• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیر فروش شرکت شیرگاز ایران:

استفاده از شیرهای آلومینیومی کاملا مرسوم شده است

  • کد خبر : 4375
  • 12 آبان 1398 - 18:20
استفاده از شیرهای آلومینیومی کاملا مرسوم شده است
مدیر فروش شرکت شیرگاز ایران گفت: در گذشته، شیرآلات اجاق گاز را تنها با استفاده از برنج تولید می‌کردند که در حال حاضر تولید شیرآلات آلومینیومی نیز در تمام دنیا مرسوم شده است و شرکت شیرگاز ایران نیز در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر فروش شرکت شیرگاز ایران گفت: در گذشته، شیرآلات اجاق گاز را تنها با استفاده از برنج تولید می‌کردند که در حال حاضر تولید شیرآلات آلومینیومی نیز در تمام دنیا مرسوم شده است و شرکت شیرگاز ایران نیز در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است.

سجاد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، درخصوص جایگزینی آلومینیوم به جای برنج، اظهار داشت: با وجود اینکه تولید شیرهای گاز آلومینیومی در تمام دنیا رواج پیدا کرده است اما نمی‌توان این تصور را داشت که تنها شیرآلات آلومینیومی تولید می‌شود و تولیدات شیرهای برنجی متوقف شده است، بلکه می‌توان با بررسی بازار به این نتیجه رسید که نیمی از شیرآلات تولیدی، برنجی و نیمی دیگر، آلومینیومی هستند.

وی در مورد قیمت‌گذاری شیرهای گاز تولید شده در کشور، بیان کرد: قیمت‌گذاری شیرآلات گازی با استفاده از قیمت فلزات صورت می‌گیرد، به گونه‌ای که در ماه‌های اخیر، به واسطه تنش‌های سیاسی ایجاد شده در دنیا، شاهد افزایش و کاهش ناگهانی قیمت مس، آلومینیوم و سایر فلزات رنگی بوده‌ایم و در مقطعی، به دلیل چند برابر شدن قیمت مواد اولیه، قیمت این محصولات نیز افزایش یافت.

مدیر فروش شرکت شیرگاز ایران در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه قیمت فلزات رنگی در ماه‌های گذشته، چند برابر شد اما همواره تناسبی میان قیمت شیرآلات برنجی و آلومینیومی وجود داشته، به نحوی که شیرآلات آلومینیومی ۱۰ تا ۱۵ درصد از شیرآلات برنجی ارزان‌تر بوده است.

تنها تکنولوژی تولید شیرآلات آلومینیومی با برنجی فرق دارد

وی در خصوص قیاس کیفیت شیرآلات برنجی با آلومینیومی، بیان کرد: کیفیت شیرهای آلومینیومی تفاوتی با شیرهای برنجی ندارد و تنها تفاوتی که این دو محصول با یکدیگر دارند، در مورد تکنولوژی تولید آن‌ها است. برای تولید شیر برنجی باید از تکنولوژی فورج و برای آلومینیومی از فرآیند اکستروژن استفاده کنیم.

محمودی در مورد کارکرد شیرآلات آلومینیومی در مقایسه با شیرآلات برنجی، توضیح داد: شیرآلات آلومینیومی تفاوتی از نظر طول عمر و کارکرد با شیرآلات برنجی ندارند و پیش از آنکه این محصول تولید و در بازار عرضه شود، تست‌هایی روی آن‌ انجام ‌می‌شود و قطعا اگر کیفیت شیرهای آلومینیومی به لحاظ استاندارد تایید نمی‌شد، شاهد جایگزینی آن به جای شیرهای برنجی نبودیم.

تمایل برای خرید شیرهای آلومینیومی بیشتر است

وی در مورد فروش شیرهای آلومینیومی، بیان کرد: با اینکه شرکت شیر گاز ایران، اخیرا وارد حوزه تولید شیرهای آلومینیومی شده است اما در همین مدت کم نیز شاهد بودیم که تمایل به استفاده از شیرهای آلومینیومی بیشتر از شیرهای برنجی است که دلیل عمده آن، بهای کمی است که مصرف‌کننده نهایی باید بابت خرید این محصول بپردازد.

مدیر فروش شرکت شیرگاز ایران در ادامه اذعان کرد: هر زمانی که تغییری یا تحولی در صنعت ایجاد می‌شود، تصورات و باورهای غیرکارشناسانه نیز پیرامون آن به وجود می‌آید که عامل اصلی این نظریات، هماهنگ نشدن با تغییرات و عدم پذیرش طرح و ایده نو است.

محمودی خاطرنشان کرد: اگر کیفیت شیر تولیدی از آلومینیوم پایین بود، قطعا شرکت‌های اصلی تولیدکننده که در اروپا حضور دارند، فعالیت خود در این حوزه را متوقف می‌کردند؛ در حالی که تولید و فروش شیرهای آلومینیومی در تمام دنیا طرفدار دارد و تولیدکنندگان بزرگ مثل زیمنس، الکترولوکس و… با مشکلی در زمینه تولید شیرآلات آلومینیومی مواجه نشده‌اند و آن‌ها طرفدار این تغییر هستند.

وی در خصوص تهیه مواد اولیه آلومینیومی، اظهار کرد: میزان خرید مواد اولیه آلومینیومی از سوی شرکت ما برای تهیه و تولید شیر گاز، بسیار اندک است و به همین دلیل، تاکنون در این زمینه با مشکلی مواجه نشده‌ایم اما قطعا مشکلاتی که در زمینه تامین مواد اولیه آلومینیومی وجود دارد، در نهایت به حوزه کاری ما نیز مربوط می‌شود و تاثیر خود را خواهد گذاشت.

مدیر فروش شرکت شیرگاز ایران در ادامه مطرح کرد: سال گذشته که مشکلاتی در زمینه تهیه مواد اولیه برای تمام شرکت‌های تولیدکننده محصولات آلومینیومی به وجود آمد و نوسانات ارزی، به این موضوع دامن زد. شرکت‌های تولیدکننده شیرآلات با وجود اینکه کمتر از سایر تولیدکنندگان محصولات آلومینیومی با این چالش مواجه شدند اما به هر حال نمی‌توان تاثیر افزایش قیمت و نبود مواد اولیه را بر این حوزه نادیده گرفت.

توان تولید در کشور کم شده است

محمودی در مورد مشکلاتی که در زمینه تولید شیر گاز وجود دارد، بیان کرد: خوشبختانه در زمینه تهیه مواد اولیه و تولید محصول نهایی با مشکلی مواجه نیستیم اما با کاهش توان مالی و قدرت خرید مردم، مشکل فروش در تمام حوزه‌های تولیدی شرکت به وجود آمد و نمی‌توان تاثیر مشکلات اقتصادی را بر میزان فروش و درآمد این شرکت نادیده گرفت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4375

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است