• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

تامین مواد اولیه پایدار فولادی‌ها با معدن‌داری

  • کد خبر : 10258
  • 26 دی 1401 - 16:34
تامین مواد اولیه پایدار فولادی‌ها با معدن‌داری
نایب رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات در بازدید از شرکت ذوب آهن اصفهان به تشریح سیاست‌های مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت از تولید در کشور پرداخت.

نایب رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت ذوب آهن اصفهان به تشریح سیاست‌های مجلس در زمینه حمایت از تولید در کشور پرداخت و گفت: مسئله رفع مشکلات و کمبودها و حمایت از تمام بخش‌های اقتصادی و از جمله شرکت‌های تولیدی و فولادی، وظیفه نمایندگان مردم است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، در این دیدار در خصوص ضرورت افزایش همکاری و تعامل بین ذوب آهن اصفهان و مسئولان شهرستان تربت حیدریه در موضوع تامین مواد اولیه از پهنه‌های معدنی موجود در این شهرستان بحث و بررسی شد.

ایرج رخصتی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان آخرین تحولات شرکت در امر تولید، فروش و به ویژه اقدامات اخیر ذوب آهن در زمینه تامین مواد اولیه را تشریح کرد و با اشاره به مشکلات موجود در مورد تامین مواد اولیه واحدهای فولادی در سال های گذشته، بیان کرد: ذوب آهن اصفهان در اوایل تاسیس دارای معادن خاص خود بود اما در طول زمان و با تصمیمات مختلف، این معادن را از دست داد و به دنبال آن در تامین مواد اولیه پایدار مورد نیاز خود با مشکلات  فراوانی روبه‌رو شد.

وی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی اخیرا با انجام فعالیت‌های مختلف در تلاش است که معدن‌داری کند؛ چراکه معدن‌داری، حق تولیدکننده فولاد و صاحب خط تولید است.

رخصتی با اشاره به موفقیت‌های اخیر ذوب آهن اصفهان در خرید معدن، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیگیری و همکاری لازم در جهت رفع مشکلات مختلف این شرکت و سایر واحدهای فولادی کشور را خواستار شد.

محسن زنگنه، نایب رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: نگاه مجلس، رفع موانع تولید و تلاش برای جهش تولید و رونق آن است و بودجه‌های لازم نیز در این زمینه اختصاص می‌یابد.

وی به تشریح استعدادها و قابلیت‌های منطقه شرق کشور و به ویژه شهرستان تربت حیدریه در زمینه معادن سنگ‌آهن، آب، خطوط ریلی، نیروی انسانی و غیره پرداخت و از ذوب آهن اصفهان درخواست کرد که در فعالیت‌های صنعتی با منطقه همکاری و مساعدت کند.

نایب رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان بدون استفاده از یارانه انرژی و با مزیت‌های زیادی که دارد، در خدمت تولید محصولات فولادی است. این شرکت افتخار صنایع کشور بوده و صفت خط اول جبهه تولید برازنده آن است.

زنگنه ضمن ابراز امیدواری برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر ذوب آهن اصفهان از معادن شرق کشور، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای تامین مواد اولیه و رفع موانع تولید در این شرکت به کار خواهیم گرفت و با دعوت از مدیرعامل این شرکت برای حضور در جلسه کمیسیون بودجه، خواسته‌ها و پیام ذوب آهن در مجلس بیان می‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10258

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.