معاون امور صنایع وزارت صمت از تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی و تدوین پیشنویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی در چهار محور خبر داد.
به گزارش «فلزات آنلاین» و به نقل از شاتا، مهدی صادقینیارکی در نشست بررسی پیشنویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی، اظهار داشت: در سال ۹۹، چهار رشته فعالیت به عنوان رشته فعالیتهای موثر در تولید صنعتی انتخاب شدند و جلسات مستمر برای تدوین برنامههای عملیاتی توسعه آنها با شاخصهای کمی و اجرایی برگزار شد.
معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به جلسهای که خرداد ماه در این زمینه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ادامه داد: متعاقب این جلسه شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی در معاونت امور صنایع وزارت صمت و با حضور تشکلها، انجمنها و دستگاههای ذیربط تشکیل شد که جلسات آن به صورت مستمر در حال برگزاری است.
صادقی نیارکی با بیان اینکه هماهنگی و تعامل بسیار خوبی میان انجمنها و تشکلها در این حوزه شکل گرفته است، ادامه داد: ارکان این شورا را، انجمنها و تشکلهای بخش خصوصی تشکیل میدهد و امیدواریم با تشکیل مستمر این شورا مباحث سیاستگذاری با سرعت بیشتری جلو برود.
وی به اهداف تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: بهبود و تکمیل زنجیره، مدیریت واردات و صادرات، توسعه و تعمیق ساخت داخل، ساماندهی و توانمندسازی بنگاهها، ارتقای قابلیتهای فناورانه، هم پیوندی در زنجیره ارزش جهانی و افزایش ماندگاری در بازارهای صادراتی اهداف تشکیل شورای سیاستگذاری هستند.
معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان این که پیشنویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی نیز در چهار محور تدوین شده است، یادآوری کرد: این چهار محور در سه برنامه عملیاتی زنجیرههای دیگر صنعتی که ابلاغ شده بود نیز مشترک هستند.
صادقی نیارکی با اشاره به ظرفیتهای تدوین پیشنویس این برنامه عملیاتی تصریح کرد: ایجاد و توسعه ظرفیتهای اسمی، ایجاد و توسعه سرمایهگذاریهای بزرگ، جایگزینی سریع تولید داخل با خارج، توسعه صادرات به ویژه به کشورهای همجوار، توازن و پایداری نسبی زنجیره تامین و ایجاد و توسعه مراکز تحقیق و توسعه از مهمترین ظرفیتها برای تدوین این برنامه عملیاتی میباشد.
وی همچنین به چشمانداز ۱۴۰۰ در تدوین سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه لوازم خانگی اشاره داشت و افزود: چهار چشمانداز در این برنامه عملیاتی رقابتپذیری در مقیاسهای جهانی، افزایش سهم بازار کشورهای منطقه، تامین نیاز کشور با تولید انواع محصولات و تولید با استفاده از فناوریهای بومی منطبق بر استانداردهای جهانی است.
معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان همچنین به چهار راهبرد اصلی این برنامه عملیاتی اشاره کرد و گفت: ساماندهی و توانمندسازی بنگاههای فعال و نیمهفعال، برندسازی و توسعه بازارهای صادراتی، تکمیل و توسعه حلقههای ارزش افزا در زنجیره تولید لوازم خانگی و فرهنگسازی خرید کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا این چهار راهبرد هستند.
گفتنی است که در این جلسه که به میزبانی معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، انجمنها و تشکلها به بررسی پیشنویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی پرداختند و نقطه نظرات خود را در این حوزه بیان کردند.
انتهای پیام//