• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

ترمز افزایش قیمت طلای جهانی کشیده شد

  • کد خبر : 38524
  • 27 دی 1402 - 10:07
ترمز افزایش قیمت طلای جهانی کشیده شد
امروز چهارشنبه 27 دی ماه 1402، طلای جهانی پس از افت شدید قیمت‌ها در جلسه قبل ثابت باقی ماند زیرا اظهارات تند یک مقام فدرال رزرو آمریکا، انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه مارس را کاهش داد.

امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲، طلای جهانی پس از افت شدید قیمت‌ها در جلسه قبل ثابت باقی ماند زیرا اظهارات تند یک مقام فدرال رزرو آمریکا، انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه مارس را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، طلا پس از کاهش ۱.۳ درصدی در جلسه قبل و بزرگ‌ترین کاهش یک روزه از روز چهارم دسامبر ۲۰۲۳ تاکنون، بدون تغییر در دو هزار و ۲۷ دلار و ۶۲ سنت در هر اونس بود. قیمت طلای آمریکا تغییر چندانی نداشت و به دو هزار و ۳۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو بیان کرد: در حالی که تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی نزدیک می‌شود، فدرال رزرو تا زمانی که تورم پایین‌تر حفظ شود، نباید برای کاهش نرخ بهره عجله کند.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا عنوان کرد که اگر سیاست‌گذاران به سرعت نرخ‌ها را کاهش دهند، رشد تورم را می‌توان متصور شد؛ در حالی که همتایان اروپایی وی نیز نسبت به انتظارات بازار برای کاهش سریع نرخ در سال جاری عقب‌نشینی کردند.

اظهارات والر، علاوه بر اینکه منجر به فروش گسترده شد، هر سه شاخص اصلی سهام ایالات‌ متحده را پایین آورد و دلار آمریکا را به بالاترین سطح بیش از یک ماهه رساند زیرا بازدهی خزانه‌داری آمریکا، بزرگ‌ترین حرکت روزانه خود را در بیش از سه ماه اخیر در روز گذشته ثبت کرد.

دلار قوی‌تر، شمش را برای دیگر دارندگان ارز گران‌تر می‌کند؛ در حالی که نرخ‌های بالاتر، جذابیت طلا را کاهش می‌دهد.

بر اساس ابزار «CME FedWatch»، معامله‌گران با احتمال حدود ۶۵ درصد کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات‌ متحده آمریکا در ماه مارس قیمت‌گذاری می‌کنند که از حدود ۷۵ درصد روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار سایر فلزات گران‌بها، بهای هر اونس نقره ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۲ دلار و ۸۹ سنت رسید؛ ضمن اینکه پلاتین ۸۹۴ دلار و ۲۹ سنت و پالادیوم ۹۳۷ دلار و ۵۲ سنت آمریکا قیمت‌گذاری شدند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38524

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
توسعه اشتغال‌زایی در بخش معدن استان البرز
مدیرکل سازمان صمت البرز مطرح کرد:

توسعه اشتغال‌زایی در بخش معدن استان البرز

09اردیبهشت
ریزش ۲۰ هزار واحدی در بورس
تالار شیشه‌ای قرمز شد؛

ریزش ۲۰ هزار واحدی در بورس

09اردیبهشت
موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.