• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

جایگاه ایران در بازار جهانی سرب

  • کد خبر : 34081
  • 28 آبان 1402 - 8:28
جایگاه ایران در بازار جهانی سرب
در حالی که ارزش بازار صادراتی سرب در سال ۲۰۲۲ بیش از هشت میلیارد و 500 میلیون دلار بوده و کره جنوبی در صدر قرار دارد، از منظر ارزش صادرات ایران جایگاه 62 دنیا را دارا است.

در حالی که ارزش بازار صادراتی سرب در سال ۲۰۲۲ بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده و کره جنوبی در صدر قرار دارد، از منظر ارزش صادرات ایران جایگاه ۶۲ دنیا را داراست.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از بازار، بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی «World Top Exports»، صادرات سرب به تفکیک کشورها در سال ۲۰۲۲، به هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید و به طور متوسط برای همه صادرکنندگان طی یک دوره پنج ساله یعنی از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به میزان ۲.۴ درصد کاهش داشته است. بر اساس این گزارش ارزش سرب صادراتی در سال ۲۰۲۲  در مقایسه با سال ۲۰۲۱، به میزان ۳.۳ درصد کاهش را تجربه کرده است.

در حوزه ارزش صادرات سرب، کشورهای کره جنوبی، استرالیا، بریتانیا، هند و کانادا، پنج صادرکننده برتر محسوب می‌شوند و در مجموع بیش از یک سوم (۳۶ درصد) از فروش کلی سرب صادراتی را در سال ۲۰۲۲ رقم زده‌اند.

این در حالی است که کشورهای بلژیک، آلمان، چین، مکزیک، لهستان، فرانسه، بلغارستان، مالزی، سوئد و ایالات متحده آمریکا نیز در رتبه‌های ششم تا پانزدهم سرب صادراتی از نظر ارزش صادرات قرار دارند. نکته قابل‌توجه اینکه در بخش صادراتی در بین ۱۵ کشور نامبرده، مالزی افزایش بیش از ۲۵ درصدی و آلمان کاهش ۳۱ درصدی در ارزش صادراتی خود را رقم زده‌اند که نسبت به دیگر کشورها بیشترین میزان بوده است.

از سوی دیگر، آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد در حوزه ارزش صادراتی سرب، ایران جایگاه ۶۲ دنیا را در سال ۲۰۲۲ داشته است؛ در حالی که این آمارها، بیانگر کاهش ۸۶ درصدی صادرات ایران از نظر ارزش صادراتی نسبت به سال قبل از آن یعنی ۲۰۲۱ است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34081

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.