• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024

تامین تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی مورد نیاز استان کردستان

  • کد خبر : 33097
  • 17 آبان 1402 - 5:37
تامین تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی مورد نیاز استان کردستان
مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس گفت: طرح احیا در استان کردستان برای معادنی که نیاز به تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی دارند، با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی وارد مذاکره خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس گفت: طرح احیا در استان کردستان برای معادنی که نیاز به تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی دارند، با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی وارد مذاکره خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی در خصوص برگزاری جلسه کارگروه طرح احیا در استان کردستان، بیان کرد: در این جلسه با حضور مدیران کل منابع طبیعی، محیط زیست و نماینده بازرس کل استان، پتانسیل‌های استان، تعداد واحدهای راکد، تعداد واحدهایی که باید احیا شوند و اقدامات مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه با حضور مقامات استانی، تصمیم بر آن شد تا زیرساخت‌های مورد نیاز به دفتر طرح احیا، اعلام و هرچه زودتر تصمیم‌گیری‌های لازم در رابطه با آن اتخاذ شود.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح تحول در استان، انجام و پتانسیل‌ها و آنومالی‌های بسیار خوبی شناسایی شده بود، با حضور مدیرکل سازمان صمت در تهران جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد تا سایر مشکلات هم مورد رصد قرار گیرد. هدف‌گذاری انجام شده برای استان کردستان، احیای ۱۸ و تعیین تکلیف ۸۸ معدن و همچنین پیشنهاد بسته‌های سرمایه‌گذاری طلا، آهن و مرمریت است.

محمدبختیار خلیقی، مدیرکل سازمان صمت استان کردستان در این راستا عنوان کرد: در این جلسه که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های نظارتی و سازمان‌های محیط زیست، منابع طبیعی و نیز نظام مهندسی معدن برگزار شد، دغدغه‌های مربوط به احیای واحدهای راکد در حوزه معادن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: استان کردستان، پنجمین استان کشور از لحاظ ذخایر معدنی محسوب می‌شود و با توجه به اقدامات اکتشافی خوبی که در این حوزه انجام شده است، برای احیای معادن کوچک ورود کرده‌ایم که علی‌رغم حدود ۶۸۵ میلیون تن ذخیره قطعی، انجام کارهای جدید اکتشافی نوید دستیابی به ۴۰۰ میلیون تن ذخیره جدید سنگ‌آهن را می‌دهد.

مدیرکل سازمان صمت استان کردستان در ارتباط با ظرفیت‌های معدنی این استان، اظهار داشت: در استان کردستان ۱۸ گونه ماده معدنی داریم و به لحاظ تنوع مواد معدنی از جمله استان‌های برتر هستیم. موضوع دیگری که در این جلسه به بحث گذاشته شد، کمک‌های مالی در راستای احیای واحدهای کوچک‌مقیاس بود که سقف بودجه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

خلیقی اضافه کرد: بیشترین معادن غیرفعال ما، معادن سنگ لاشه است که انتظار داریم در راستای نهضت ملی مسکن بتوانیم این واحدهای سنگ لاشه را فعال‌سازی و مصالح مورد نیاز نهضت ملی مسکن را تامین کنیم.

مهدی سیفی باغی‌خانی، معاون امور معادن و صنایع معدنی استان کردستان نیز در این خصوص بیان کرد: در جلسه‌ای که با حضور اعضای کارگروه طرح احیا برگزار شد، هدف‌گذاری مناسبی در بحث احیای معادن کوچک‌مقیاس از طرف مجموعه وزارت صمت تعریف و تدوین شد که امیدواریم با ورود طرح احیا به استان کردستان، مشکلات معدنی استان تسهیل شود.

وی تاکید کرد: با هدف کمک به فعال‌سازی پتانسیل‌های غیرفعال و با توجه به موارد مطرح شده در جلسه، هدف‌گذاری برای رفع مشکلات تدوین و تعریف شد و با همکاری مشترکی که در آینده ایجاد خواهیم کرد، مشکلات یک به یک مرتفع خواهند شد و به سمت فعال‌سازی هرچه بیشتر پتانسیل‌های معدنی استان خواهیم رفت.

سیفی باغی خانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود طرح احیا، مشکلات معدنی ما در حیطه‌های تسهیل ورود ماشین‌آلات معدنی و تامین ارز ماشین‌آلات و بحث‌هایی که به صورت ویژه در منابع طبیعی داریم، تسهیل شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=33097

نوشته‌های مشابه

01خرداد
پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی پروژه هیمکو در بندر شهید رجایی
مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا مطرح کرد:

پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی پروژه هیمکو در بندر شهید رجایی

01خرداد
مدیرعامل جدید شرکت فولاد کاوه جنوب کیش منصوب شد
طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس،

مدیرعامل جدید شرکت فولاد کاوه جنوب کیش منصوب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.