• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین عنوان کرد:

«تاصیکو»، سکان‌دار پروژه پيشران اقتصاد استان كردستان

  • کد خبر : 39284
  • 11 بهمن 1402 - 10:22
«تاصیکو»، سکان‌دار پروژه پيشران اقتصاد استان كردستان
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین گفت: پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز، بزرگ‌ترين پروژه طلا در منطقه كردستان خواهد بود كه با عنوان پروژه پيشران اقتصاد استان كردستان نامگذاري شده است و ۵۰۰ نفر اشتغال را براي مردم منطقه به ارمغان خواهد آورد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین گفت: پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز، بزرگ‌ترين پروژه طلا در منطقه كردستان خواهد بود كه با عنوان پروژه پيشران اقتصاد استان كردستان نام‌گذاری شده است و ۵۰۰ نفر اشتغال را برای مردم منطقه به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، روز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ نشستی در محل دفتر استانداری کردستان با حضور امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، مقداد مجدی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان، محمدرضا رضوانیان‌زاده، مشاور مدیرعامل و مدیر امور طرح‌ها و پروژه‌های صدر تامین، اسماعيل زارعی‌ کوشا، استاندار استان کردستان و علي نوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان پیرامون مسائل مرتبط با پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز برگزار شد.

نادری در ابتدای این جلسه بیان کرد: شرکت توسعه معادن طلای کردستان از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین «تاصیکو» و وابسته به شستا است که از سال ۱۳۹۲ در استان کردستان با هدف طراحی، ساخت و بهره‌برداری از معادن طلا و فلزات گران‌بها منطقه سقز تاسیس شده است.

وی تصریح کرد: پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۵ میلیون دلار با هدف تولید ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال، از آذر ماه سال ۱۴۰۱ با کلنگ‌زنی رئیس جمهور عملیاتی شد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در اواخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید؛ خوراک اين كارخانه از معدن طلای قلقله با ذخيره قطعي و احتمالی ۳۰ ميليون تن كانسنگ تامين خواهد شد.

مديرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامين در این دیدار با تشریح وضعیت فعلی پروژه، تصریح کرد: بخش اصلی مهندسی کار به پایان رسیده و طی دو ماه آینده سفارش‌گذاری تجهیزات اصلی خط تولید کارخانه انجام خواهد شد؛ عملیات خاک‌برداری پروژه که حجم قابل‌توجهی از فرایند احداث بوده است، به پایان رسیده و در مدت زمان باقیمانده از زمان سفارش‌گذاری تا تحویل تجهیزات خط تولید کارخانه، سازه‌ها و بسترهای لازم جهت نصب آن‌ها اجرایی خواهد شد.

نايب رئيس هيئت مديره شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در پایان خواستار حمایت ویژه مسئولان ذی‌ربط استان کردستان علی‌الخصوص استاندار محترم این استان در زمینه‌های مرتبط با پروژه شامل رفع موانع و مشکلات پروژه در ارگان‌های دولتی جهت صدور مجوزات حین اجرا، همکاری در زمینه واگذاری محدوده‌های معدنی مستعد طلا در منطقه کردستان در راستای تضمین تامین خوراک کارخانه استحصال طلای سقز و نیز توجیه‌پذیری سرمایه‌گذاری در فاز توسعه این کارخانه شد.

استاندار کردستان ضمن قدردانی از زحمات مجموعه «تاصیکو» و شرکت توسعه معادن طلای کردستان در راستای اجرای این پروژه ملی، اظهار داشت: پیرو جلساتی که با مدیران ارشد شستا پیرامون توسعه سرمایه‌گذاری در استان کردستان برگزار شده است، بر این باوریم که مشابه با حوزه کشاورزی که جزو قطب‌های مطرح کشور هستیم، باید با تغییر نگرش مدیران و بدنه کارشناسی ارگان‌های ذی‌ربط در استان کردستان، نسبت به بخش صنعت در این حوزه نیز تحولات اساسی ایجاد کنیم.

وي یادآور شد: رزومه دولت سیزدهم در استان کردستان بسیار مطلوب بوده است و با حمایت همه‌جانبه از این پروژه نیز تلاش خواهیم کرد تمام بسترهای لازم جهت بهره‌برداری در سال آینده را برای شرکت توسعه معادن طلای کردستان فراهم کنیم. توجه ویژه به صنایع پایین‌دستی نیز از موضوعاتی است که باید مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد؛ چراکه موجب گسترش دامنه اشتغال در منطقه و ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.

زارعی‌ کوشا ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط شرکت توسعه معادن طلای کردستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، خواستار اجرای موضوعات زیرساختی و کلان در سطح شهرستان و نیز استان از این طریق شد.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان در پایان این جلسه به تشریح موانع و مشکلات جاری پروژه در سطح شهرستان و استان پرداخت و با تشکر از همراهی و حمایت‌های فرماندار ویژه شهرستان سقز در مدت زمان آغاز پروژه تاکنون، از اعلام حمایت استاندار استان کردستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسئولان ارشد استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و بهینه‌سازی هزینه‌ها، بتوانیم شاهد بهره‌برداری از این پروژه ملی در استان کردستان باشیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39284

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.