• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیر پروژه شرکت فولاد اقلید پارس عنوان کرد:

تسریع در اجرای پروژه پیشران فولاد اقلید پارس

  • کد خبر : 33475
  • 21 آبان 1402 - 14:30
تسریع در اجرای پروژه پیشران فولاد اقلید پارس
مدیر پروژه شرکت فولاد اقلید پارس گفت: پروژه احداث واحد احیا مستقیم آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس، با سرعت و جدیت در حال اجراست و در هفته اول آبان ماه سال جاری، بیش از یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی انجام گرفته است.

مدیر پروژه شرکت فولاد اقلید پارس گفت: پروژه احداث واحد احیا مستقیم آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس، با سرعت و جدیت در حال اجراست و در هفته اول آبان ماه سال جاری، بیش از یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی انجام گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، طویرا، مدیر پروژه شرکت فولاد اقلید پارس در خصوص وضعیت کنونی پروژه احیا مستقیم شرکت فولاد اقلید پارس، بیان کرد: پروژه احداث واحد احیا مستقیم آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس، با سرعت و جدیت در حال اجراست و در هفته اول آبان ماه سال جاری، بیش از یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی انجام گرفته است که بخش اعظم آن در دیواره سازه‌ها بود.

وی افزود: از این یک هزار و ۵۱۲ مترمکعب بتن‌ریزی، یک هزار و ۳۹۹ مترمکعب در «Daybin»، در کلاریفایر ۵۶ مترمکعب، ۵۰ مترمکعب در استخر لجن و هفت مترمکعب در ترنچ الکتریکال روم بوده است.

مدیر پروژه شرکت فولاد اقلید پارس عنوان کرد: تلاش‌های بی‌وقفه مدیران و پرسنل و هماهنگی آن‌ها در جهت پیشبرد پروژه، نقش موثری در سرعت انجام کارها داشته است.

طویرا با اشاره به اینکه تیم مدیریتی و اجرایی پروژه، بسیار مصمم و ماهر در حوزه کاری خود هستند، مطرح کرد: اگر سیاست‌های جدیدی که توسط تیم مدیریتی کنونی در شرکت پیمانکار پروژه یعنی ایریتک اخذ می‌شود، هم‌سو با برنامه‌های زمانی و برنامه‌های زمانی جبرانی باشد، سرعت پیشرفت پروژه خیلی بیشتر از قبل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پیش ‌از این نیز شرکت فولاد اقلید پارس توانسته بود رکوردهای منحصربه فردی را به نام خود ثبت کند. این شرکت برای نخستین بار در تاریخ کشور، تنها پس از ۱۸ ماه از تاریخ تاسیس خود، موفق به کسب گواهی ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۱۴۰۰۱، ایزو ۴۵۰۰۱ و گواهی (IMS) از سازمان بین‌المللی استاندارد شد تا این‌گونه رکورد اخذ ایزو را به نام خود ثبت کند.

همچنین در مرداد ماه ۱۴۰۲، رکورد نصب سازه ریفرمر در کشور باهمت مدیران پروژه شکسته شد و در یک روز با یک جرثقیل، هشت ستون ۹.۸ تنی با ارتفاع ۱۸.۵ متر نصب شد. این ستون‌ها هر کدام ۱۸ و نیم متر طول و ۹.۸ تن وزن داشته که با رعایت کامل نکات ایمنی نصب شد.

سرعتبخشی به پیشرفت پروژه، موضوع اصلی دیدار مدیران عامل فولاد اقلید و ایریتک

رضا شریفی، مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس، روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه در راستای هم‌گرایی بیشتر با پیمانکار (EPC) پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی اقلید، به دفتر محمدمهدی مستقیمی، مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) رفت تا علاوه بر تقدیر از اقدامات تیم مدیریتی جدید در این مدت کوتاه، نسبت به پیشبرد اهداف مشترک دو شرکت آمادگی خود را اعلام کند.

وی با تاکید بر حمایت از اقدامات مثبت و راهبردی ایریتک، خاطرنشان کرد: حرف مشترک ما با دو مدیرعامل قبلی شرکت ایریتک، تنها یک ‌چیز و آن هم اتمام احداث کارخانه در زمان‌بندی معین ‌شده بود. از شما و تیم مدیریتی جدید این شرکت نیز درخواست داریم با تمام توان و انرژی ممکن در سرعت بخشیدن به احداث این پروژه بزرگ ملی بسیج شوید تا مردم منطقه و کشور از جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس تاکید کرد: در مقابل مدیرعامل، هیئت‌ مدیره شرکت و مدیران شرکت فولاد اقلید نیز در پاسخ به تلاش‌های تیم ایریتک، از هیچ حمایتی دریغ نخواهند کرد.

محمدمهدی مستقیمی، مدیرعامل جدید شرکت ایریتک هم در نخستین روزهای حضور خود در این شرکت، پیگیر پروژه‌های عقب‌مانده شد و روز جمعه ۲۱ مهر ماه با مدیرعامل شرکت فولاد اقلید در محل کار وی دیدار کرد تا با توافقات صورت گرفته، عقب‌ماندگی‌هایی را که در ۱۱ ماه گذشته رخ‌ داده بود، جبران کنند و به پیشرفت پروژه سرعت ببخشند.

در این جلسه پس از ارائه گزارش‌هایی درباره پروژه احیا مستقیم فولاد اقلید پارس، دلایل عقب‌ماندگی پیمانکار (EPC) و سرعت‌ ناکافی پیشرفت پروژه در ۱۱ ماه گذشته بررسی شد و برای جبران تاخیرها، برنامه‌های جدیدی در دستور کار هر دو شرکت قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، شرکت فولاد اقلید پارس در بهمن ‌ماه ۱۴۰۰ با سهام‌داری ۵۱ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، ۳۰ درصدی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و ۱۹ درصدی شرکت بین‌ا‌لمللی مهندسی ایران (ایریتک) تاسیس شد. در ادامه مجوز احداث کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت تولید ۱٫۲ میلیون تن در سال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در روز ۱۱ فروردین ‌ماه ۱۴۰۱ صادر شد و در نهایت عملیات اجرایی واحد احیا مستقیم به روش میدرکس که به‌ عنوان یکی از ۴۸ طرح گروه پیشرانان پیشرفت اقتصادی کشور در دولت سیزدهم شناخته می‌شود، مرداد ماه سال ۱۴۰۱ با انتخاب شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) به ‌عنوان پیمانکار (EPC) در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار آغاز شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=33475

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.