• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
هم‌زمان با افزایش تولید خودروهای چینی،

تقاضای آلومینیوم در بازارهای جهانی افزایش خواهد یافت

  • کد خبر : 37944
  • 19 دی 1402 - 8:15
تقاضای آلومینیوم در بازارهای جهانی افزایش خواهد یافت
به‌ گفته‌ کارشناسان بازار، بخش حمل‌ونقل در سال 2024 به‌ عنوان بزرگ‌ترین منبع تقاضای آلومینیوم عمل خواهد کرد. این رخداد تنها در چین نخواهد بود بلکه پیش‌بینی می‌شود در سراسر جهان، شاهد افزایش مصرف آلومینیوم در صنعت خودروسازی باشیم.

به‌ گفته‌ کارشناسان بازار، بخش حمل‌ونقل در سال ۲۰۲۴ به‌ عنوان بزرگ‌ترین منبع تقاضای آلومینیوم عمل خواهد کرد. این رخداد تنها در چین نخواهد بود بلکه پیش‌بینی می‌شود در سراسر جهان، شاهد افزایش مصرف آلومینیوم در صنعت خودروسازی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از باشگاه آلومینیوم، در ماه نوامبر ۲۰۲۳، میزان تولید خودروهای چینی ۷ درصد و همچنین فروش آن‌ها ۴٫۱ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت.

بر اساس این آمار در ماه نوامبر سال جاری میلادی، میزان تولید به سه میلیون و ۹۳۰ هزار تن و فروش خودرو‌ها به دو میلیون و ۹۷۰ هزار تن رسید. بنابراین میزان تولید خودرو نسبت به سال قبل از آن، ۲۹٫۴ درصد و فروش نسبت به ماه نوامبر قبل، ۲۷٫۴ درصد افزایش یافت. از میان خودروهای به‌ فروش رفته، دو میلیون و ۴۸۸ هزار خودرو در داخل چین فروخته شدند که نشان‌ دهنده ۵٫۲ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ است.

مدیر اتحادیه تولیدکنندگان خودروی چین طی برگزاری اجلاس خودروهای چینی ۲۰۲۴، اظهار داشت: تا پایان سال ۲۰۲۳، فروش خودروهای چینی به ۳۰ میلیون واحد رسید که نشان‌‌دهنده ۱۱٫۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ بود.

در میان آمار اعلام‌ شده، انتظار می‌رود فروش خودروهای سرنشین معمولی به ۲۶ میلیون واحد افزایش یابد و فروش خودروهای تجاری به چهار میلیون واحد برسد؛ همچنین این انتظار وجود دارد که در سال ۲۰۲۴، فروش خودروهای چینی همواره افزایش داشته باشد و به ۳۱ میلیون واحد برسد که شامل ۲۶٫۸ میلیون واحد خودروی سرنشین، ۴٫۲ میلیون واحد خودروی تجاری، ۱۱٫۵ میلیون واحد خودروی الکتریکی و ۵٫۵ میلیون واحد خودروی صادراتی است.

این ارقام حاکی از آن است که صنعت حمل‌ونقل، یکی از بزرگ‌ترین عوامل افزایش تقاضا برای فلز آلومینیوم در چین محسوب می‌شود. کاهش سرعت ساخت‌وساز و صنعت ساختمان در چین، کاهش مصرف آلومینیوم را در یک مقطع زمانی به‌ همراه داشت اما افزایش تولید و فروش خودرو، کاهش مصرف آلومینیوم در صنایع ساختمانی را جبران کرده است.

در میان مصرف‌کنندگان نهایی فلز آلومینیوم، ‌بخش حمل‌ونقل به‌ خصوص خودروهای الکتریکی، محرک اصلی مصرف جهانی آلومینیوم خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=37944

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.