• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024

توسعه سرمایه‌گذاری مشترک در معادن سنگ‌آهن کشور گینه

  • کد خبر : 11592
  • 10 بهمن 1401 - 7:41
توسعه سرمایه‌گذاری مشترک در معادن سنگ‌آهن کشور گینه
واحد تولید شرکت «Rio Tinto» در کشور گینه با شرکای خود از جمله شرکت «Baowu» چین در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک جهت توسعه زیرساخت برای معدن بزرگ سنگ‌آهن «Simandou» توافق کرد.

واحد تولید شرکت «Rio Tinto» در کشور گینه با شرکای خود از جمله شرکت «Baowu» چین در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک جهت توسعه زیرساخت برای معدن بزرگ سنگ‌آهن «Simandou» توافق کرد تا گام بعدی را به سمت ساخت پروژه‌ای که از سال ۱۹۹۷ در آن سهام داشته است، محکم بردارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، معدن «Simandou» در منطقه‌ای دورافتاده از کشور گینه قرار دارد و مشکل انتقال سنگ‌آهن با عیار بالا از این معدن به بازار مدت‌هاست که مانع توسعه آن شده است. به همین دلیل برای حل این مسئله، دولت گینه نیازمند توسعه‌دهنده‌ای است که بتواند یک خط شبکه راه‌آهن به طول ۶۰۰ کیلومتر تا ساحل در این کشور بسازد.

واحد تولید شرکت «Rio Tinto» در گینه در ماه جولای ۲۰۲۲ با کنسرسیوم «Winning Consortium Simandou» و دولت گینه برای توسعه زیرساخت‌های ریلی و بندری توافق کردند که سرمایه‌گذاری مشترکی انجام دهند.

یکی از سخنگویان شرکت «Rio Tinto» بیان کرد: این شرکت و شرکت «Baowu Resources»  اکنون یک توافق غیر الزام‌آور را به عنوان گام بعدی برای دستیابی به توافق سهام‌داران، برآورد هزینه و تاییدیه‌های نظارتی مورد نیاز برای پیشبرد این سرمایه‌گذاری امضا کرده‌اند.

این شرکت‌ها هیچ جزئیاتی از مفاد این قرارداد ارائه نکردند. شرکت «Rio Tinto» تاکید کرد که شرکای این پروژه از طریق مفاد این قرارداد متعهد شدند که استانداردهای زیست‌محیطی، اجتماعی و نظارتی شناخته‌شده بین‌المللی را رعایت و به واحد تولید شرکت «Rio Tinto» در گینه از لحاظ اقتصادی کمک کنند.

شرکت فولادساز برتر چینی به نام «China Baowu Steel Group Co Ltd» در بیانیه‌ای در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۲ در کانال پیام‌رسان وی چت خود اعلام کرد که شرکت تابعه این مجموعه برای توسعه زیرساخت‌های معدن «Simandou» به دیگر سرمایه‌گذاران در این قرارداد پیوسته است.

شرکت چینی «Baowu» بیان کرد که مذاکرات توافق سهام‌داران را سرعت می‌بخشد و تشکیل کنسرسیوم «Bao» را مدیریت کرده و تامین مالی پروژه و توسعه آن را تسریع می‌بخشد.

این شرکت چینی اعلام کرد که کنسرسیوم «Baowu» قصد دارد در کنسرسیوم «Winning Consortium Simandou» سرمایه‌گذاری کند تا بتواند ۴۹ درصد از سهام شرکت‌های «WCS InfraCo» و «WCS MineCo» را بدون اینکه اعلام کند تا چه اندازه برای خرید آن‌ها هزینه خواهد کرد، در اختیار داشته باشد. شرکت «Baowu» قصد دارد پس از آغاز فرایند بهره‌برداری از این معدن، سهام خود را در شرکت «WCS MineCo» به ۵۱ درصد افزایش دهد.

جرارد راینبرگر، مدیرعامل شرکت «Rio Tinto» در مورد معدن «Simandou» گفت که اعلام شراکت و سرمایه‌گذاری شرکت «Baowu» در این پروژه نشان از اهمیت بالای این معدن و جذابیت سنگ‌آهن با عیار بالا و مقدار ناچیز ناخالصی آن است.

معدن «Simandou» بزرگ‌ترین پروژه توسعه‌نیافته سنگ‌آهن جهان است که یک عنصر مهم در تولید فولاد ضد زنگ به شمار می‌رود. هر چند به نظر می‌رسد سخنگویان کنسرسیوم «Winning Consortium Simandou» و وزارت معادن گینه بلافاصله به این درخواست سرمایه‌گذاری پاسخ مثبت ندادند.

کنسرسیوم «Winning Consortium Simandou» کنسرسیومی متشکل از شرکت مستقر در سنگاپور با نام «Winning International Group» با مالکیت ۴۵ از درصد سهام، شرکت «Weiqiao Aluminium» تابعه شرکت «Hongqiao» چین با مالکیت ۳۵ از درصد سهام و شرکت «United Mining Suppliers International»  واقع در کشور گینه با مالکیت ۲۰ از درصد سهام است که در نوامبر ۲۰۱۹، حقوق بهره‌برداری در بخش‌های یک و ۲ معدن «Simandou» را به دست آوردند.

شرکت «Rio Tinto» از سال ۱۹۹۷ حقوق بهره‌برداری از بخش‌های ۳ و ۴ معدن «Simandou» را از طریق شرکت «Simfer S.A» که ۱۵ درصد سهام آن متعلق به دولت گینه و ۸۵ درصد از سهام آن  متعلق به شرکت «Simfer Jersey Limited» است، در اختیار دارد. لازم به ذکر است شرکت «Rio Tinto» با مالکیت ۵۳ درصد سهام و شرکت «Chalco Iron Ore Holdings» با مالکیت ۴۷ درصد سهام، با یکدیگر سرمایه‌گذاری مشترکی بر روی شرکت «Simfer Jersey Limited» انجام دادند.

۷۵ درصد از سهام شرکت «Chalco Iron Ore Holdings» در اختیار شرکت Aluminum Corporation of China»» و ۲۰ درصد از سهام آن متعلق به شرکت «Baowu» است و شرکت ساخت‌وساز راه آهن چین و شرکت مهندسی بندر چین هر کدام مالکیت ۲٫۵ درصد از سهام آن را بر عهده دارند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11592

نوشته‌های مشابه

22اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۹۱۳ دلار رسید
22اردیبهشت
قیمت سرب به مدار صعود برگشت
پس از افت 12 دلاری،

قیمت سرب به مدار صعود برگشت

22اردیبهشت
قیمت آلومینیوم ۰٫۸ درصد رشد پیدا کرد
هم‌زمان با افزایش چشمگیر ذخایر «LME»،

قیمت آلومینیوم ۰٫۸ درصد رشد پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.