• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

تخصیص ۴۰ درصد بودجه ذوب‌آهن اصفهان به تولید محصولات ارزش‌افزا

  • کد خبر : 25213
  • 16 مرداد 1402 - 9:20
تخصیص ۴۰ درصد بودجه ذوب‌آهن اصفهان به تولید محصولات ارزش‌افزا
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ۴۰ درصد بودجه سال جاری به محصولات ارزش‌‍افزا و‌ دانش‌بنیان شامل آرک، تیرآهن‌های بال‌پهن، ریل و... اختصاص یافته است که این میزان در سال‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ۴۰ درصد بودجه سال جاری به محصولات ارزش‌‍افزا و‌ دانش‌بنیان شامل آرک، تیرآهن‌های بال‌پهن، ریل و… اختصاص یافته است که این میزان در سال‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مهدی کوهی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از خط تولید ذوب‌ آهن اصفهان، بیان کرد: این شرکت در سال ۱۳۵۱ به بهره‌برداری رسید و تاکنون در صنعت فولاد پیشرو بوده و امروزه لقب مادر صنعت فولاد را دارد.

وی افزود: امروزه صنعت حمل‌ونقل ریلی توسعه پیدا کرده و ذوب آهن توانسته است با تولید ریل در این پیشرفت سهمی داشته باشد. این شرکت حتی بعد از نزدیک ۶ دهه فعالیت حرفه‌ای در صنایع فولادی، نیروهای کارآمدی را تربیت و تحویل صنعت کشور داده است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اهمیت تولید ملی، مهندسی معکوس و دانش‌بنیان، عنوان کرد: با تولید ریل، آرک و بال‌پهن‌ها در واقع مسیر اعتماد به توانایی جوانان هموارتر شده که این مهم با دستیابی به دانش فنی و مهندسی و روش‌های ساخت تحقق پیدا کرده است.

کوهی با بیان اینکه این شرکت تنها تولیدکننده ریل در کشور است، خاطرنشان کرد: ریل تولیدی ذوب آهن در محورهای مختلف خط آهن کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کارخانه ذوب‌آهن اصفهان همچنین در صنعت ساختمان‌سازی توانسته است محصولاتی با استاندارد بالا برای افزایش ایمنی ارائه دهد که در رشد این صنعت و توسعه آن تاثیر بسزایی داشته است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به محصولات دانش‌بنیان و افزایش تولید این محصولات، مطرح کرد: ۴۰ درصد بودجه سال جاری به محصولات ارزش‌افزا و‌ دانش‌بنیان شامل آرک، تیرآهن بال‌پهن و… اختصاص یافته و ۸۵ درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز ذوب‌آهن نیز بومی‌سازی شده است.

مهرداد تولائیان، معاون بهره‌برداری شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این آیین اظهار داشت: تولید میلگرد و تیرآهن ساختمانی، جزو وظایف ذوب آهن در گذشته بوده و در حال حاضر با تغییر استراتژی، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا از جمله ریل برای توسعه کشور در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه تولید محصولات بال‌پهن در ذوب آهن در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: تولید انبوه تیرآهن H۱۲ تا H۲۴ انجام شده و تولید تیرآهن‌های H۲۶،H۲۸ وH۳۰ در برنامه‌های امسال این شرکت قرار دارد و تا پایان سال جاری به سبد تولیدات ذوب آهن اضافه خواهد شد.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح کرد: محصولات (H) در کاهش مصرف مواد اولیه و سرعت احداث ساختمان‌سازی در زمینه مسائل ایمنی، به صنعت ساختمان‌سازی کمک می‌کند و با تولید این محصولات نیازهای کشور مرتفع می‌شود.

تولائیان یکی از مسیرهای توسعه کشورها را معادن دانست و افزود: آرک در احداث تونل کاربرد دارد و آن را مستحکم می‌کند. در دهه ۹۰، اولین آرک در داخل کشور تولید شد و در ادامه به درخواست معادن، سایر سایزهای آرک در خط تولید ذوب آهن قرار گرفت و استاندارد مورد نیاز مشتری پوشش داده شد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر رسالت‌های شرکت ذوب آهن این است محصولاتی که در کشور تولید داخلی ندارد را به سبد محصولات ذوب آهن اضافه کند.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب آهن تصریح کرد: در ماه‌های گذشته معادن کشور، محصول آرک برای فعالیت در عمق بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر را درخواست داشتند و در حال حاضر تولید آزمایشی این محصول مطابق استاندارد انجام شده و استاندارد مورد نظر مصرف‌‎کنندگان پوشش داده شده است.

تولائیان در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری، رسالت ذوب آهن در مورد محصولاتی خواهد بود که در کشور تولیدکننده ندارد و این گونه محصولات به سبد این مجتمع عظیم صنعتی اضافه خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=25213

نوشته‌های مشابه

01خرداد
پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی پروژه هیمکو در بندر شهید رجایی
مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا مطرح کرد:

پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی پروژه هیمکو در بندر شهید رجایی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.