• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
با حضور رئیس‌ جمهور در وزارت نیرو،

بزرگ‌ترین قرارداد ساخت نیروگاه تجدیدپذیر در غرب آسیا امضا شد

  • کد خبر : 36932
  • 04 دی 1402 - 11:08
بزرگ‌ترین قرارداد ساخت نیروگاه تجدیدپذیر در غرب آسیا امضا شد
امروز دوشنبه چهارم دی ماه 1402، بزرگ‌ترین قرارداد یک‌جای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر در غرب آسیا با حضور رئیس جمهور کشور به امضا رسید.

امروز دوشنبه چهارم دی ماه ۱۴۰۲، بزرگ‌ترین قرارداد یک‌جای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر در غرب آسیا با حضور رئیس جمهور کشور به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از مهر، سید ابراهیم رییسی که امروز دوشنبه چهارم دی ماه در قالب فرایند نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی در وزارت نیرو حضور یافت، ضمن بازدید از نمایشگاه اقدامات و دستاوردهای وزارت نیرو، دستور آغاز اجرای طرح احداث چهار هزار مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر را صادر کرد.

با بهره‌برداری از این پروژه، ظرفیت تولید برق از منابع تجدیدپذیر که در ابتدای آغاز به کار دولت مردمی حدود ۸۷۰ مگاوات بود و در حال حاضر حدود یک هزار و ۱۱۹ مگاوات است، به بیش از پنج هزار و ۱۱۹ مگاوات افزایش خواهد یافت.

وزارت نیرو در دولت مردمی، برنامه افزایش ۱۰ هزار و ۹۰۰ مگاوات ظرفیت تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر را دارد. به موجب طرحی که امروز قرارداد اجرای آن به عنوان بزرگ‌ترین قرارداد یک‌جای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر در غرب آسیا در حضور رئیس جمهور کشور امضا شد، سرمایه‌گذاران چهار شرکت در قالب چهار سبد شامل دو سبد یک هزار و ۵۰۰ مگاواتی و دو سبد ۵۰۰ مگاواتی برای احداث ۹۵ نیروگاه خوشیدی و بادی، اقدام و در مجموع ظرفیتی بالغ بر چهار هزار مگاوات برق تجدیدپذیر را حداکثر تا زمان پیک برق سال ۱۴۰۳ به شبکه سراسری متصل خواهند کرد.

با توجه به اهتمام دولت و شخص رییس‌جمهور نسبت به رفع ناترازی‌های موجود در کشور به ویژه در بخش انرژی، موانع و مشکلات پیش‌ روی شرکت‌های حاضر در این طرح از جمله تملک زمین‌ها، نحوه اتصال به شبکه و مشکلات زیست‌محیطی به صورت ویژه بررسی و مرتفع شده است.

در حال حاضر ۳۸۱ محل برای ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ظرفیت حدود ۱۱ هزار مگاوات با محوریت ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای در سراسر کشور وجود دارد.

شرکت‌های برق منطقه‌ای استان‌های تهران با ۳۲ درصد، فارس با ۱۰ درصد و سیستان و بلوچستان با ۹ درصد، از جمله استان‌هایی هستند که بیشترین سهم را در احداث چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور دارند.

انتهای پیام//
لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=36932

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.