قیمت‌ها کاهش یابد و چالش‌های انتقال سوخت فسیلی به بنادر محلی باعث کاهش سود این شرکت شود، ادامه دهد.

جولای ندلوو، مدیرعامل شرکت «Thungela» بیان کرد: علی‌رغم کاهش قیمت زغال‌سنگ، هیچ‌گونه تغییری در طرح‌ فرایند ادغام این شرکت ایجاد نشده است.

ندلوو در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری رویترز داشت، عنوان کرد: این شرکت در راستای توسعه کسب‌وکار خود، به دنبال کسب یک سری از دارایی‌ها است. بهترین سرمایه‌گذاران کالا، کسانی هستند که در سراسر این چرخه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شرکت «Thungela» به عنوان یک تولیدکننده زغال‌سنگ حرارتی که در سال ۲۰۲۱ از شرکت «Anglo American» مستقل شد، اوایل سال ۲۰۲۳ از تصمیم خود در رابطه با امضای قراردادی برای کسب حق استخراج معدن زغال‌سنگ «Ensham» در استرالیا پرده برداشت و اعلام کرد که مراحل تکمیل امضای این قراداد احتمالا تا پایان ماه آگوست ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت از شرایط خوبی در رابطه با وجوه نقد قابل دسترس برای پرداخت سود سهام و جهت کسب دارایی‌های جدید حتی با وجود کاهش قیمت زغال‌سنگ برخوردار است.

گفتنی است که شرکت «Thungela» در پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی، ۱۳٫۶ میلیارد راند آفریقای جنوبی نقدینگی داشت و میزان نقدینگی خالص این شرکت در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۴٫۸ میلیارد راند بود. این شرکت با مدل‌سازی‌های انجام شده، قیمت زغال‌سنگ خود را حدود ۹۰ دلار در هر تن پیش‌بینی کرده بود.

ندلوو با اشاره به وضعیت بسیار مناسب روند عرضه و تقاضای زغال‌سنگ، تصریح کرد: انتظار می‌رود تقاضا برای این ماده در آسیا همچنان روند صعودی خود را حفظ کند.

به علاوه مدیرعامل شرکت «Thungela»، ترازنامه این شرکت را بسیار منعطف و مثبت ارزیابی کرد.

شرکت «Thungela» و دیگر تولیدکنندگان زغال‌سنگ از جمله شرکت «Exxaro Resources» و «Kumba Iron Ore»، در حال ذخیره زغال‌سنگ و سنگ‌آهن در انبارهای خود هستند. شرکت با مالکیت دولتی «Transnet SOC» نیز در تلاش برای انتقال محموله صادراتی سفارش داده شده به این شرکت به بنادر آفریقای جنوبی است.

شرکت «Thungela» که حدود ۲٫۷ میلیون تن زغال‌سنگ به ارزش حدود سه میلیارد راند آفریقای جنوبی در انبارهای خود ذخیره کرده است، در روز دوشنبه ۲۱ اگوست ۲۰۲۳ از کاهش ۶۹ درصدی سود نیمه اول سال ۲۰۲۳ خود خبر داد.

وی در ادامه گفت‌گوی خود خاطرنشان کرد: نحوه عملکرد و قیمت‌های آینده زغال‌سنگ شرکت «Transnet SOC» می‌تواند در بازنگری رویکرد به‌کار رفته در سبد محصولات شرکت «Thungela» تاثیرگذار باشد.

گفتنی است شرکت «Thungela» مقدار تولید زغال‌‎سنگ خود در سال ۲۰۲۳ را بین ۱۱٫۵ تا ۱۲٫۵ میلیون تن در مقایسه با حجم ۱۳٫۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرد. همچنین این شرکت ظرفیت بالقوه تولید سالانه خود را حدود ۱۶ میلیون تن زغال‌سنگ پیش‌بینی کرد.

ندلوو در پایان از ارائه دستورالعمل تولید این شرکت برای سال ۲۰۲۴ خودداری‌های لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=26644

نوشته‌های مشابه

29اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۹۲۹ دلار رسید
29اردیبهشت
قیمت سرب صعودی شد
در آخرین روز معاملاتی «LME»،

قیمت سرب صعودی شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.