مدیر خرید مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه در کشور ما هزینه حملونقل نسبت به سایر کشورها بسیار بالا است، گفت: هزینه بار از بندرعباس تا اصفهان به ازای هر تن ۲۰ دلار است زیرا به دلیل نبود زیرساخت، امکان حمل به صورت ریلی وجود ندارد و باید با کامیون منتقل شود و این در حالی است که چین سنگآهن را از استرالیا با کشتی منتقل میکند و به ازای هر تن فقط چهار دلار پرداخت میکند.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایمنا، سعید عابدی بیان کرد: با توجه به اینکه که قیمت گاز صنایع فولادی در چند سال اخیر نسبت به گاز خانگی، هفت تا هشت برابر شده است و زیرساخت تامین انرژی نیز مناسب و متناسب میزان موردنیاز کشور نیست، در سال دو ماه محدودیت مصرف برق بر صنعت فولاد تحمیل میشود و سه ماه محدودیت مصرف گاز خواهد داشت که باعث میشود فولادسازها با کاهش شدید بهرهوری روبهرو باشند.
وی مطرح کرد: اگر زیرساختهای ما فراهم و مکانیزم بهرهبرداری از معدن درست بود، شرایط بهتر میشد اما بلایای زنجیره تولید زیاد است و شامل نبود زیرساختهای تامین انرژی، تکنولوژی و حملونقل، نبود بهرهوری نیروی انسانی، بالا بودن هزینهها به خصوص هزینه حملونقل نسبت به هزینههای حملونقل سایر کشورها و هزینههای تامین مالی و وام است.
مدیر خرید مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه، سرآمد فولاد کشور و در بهرهوری بهتر از سایر تولیدکنندگان فولاد است و این شرکت شعار سنگ تا رنگ را محقق کرده به این معنی که از اولین مرحله که سنگ است تا آخرین حلقه زنجیره را دارد و از سود تمام این حلقهها بهره میبرد؛ مهمتر از همه بهرهوری نیروی انسانی و کارخانه آن است که نزدیک به جهان محسوب میشود. اگر ما میخواهیم در زمره کشورهای بزرگ فولادساز باقی بمانیم، باید به داد زنجیره تولید فولاد برسیم.
انتهای پیام//