رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: با تشکیل کانون دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی و شکلگیری تیمی متشکل از صنعتگران و دانشگاهیان، حرکتهای مثمر ثمری برای توسعه این صنعت در آینده متصور است.
به گزارش «فلزات آنلاین»، علیرضا دانیالی در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهار داشت: با تشکیل کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این صنعت گام نخست را در جهت دانشبنیان شدن و استفاده از تحقیقات آکادمیک در مسیر تعالی و تکامل برداشت.
وی بیان کرد: با تشکیل این کانون، شخصیتهای دانشگاهی، علمی و پژوهشی با صنعت لوازم خانگی ارتباط میگیرند که حلقه پایانی آن بازار است و مدرنیزه کردن، بهروزآوری و جهانیسازی این صنعت را در دستور کار خواهد داشت.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازمخانگی ایران در ادامه یادآور شد: پاندمی کرونا، رکود تورمی، رشد اقتصادی نزدیک به صفر و کاهش قدرت خرید مردم، همگی زنگهای خطری برای اقتصاد کشور هستند که به صدا در آمدهاند.
دانیالی، ابراز امیدواری کرد که دولت سیزدهم با توجه به مخاطرات یاد شده، خود را به الزامهای رشد اقتصادی متعهد دانسته و برای حل مشکلات اقتصادی و ارتقای رشد اقتصادی گام بردارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار دولت، تشکلهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد نیز باید ضمن حفظ حقوق حقه خود و مردم، باری از دوش تولید بردارند.
بر اساس گزارشی از ایرنا، بررسی آمارهای رسمی منتشر شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۹۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع ماشین لباسشویی توسط شرکتهای داخلی از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه و رشد ۴۰درصدی آن در همسنجی با پارسال است.
بر پایه این آمارها، تولیدکنندگان لوازم خانگی سه ماهه نخست امسال را با تولید ۴۸۲هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال و فریزر به پایان بردند. آماری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (تولید ۳۷۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه) رشد ۲۹,۱ درصدی نشان میدهد.
همچنین تا پایان خرداد ماه کارخانجات داخلی با ثبت رشد ۱۹,۹ درصدی در تولید تلویزیـــون، ۲۶۸ هــــزار و ۹۰۰ دستگاه از ایـــن محصول تولیــد کردنـــد. ایــن در حالی است کـــه آمار بهار ۹۹ تلویزیونسازان ۲۴۲ هزار و ۲۰۰دستگاه بود.
انتهای پیام//