• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
فرماندار نهبندان مطرح کرد:

تحولی شگرف در حوزه زیرساخت‌های معدنی نهبندان

  • کد خبر : 37052
  • 06 دی 1402 - 5:05
تحولی شگرف در حوزه زیرساخت‌های معدنی نهبندان
فرماندار نهبندان گفت: با اجرای پست 400 کیلوولت برق معادن و اجرای خط انتقال گاز دشتک نهبندان، به طور حتم شاهد تحولی عظیم در حوزه زیرساخت‌های معدنی نهبندان خواهیم بود.

فرماندار نهبندان گفت: با اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت برق معادن و اجرای خط انتقال گاز دشتک نهبندان، به طور حتم شاهد تحولی عظیم در حوزه زیرساخت‌های معدنی نهبندان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از فارس، ابوالفضل ایروانی بیان کرد: از اقدامات بسیار کلیدی و موثر که در حوزه این شهرستان به لحاظ زیرساختی نیاز داشتیم ایجاد پست ۴۰۰ کیلوولت بود زیرا نهبندان بیش از ۲۷ نوع ماده معدنی و ۱۴۶ معدن دارد و چنین ظرفیت معدنی و صنعتی نیاز به برقی متفاوت داشت که سال گذشته و هم‌زمان با روز نهبندان، کلنگ این پروژه به زمین زده شد.

وی با اشاره به مشارکتی بودن این پروژه با محوریت استانداری خراسان جنوبی، تصریح کرد: ۷۰ میلیارد تجهیزات در همان ابتدا در محل استقرار یافت و به جز ترانس‌ها، تمام تجهیزات خریداری و پیمانکار مشخص شده و در حال احداث تاسیسات و ساختمان‌ها در حوزه زیرساختی است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بیش از ۲۴۰ میلیارد اعتبار برای این پروژه پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: این رقم با توجه به روند تورم افزایش خواهد یافت که با مشارکت استانداری، ایمیدور، توانیر، شرکت شهرک‌های صنعتی و… تعیین سهم به همین تناسب منابع تامین خواهد شد. بعد از ایجاد پست ۴۰۰ کیلوولت می‌توانیم تا حداکثر هفت پست ۱۳۲ در نقاط مختلف شهرستان احداث کنیم که یکی از اتفاقات متفاوت خواهد بود.

ایروانی افزود: به‌ زودی شاهد افتتاح پست ۱۳۲ شاهکوه در غرب نهبندان خواهیم بود که با وارد مدار شدن این پست امکان دسترسی ۱۳۷ معدن به برق فراهم می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ماهانه حجم قابل‌توجهی نفت گاز در بخش معدن شهرستان مصرف می‌شود، ابراز کرد: به طور قطع با احداث پست برق شهرستان شاهد حذف بیش از ۳۳ میلیارد تومان هزینه نفت گاز معادن این منطقه خواهیم بود که حذف آن کمک بزرگی به حوزه انرژی است.

وی در ادامه به وجود بیش از ۲۷ نوع ماده معدنی در شهرستان نهبندان اشاره کرد و گفت: اتفاق متفاوتی که از ابتدای دولت سیزدهم در این شهرستان شاهد آن هستیم این است که بیش از ۵۵ پروانه اکتشاف در حوزه معدن  و ۱۶ گواهی کشف و بهره‌برداری برای ۱۱ معدن در نهبندان صادر شده که اشتغال‌زایی آن برای بیش از دو هزار نفر است.

فرماندار نهبندان در ادامه یکی از شاخص‌های توسعه را بهره‌مندی از انژری‌های پایدار سوختی دانست و گفت: استان خراسان جنوبی تنها در این زمینه به یک نقطه دسترسی داشت و در شهرستان نهبندان نیز قطر لوله گاز به ۱۲ اینچ می‌رسید اما با پیگیری‌هایی که از سوی استاندار انجام شد، اتصال خراسان جنوبی به خط چهارم سراسری دشتک – زابل – نهبندان و سربیشه در دستور کار قرار گرفت.

به گفته ایروانی پایان سال گذشته عملیات اجرایی بهره‌مندی از انرژی پایدار سوخت آغاز شد و قطر لوله وارد شده به استان ۳۶ اینچ افزایش یافت که ۵۵ کیلومتر آن در حوزه استان خراسان‌ جنوبی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین ایستگاه تقلیل در شهرستان نهبندان جانمایی و نسبت به زیرسازی هم اقدامات لازم انجام شده است و در فاز اول قرار شد تا پایان سال جاری تا شهرستان نهبندان انجام شود؛ البته با لوله‌گذاری، امنیت پایدار گاز به ما داده شده و امکان تزریق گاز به لوله‌ها وجود دارد که در شرایط بحران بتوان از آن استفاده کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=37052

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.