• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
در 11 ماهه 1402،

تولید فولاد میانی و آهن اسفنجی در کشور افزایش یافت

  • کد خبر : 41941
  • 23 اسفند 1402 - 10:10
تولید فولاد میانی و آهن اسفنجی در کشور افزایش یافت
بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد میانی در 11 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، افزایش 5.8 درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد 8.8 درصدی داشته است.

بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد میانی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، افزایش ۵٫۸ درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد ۸٫۸ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، بر اساس گزارش آماری این انجمن در ۱۱ ماهه سال جاری، تولید فولاد میانی (بیلت و بلوم و اسلب) به ۲۹ میلیون و ۳۳۴ هزار تن رسید.

در بخش فولاد میانی، ۱۸ میلیون و ۴۵۲ هزار تن سهم تولید بیلت و بلوم و ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزار تن سهم تولید اسلب بوده است. تولید بیلت و بلوم افزایش ۹.۲ درصدی داشته و تولید اسلب نیز ۰.۷ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، رشد تولید مقاطع تخت فولادی منفی ۰.۱ درصد و رشد تولید مقاطع طویل فولادی نیز منفی ۱.۹ درصد اعلام شده است.

تولید مقاطع تخت هشت میلیون و ۳۲۷ هزار تن بوده که هفت میلیون و ۸۹۸ هزار تن سهم ورق گرم، دو میلیون و ۱۶۶ هزار تن هزار تن سهم ورق سرد و یک میلیون ۵۳۹ هزار تن سهم ورق پوشش‌دار بوده است. تولید ورق گرم کاهش ۱.۸ درصدی، تولید ورق سرد کاهش  ۱.۹ درصدی و تولید ورق پوشش‌دار افزایش ۸.۸ درصدی داشته است.

در ۱۱ ماهه سال جاری، تولید تیرآهن با افزایش ۲.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به یک میلیون و ۲۰۹ هزار تن رسیده و تولید میلگرد نیز با ۱.۹ درصد کاهش، به ۹ میلیون و ۵۳۸ هزار تن رسیده است. تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل فولادی با کاهش ۹.۳ درصدی همراه بوده است.

از ابتدای فروردین ماه تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲، تولید آهن اسفنجی با افزایش ۸.۸ درصدی، به ۳۱ میلیون و ۴۶۶ هزار تن رسیده است؛ ضمن اینکه تولید گندله نیز با افزایش ۶.۶ درصدی، به ۵۳ میلیون و ۱۹۹ هزار تن در این بازه زمانی رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41941

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

08اردیبهشت
فولاد شادگان در بازارهای رقابتی پیشتاز است
مدیر بهره‌برداری شرکت صنعت فولاد شادگان:

فولاد شادگان در بازارهای رقابتی پیشتاز است

08اردیبهشت
نقش هوش مصنوعی در افزایش کیفیت محصولات تولیدی
مدیر پروژه افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی شرکت فولاد سنگان مطرح کرد:

نقش هوش مصنوعی در افزایش کیفیت محصولات تولیدی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.