• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
«فولاژ» در مسیر ارزش‌افزایی قدم برداشت؛

بهره‌برداری از واحد نورد وایر آلیاژی در آینده‌ای نزدیک

  • کد خبر : 41878
  • 22 اسفند 1402 - 12:55
بهره‌برداری از واحد نورد وایر آلیاژی در آینده‌ای نزدیک
شرکت فولاد آلیاژی ایران در مسیر خلق ارزش افزوده و توسعه محصولات خود، هم‌اکنون احداث واحد نورد وایر آلیاژی را  در دستور کار قرار داده است.

شرکت فولاد آلیاژی ایران در مسیر خلق ارزش افزوده و توسعه محصولات خود، هم‌اکنون احداث واحد نورد وایر آلیاژی را  در دستور کار قرار داده است. این پروژه که تامین‌کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع پایین‌دستی شامل صنایع لاستیک و پیچ‌سازی تا صنایع خودروسازی به شمار می‌آید، تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‎‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، برنامه‌ریزی احداث این کارخانه در زمینی به ابعاد ۷۰۰ در ۵۰ متر صورت گرفته است. در حال حاضر فعالیت‌های این پروژه آغاز شده است و احداث فونداسیون کوره آن که به سه بخش شارژ، کوره و دشارژ تقسیم می‌شود، تقریبا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است. از اواسط فروردین ماه نیز پیمانکار اجرای مابقی پروژه و ادامه خط نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. فناوری این طرح، از تکنولوژی پومیلی ایتالیا است. بخش عمده تجهیزات به‌کاررفته ساخت ایتالیا هستند و با هزینه ۳۰ میلیون یورو تامین خواهند شد. مابقی تجهیزات نیز در داخل کشور ساخته می‌شود.

در این واحد ۱۹ استند برای تولید شاخه و دو مونوبلاک چهار استند و ۶ استند نیز برای تولید وایرهای قطر پنج تا ۲۵ میلی‌متر با ساختار آلیاژی پیش‌بینی شده است. مزیت این طرح نسبت به سایر طرح‌ها، همین موضوع آلیاژی بودن آن است که شرکت فولاد آلیاژی را قادر می‌سازد تا بیلت‌های آلیاژی خود را به شکل وایر، تولید و عرضه کند. طبق برنامه زمان‌بندی شده، این پروژه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وایرهای آلیاژی، دامنه گسترده‌ای از کاربردها از صنایع لاستیک و پیچ‌سازی تا صنایع خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه می‌تواند ارزش افزوده بسیار بالایی را برای شرکت فولاد آلیاژی ایران به همراه داشته باشد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41878

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۵۹ دلار رسید
08اردیبهشت
فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟
مس در تکاپوی رکوردشکنی؛

فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟

08اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۸۴۶ دلار رسید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.