• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
با كمترین توقف به كوره‌های قوس الكتریكی حاصل شد؛

ثبت ركورد بیشترین تعداد حمل پاتیل سرباره در فولاد مبارکه

  • کد خبر : 44123
  • 16 اردیبهشت 1403 - 13:28
ثبت ركورد بیشترین تعداد حمل پاتیل سرباره در فولاد مبارکه
مدیر ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر گفت: در فروردین‌ ماه 1403، رکورد بیشترین تعداد تعویض پاتیل سرباره با کمترین توقف به کوره‌های قوس با همت کارکنان واحد حمل و فرآوری سرباره به دست آمد.

مدیر ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر گفت: در فروردین‌ ماه ۱۴۰۳، رکورد بیشترین تعداد تعویض پاتیل سرباره با کمترین توقف به کوره‌های قوس با همت کارکنان واحد حمل و فرآوری سرباره به دست آمد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، رسول شفیع‌زاده بیان کرد: در فروردین‌ ماه سال جاری، در مجموع پنج هزار و ۱۲۶ پاتیل سرباره اعم از سرباره کوره و سرباره (LTS)، بدون هیچ‌گونه حادثه تعویض و در حوضچه‌های سرباره تخلیه شده و تنها ۰٫۰۱ دقیقه بر ذوب به کوره‌های قوس توقف ناشی از تعویض پاتیل سرباره وارد شد.

وی تصریح کرد: رکورد قبلی تعویض پاتیل مربوط به اردیبهشت‌ ماه سال ۱۴۰۲ و به تعداد پنج هزار و ۵۱ پاتیل بود؛ این در حالی است که در فروردین‌ ماه رکورد حمل روزانه پاتیل سرباره نیز به تعداد ۱۶۲ پاتیل و بدون هیچ‌گونه اعمال توقف به کوره‌های قوس ثبت شد.

مدیر ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه کسب این دستاورد را حاصل تلاش متعهدانه همکاران واحد حمل و فرآوری سرباره و تعمیرگاه پاتیل‌برها، اقدامات موثر پیمانکاران فعال در حوضچه‌های سرباره و تعامل فعالیت این واحد و ناحیه فولادسازی دانست.

شفیع‌زاده اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح‌های توسعه در این واحد از جمله نوسازی ناوگان و اصلاح سیستم خنک‌کاری سرباره و با تلاش دلسوزانه همکاران در حمل ایمن سرباره مذاب، شاهد ثبت رکوردهای جدید در سال جاری باشیم.

افزایش ۵ درصدی حمل پاتیل سرباره در فروردین‌ ماه ۱۴۰۳

در همین راستا رحیم خلقی، رئیس واحد حمل و فرآوری سرباره شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: افزایش ۵ درصدی حمل پاتیل سرباره در فروردین‌ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش آماده‌به‌کاری مکانیسم‌های پاتیل‌بر در شرایطی محقق شد که واحد حمل و فرآوری سرباره با مشکلاتی ازجمله عدم تناسب فضای تعمیرگاه سرباره با فعالیت‌های تعمیراتی، مستهلک شدن مکانیسم‌های پاتیل‌بر، کمبود نیرو و محدودیت‌های موجود در تامین قطعات مصرفی و یدکی مکانیسم‌ها روبه‌رو بود.

وی در ادامه عنوان کرد: از نتایج دستیابی به این رکورد می‌توان به تحقق اهداف تولید مطابق با اهداف تعریف‌ شده، ثبت رکورد تولید روزانه و ماهانه در فولادسازی، افزایش اعتمادبه‌نفس کارکنان واحد سرباره و نگاهی عمیق‌تر در دستیابی به اهداف اشاره کرد.

رئیس واحد حمل و فرآوری سرباره شرکت فولاد مبارکه عوامل تاثیرگذار در دستیابی به این موفقیت را چنین برشمرد:

  • حمایت‌های بی‌دریغ و قابل‌تقدیر مدیریت عامل و معاونت بهره‌برداری، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی و مدیران حمل‌ونقل و پشتیبانی و فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و حضور مستمر و گرم ایشان در بین کارکنان که به ‌واقع روحیه همکاران را به ‌شدت تحت تاثیر قرار داد.
  • تلاش بی‌وقفه همکاران در حوزه‌های کارشناسی و راهبری و تعمیرات واحد سرباره در رسیدن به رکوردی که در دوران فعالیت شرکت فولاد مبارکه بی‌سابقه بوده است.
  • انجام به‌ موقع تعمیرات برنامه‌ریزی ‌شده و افزایش ۱۹ درصدی آماده‌به‌کاری مکانیسم‌های پاتیل‌بر و همچنین استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های موجود و تلاش در جهت بومی‌سازی و استفاده از پتانسیل‌های درون‌واحدی.
  • ایجاد محیط همکاری بسیار صمیمانه بین کارکنان واحد سرباره و کوره‌های قوس الکتریکی.

خلقی در پایان ضمن قدردانی از مدیریت شرکت‌های چشمه‌ صنعت و راک‌ سپیدان به‌ عنوان پیمانکاران واحد سرباره که در جهت دستیابی به این رکورد صمیمانه تلاش کردند، ابراز امیدواری کرد در آینده نه‌ چندان دور، توفیقات بیشتری به همت همکاران تلاشگر واحد حمل و فرآوری سرباره در راستای دستیابی به اهداف کلان شرکت فولاد مبارکه محقق شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=44123

نوشته‌های مشابه

10دی
وقتی تکنولوژی به ضرر تولید تمام می‌شود!
یک فعال صنعت ریخته‌گری در گفت‌وگو با «فلزات آنلابن»:

وقتی تکنولوژی به ضرر تولید تمام می‌شود!

09دی
توليد ۱۰۰ هزار تن قطعه سالم را هدف‌گذاري کرده‌ايم/حرکت در مسير صنعت سبز با ريخته‌گري لاست فوم
بابک ضیغمی، مدیرعامل شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی ایران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

توليد ۱۰۰ هزار تن قطعه سالم را هدف‌گذاري کرده‌ايم/حرکت در مسير صنعت سبز با ريخته‌گري لاست فوم

06دی
در مسیر توسعه مانع‌تراشی نکنید
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

در مسیر توسعه مانع‌تراشی نکنید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.