• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

برگزاری جلسه هم‌اندیشی و بازنگری نقشه استراتژیک فولاد خوزستان

  • کد خبر : 15132
  • 28 اسفند 1401 - 5:32
برگزاری جلسه هم‌اندیشی و بازنگری نقشه استراتژیک فولاد خوزستان
جلسه هم‌اندیشی و بازنگری نقشه استراتژیک گروه فولاد خوزستان با حضور مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، قائم‌مقامان مدیرعامل و جمعی از مشاوران، معاونان، مدیران و روسای شرکت فولاد خوزستان به همراه مدیران عامل شرکت‌های تابعه در تالار طوبی مجتمع دویست دستگاه برگزار شد.

جلسه هم‌اندیشی و بازنگری نقشه استراتژیک گروه فولاد خوزستان با حضور مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، قائم‌مقامان مدیرعامل و جمعی از مشاوران، معاونان، مدیران و روسای شرکت فولاد خوزستان به همراه مدیران عامل شرکت‌های تابعه در تالار طوبی مجتمع دویست دستگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، الهویردی تقوی، مشاور مدیر استراتژیک و تعالی سازمانی فولاد خوزستان بیان کرد: وظیفه اصلی و روزانه مدیران، حل مسائل کاری است. مدیران باید دائم مسائل کاری در حوزه‌های مختلف نظیر منابع انسانی، توسعه، فناوری، بهره‌برداری و انرژی را رصد کنند. راهبرد یک سازمان و مجموعه یکپارچه از تصمیم‌ها و انتخاب‌هاست؛ راهبرد هر سازمان جایگاه آن را در صنعت تعیین می‌کند.

در ادامه‌ اشکان افشار‌پور، مدیر حسابداری مدیریت به بررسی دوره‌ مالی ۲۰ ساله گذشته در شرکت فولاد خوزستان پرداخت و گفت: شرکت فولاد خوزستان با یک زیان عملیاتی و زیان انباشته در ابتدای دهه ۸۰ و مالکیت و مدیریت دولتی روند خود را طی کرد. با عرضه سهام فولاد خوزستان در بورس اوراق بهادار و واگذاری به بخش خصوصی دوران جدیدی آغاز شد که ابتدای آن مقارن با پوشش زیان جاری و انباشته، افزایش تولید، فروش و درآمد بود و در دهه ۹۰ با خرید، تاسیس و حرکت به سمت ادغام شرکت‌های فرعی خود، به توان و پویایی فعلی رسید؛ تا جایی که در سال گذشته حدود ۲۰ درصد سود تلفیقی گروه را شرکت‌های فرعی کسب کرده‌اند.

در این جلسه علی رحیم‌منجزی، مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید از افزایش تولید ۳۰۰ هزار تنی نسبت به سال گذشته خبر داد.

رضا وکیلی، سرپرست معاونت فروش و بازریابی شرکت فولاد خوزستان ابراز کرد: یکی از مزیت‌های فولاد خوزستان، تولید هم‌زمان بیلت و اسلب است. چنین مسئله‌ای این امکان را فراهم می‌کند که با توجه به شرایط بازار، اولویت تولید را تغییر دهد. صادرات شرکت در سال ۱۴۰۱ نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار خواهد رسید که معادل ۲ درصد از ارزش صادرات غیرنفتی کشور است.

وی عنوان کرد: عرضه محصولات به بازارهای داخلی به بیش از دو میلیون ۲۰۰ هزار تن رسید که حدود ۷۰ درصد آن متعلق به کارخانجات استانی است. در سال جاری ۷۵ هزار تن آهن اسفنجی به فروش رسید که ۲۵ هزار تن آن به بازارهای خارجی صادر شد. ارزش فروش محصولات نهایی در سال به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. هدف شرکت در سال آینده، صادرات دو میلیون تن محصول نیمه‌نهایی به بازارهای صادراتی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن در بازار داخلی است. با توجه به راه‌اندازی زمزم ۳، برنامه فروش بیش از ۳۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در دستور کار قرار دارد.

وکیلی از توسعه بازار صادراتی جنوب شرق آسیا و شمال آفریقا سخن گفت و تاکید کرد: تولید محصولات جدید و عرضه هفتگی در بورس کالای ایران در دستور کار قرار دارد. پروژه‌های متعددی در زمینه بهبود عملکرد و افزایش رضایت مشتری با همکاری سایر واحد‌های شرکت تعریف شده است.

مینا اقتداریان، مدیر برنامه‌ریزی و پشتیبانی خرید شرکت فولاد خوزستان مطرح کرد: تحقق اهداف تامین در حوزه‌های پایداری اقلام راهبردی تولید علی‌رغم چالش‌های مختلف سال جاری، تامین قیمت‌های رقابتی و افزایش تعداد منابع تامین، از عمده دستاوردهای سال جاری است. سیاست‌گذاری تامین حداکثری از داخل کشور و تمرکز بر بهبود فرایند و ساختار بومی‌سازی، افزایش موجودی اقلام راهبردی خارجی، بازنگری فرایندهای تامین و توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی با محوریت یکپارچگی با سامانه‌های کشوری، مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی سال آینده هستند.

امین ابراهیمی در این جلسه ضمن تاکید بر همراهی و هم‌دلی کارکنان در سال جاری، اظهار کرد: فلسفه وجودی نشست هم‌اندیشی و بازنگری نقشه راهبردی گروه فولاد خوزستان در روزهای پایانی سال، دستیابی به نقطه مطلوب است. در بحث فضای رقابتی در جامعه فولاد کشور باید یک تفکر نوآورانه داشته باشیم. نوآوری صرفا شعار نیست و از تک تک اجزای جامعه شروع می‌شود تا بتوانیم یک جامعه نوآور داشته باشیم و بر مبنای شرایط فعلی، تغییر مناسب را بتوانیم اعمال کنیم.

وی ادامه داد: در سال جاری چالش‌های زیادی را سپری کردیم. در ابتدای سال جنگ روسیه و اوکراین، منجر به کاهش ۱۰۰ میلیون تنی تولید در بازارهای جهانی شد. از طرفی دستور‌العمل عوارض صادراتی به همراه کاهش صادرات در سه ماهه اول و دوم، محدودیت‌های انرژی و بحث کنسانتره در بورس کالا، دیگر چالش‌هایی بودند که گریبان‌گیر صنعت فولاد کشور شد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: در پایان سال جاری، میزان تولید به سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید که نسبت به سال گذشته، افزایش ۳۰۰ هزار تنی را تجربه می‌کنیم. برنامه‌ریزی ما برای سال آینده حداقل یک همت سودآوری از محل آهن اسفنجی، بهره‌برداری از فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان در نیمه نخست سال، راه‌اندازی پروژه کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳) در سه ماه ابتدایی سال و تمرکز بر سه پروژه اسلب عریض، نیروگاه برق و اکسیژن ۴ است که پیشرفت ۴۰ درصدی را در این ابر پروژه‌ها تجربه می‌کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15132

نوشته‌های مشابه

30اردیبهشت
تولید بزرگ‌ترین فولادساز جهان کاهش یافت
29اردیبهشت
«کنور» به نمادی مطمئن در بازار سرمایه تبدیل شده است
همگام با اکتشافات جدید و تحقق طرح‌های توسعه‌ای،

«کنور» به نمادی مطمئن در بازار سرمایه تبدیل شده است

29اردیبهشت
توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور با استفاده از ریل ملی ذوب‌ آهن

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.