• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024

بهره‌برداری از راه‌آهن بستان‌آباد – خاوران با ریل ذوب آهن

  • کد خبر : 20742
  • 20 خرداد 1402 - 6:55
بهره‌برداری از راه‌آهن بستان‌آباد – خاوران با ریل ذوب آهن
هم‌زمان با دومین روز از سفر دور دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، مسیر ریلی بستان‌آباد - خاوران و ایستگاه آن به بهره‌برداری رسید. این مسیر ریلی به صورت کامل با ریل ملی تولید شده در ذوب آهن اصفهان تجهیز شد.

هم‌زمان با دومین روز از سفر دور دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، مسیر ریلی بستان‌آباد – خاوران و ایستگاه آن به بهره‌برداری رسید. این مسیر ریلی به صورت کامل با ریل ملی تولید شده در ذوب آهن اصفهان تجهیز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، فاز دوم ابرپروژه خط آهن میانه – تبریز در مسیر بستان‌آباد – تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و با حمایت‌های دولت سیزدهم، صبح جمعه ۱۹ خرداد ماه با حضور سید ابراهیم رئیسی بهره‌برداری و حرکت قطار در این مسیر به صورت رسمی از امروز از ایستگاه خاوران به تهران آغاز شد؛ همچنین فروش بلیط قطار در این مسیر از سه روز پیش آغاز شده بود. در این پروژه ۶ هزار و ۱۰۰ تن ریل تولید شده در ذوب آهن اصفهان استفاده شده و ۱۶ دستگاه پل بزرگ به طول دو هزار و ۸۰ متر احداث شده و راه‌آهن بستان آباد – خاوران ۱۵۶دستگاه پل کوچک به طول یک هزار و ۱۵۶ متر دارد.

عباس خطیبی، معاون شرکت ساخت و توسعه راه آهن بنادر و فرودگاه‌های کشور در حاشیه بهره‌برداری از راه‌آهن بستان‌آباد – خاوران، شیوه اجرای این خط آهن را در بسیاری از جنبه‌ها برای اولین بار با استفاده از توان و تخصص بومی مثال زدنی دانست و اظهار داشت: راه‌آهن بستان‌آباد – خاوران از نظر شیوه اجرایی با تاکید بر کیفی بودن روش‌ها و همچنین از نظر توجه به حمل‌و‌نقل ترکیبی، سهولت دسترسی و کاهش زمان سفر، یکی از طرح‌های ریلی مهم کشور محسوب می‌شود.

وی راه‌آهن بستان‌آباد – خاوران را نقطه عطف انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت ذوب آهن اصفهان برای خط تولید ریل ملی دانست و عنوان کرد: تمامی ریل به‌کار رفته در این مسیر و کلیه تراورس‌ها تولید داخل است؛ به نحوی که می‌توان گفت این پروژه موجب شکستن سدهای بسیاری برای رسیدن به خودکفایی در ساخت خطوط ریلی کشور است.

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص این پروژه مطرح کرد: با کمال افتخار هشت هزار تن ریل تولیدی ذوب آهن در اختیار این طرح ملی قرارگرفته است. ذوب آهن اصفهان آمادگی دارد تا ریل مورد نیاز راه آهن سراسری و مترو کلان‌شهرها و شرکت‌های صنعتی را به هر میزان که نیاز داشته باشند، تولید کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20742

نوشته‌های مشابه

01خرداد
شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر پیش‌قراول مسیر نوآوری
معاون توسعه و مهندسی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر مطرح کرد:

شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر پیش‌قراول مسیر نوآوری

01خرداد
«کگل» در مسیر تبدیل شدن به برندی جهانی
«فلزات‌آنلاین» بررسی کرد:

«کگل» در مسیر تبدیل شدن به برندی جهانی

01خرداد
پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی پروژه هیمکو در بندر شهید رجایی
مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا مطرح کرد:

پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی پروژه هیمکو در بندر شهید رجایی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.