• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین مطرح کرد:

تشکیل شرکت‌ سهامی عام پروژه با محوریت طلا در تاصیکو

  • کد خبر : 27164
  • 06 شهریور 1402 - 8:04
تشکیل شرکت‌ سهامی عام پروژه با محوریت طلا در تاصیکو
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین گفت: به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای درج پذیرش شرکت توسعه معادن پارس تامین در بازار سرمایه هستیم و در نیمه دوم سال جاری، شمش طلا را در پورتفوی تاصیکو خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین گفت: به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای درج پذیرش شرکت توسعه معادن پارس تامین در بازار سرمایه هستیم و در نیمه دوم سال جاری، شمش طلا را در پورتفوی تاصیکو خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، روز یکشنبه پنجم شهریور ماه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‎‌گذاری صدر تامین به ریاست ابراهیم بازیان، مدیرعامل شستا و با حضور امیرحسین نادری، مدیرعامل، رئیس و اعضای هیئت مدیره تاصیکو، نماینده سهام‌دار عمده، حسابرس، نماینده بورس و دیگر سهام‌داران، برگزار و پس از ارائه گزارش عملکرد سالیانه منتهی به سال مالی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ و قرائت گزارش حسابرس، از مجموع سود خالص، به ازای هر سهم دو هزار و ۲۵۰ ريال سود تقسیم شد.

در ابتدای این جلسه گزارش مالی به هیئت رییسه و سهام‌داران ارائه و مطرح شد: شركت سرمایه‌گذاری صدر تامین  در سال ۱۳۷۸، تاسیس و در سال ۱۳۹۷ به صورت یک شرکت سهامی عام در بورس پذیرش شد. سرمایه شرکت از مبلغ سه هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان، به ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته که در حال ثبت است.

ارزش خالص دارایی‌های هلدینگ تاصیکو امروز بیش از ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده که بدون در نظر گرفتن ارزش شرکت‌های غیربورسی محاسبه شده است و با وجود شرکت‌های توسعه معادن پارس تامین و فولاد اکسین خوزستان، ارزش خالص دارایی‌های شرکت به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

در این گزارش آمده است که درآمدهای عملیاتی تلفیقی و اصلی شرکت رشد داشته‌اند. همچنین سود خالص شرکت در مقایسه با سال مالی قبل، با رشد ۷۲ درصدی به هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین درآمدهای عملیاتی شرکت ۷۰ درصد رشد داشته است.

در خصوص عرضه‌های اولیه شرکت‌های تابعه هلدینگ تاصیکو، سال گذشته شرکت صنایع کاشی و سرامیک سرام آرا با نماد بورسی «کارام» در بازار پایه فرابورس عرضه شد و دیگر عرضه اولیه مربوط به شرکت توسعه معادن پارس تامین (شرکت سهامی پروژه) است که این عرضه اولیه بر پایه معادن طلا، نقطه عطف تاصیکو محسوب می‌شود.

امیرحسین نادری، مدیرعامل هلدینگ صدر تامین در ادامه این بخش از گزارش، با اشاره به عرضه اولیه شرکت توسعه معادن پارس تامین گفت: خدا را شاکریم که در تمام شرکت‌های زیرمجموعه تاصیکو، عملکرد قابل قبولی را به مدد تلاش‌های همکاران در حوزه‌های مختلف شاهد بودیم. به زودی عرضه اولیه مجموعه توسعه معادن پارس تامین در فرابورس را خواهیم داشت. اکتشافات بسیار خوبی در این منطقه انجام شده و موفق به احداث اولین کارخانه طلا در مجموعه صدر تامین شده‌ایم. هم‌اکنون در حال اخذ مجوزهای لازم برای درج پذیرش این شرکت در بازار سرمایه هستیم و به امید خدا در نیمه دوم سال جاری، شمش طلا را در پورتفوی تاصیکو خواهیم داشت.

وی در ادامه به اکتشافات گسترده‌ای که در این شرکت در حال انجام است اشاره کرد و گفت: تقریبا نیمی از ناوگان اکتشاف شرکت اکتشاف و حفاری صدر تامین در این منطقه در حال فعالیت بوده و در حال حاضر ظرفیت کارخانه طلای سیستان ۵۰۰ کیلوگرم در سال برآورد می‌شود اما کارخانه بر اساس یک تن طلا در سال طراحی شده است.

مدیرعامل تاصیکو در ادامه به پروژه طلای سقز اشاره کرد و افزود: پروژه طلای سقز آغاز شده است و تا سال آینده با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نادری ضمن اشاره به پروژه‌های مختلفی که در شرکت‌های تابعه تعریف شده است، مطرح کرد: در تمام شرکت‌ها پروژه‌هایی تعریف شده است و با اجرای این پروژه‌ها، تمام شرکت‌ها سودآوری مضاعف خواهند داشت. همچنین اخیرا فعالیت ارزشمندی در شرکت فرآوده‌های نسوز شکل گرفته و قرارداد خوبی با مجموعه ذوب آهن اصفهان منعقد شده است که چهار کارگاه نسوز که در ذوب آهن غیرفعال شده بود را با این قرارداد فعال کنند.

وی در ادامه مطرح کرد: جایگاه هلدینگ در بازار به عنوان رهبر در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در کائولن ۸۰، سولفات سدیم ۷۷، پشم شیشه ۶۲ ، کنسانتره زغال‌سنگ ۳۹، فرآورده های مسی ۱۸ و نسوز و مواد ویژه ۱۶ درصد است.

اهم دستاوردها و برنامه‌های آتی هلدینگ صدر تامین

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین اظهار داشت: تاصیکو در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، موفق به کسب رتبه اول در بین ۲۲ شرکت سرمایه‌گذاردر حوزه فلزی، کسب رتبه اول از نظر بازدهی در میان هلدینگ‌های شرکت‌های گروه شستا و کسب رتبه دوم در میان بازارهای موازی شده است.

نادری در ادامه این مجمع به برنامه های آتی تاصیکو اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت پروژه استحصال طلا از ۰٫۵ تن به یک تن در سال در معدن مادوفتی استان سیستان و بلوچستان و شروع عملیات اجرایی فاز ساخت کارخانه سالیانه پنج تن شمش طلا در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی جهت تولید دو میلیون تن کنسانتره در منطقه طبس و توسعه صادرات در معادن تحت تملک زغال‌سنگ پرورده طبس، از دیگر برنامه‌های مهم این هلدینگ در سال جاری است.

وی با اشاره به ظرفیت زغال‌سنگ در کشور، خاطرنشان کرد: ذخیره زغال‌سنگ کشور ۱۲ میلیارد تن است که به واسطه ظرفیتی که در منطقه طبس وجود دارد، می‌توانیم از زغال در تولید انرژی (برق) استفاده کنیم. همچنین با توجه به تکنولوژی‌های جدید، بحث آلودگی‌های زیست‌محیطی زغال‌سنگ بسیار کمتر از مازوت است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در پایان یادآور شد: در راستای مایع‌سازی زغال‌سنگ و استفاده از آن به عنوان خوراک پتروشیمی، یک سری همکاری مشترک با مجموعه تاپیکو (هلدینگ تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی شستا) را آغاز کرده‌ایم تا اولین مجموعه پتروشیمی بر پایه خوراک زغال را احداث کنیم. لازم به ذکر است که استفاده از زغال‌سنگ به عنوان خوراک پتروشیمی بسیار اقتصادی بوده و محصولات تولیدی قیمت تمام‌شده کمتری دارند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=27164

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.