• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

جایگاه ویژه تحول دیجیتال در چشم‌انداز «کچاد»

  • کد خبر : 33480
  • 22 آبان 1402 - 4:30
جایگاه ویژه تحول دیجیتال در چشم‌انداز «کچاد»
سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: با اجرای طرح تحول دیجیتال در صنایع فولاد و فلزات می‌توان سطح تولید را تا ۴۰ درصد ارتقا و هزینه‌های تولید را تا حداقل ۲۵ درصد کاهش داد.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: با اجرای طرح تحول دیجیتال در صنایع فولاد و فلزات می‌توان سطح تولید را تا ۴۰ درصد ارتقا و هزینه‌های تولید را تا حداقل ۲۵ درصد کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، محمد صادق صادقی با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول دیجیتال در دنیای فولاد، شیوه‌های تولید مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال و سرعت چشمگیر حرکت دنیا به سمت فناوری‌های دیجیتال، بیان کرد: این تحول عملکرد بخش‌های مختلف از جمله تولیدات صنعتی را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل تولیدکنندگان بزرگ فولاد و فلزات تلاش می‌کنند تا مدل‌های عملیاتی خود را با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال متحول کنند.

وی با بیان اینکه فعالان صنعت فولاد دنیا معتقدند دیجیتال‌سازی این حوزه تنها راه احیای روش‌های گذشت محسوب می‌شود، عنوان کرد: با استفاده از فناوری‌های دیجیتال می‌توان نیازهای بازار در دو بخش عرضه و تقاضا را با کمترین هزینه ارزیابی اطلاعات، تجزیه و تحلیل کرد همچنین خطای محاسبات به طور قابل‌‎توجهی کاهش می‌یابد که این امر بر کاهش هزینه‌هایی چون انبارداری تاثیر مستقیم دارد.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی دقت پیش‌بینی با استفاده از روش‌های جدید، مطرح کرد: در بخش‌هایی مثل تعمیر و نگهداری می‌توان اختلال تجهیزات را با روش‌های جدید هوشمند پیش‌بینی کرد و دوره‌های تعمیر و نگهداری را به طور دقیق محاسبه و آن را به حداقل رساند.

صادقی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از دو سال گذشته با همکاری و مشارکت مراکز علمی داخل کشور و بهره‌گیری از تجربیات عملی و اجرایی مشاوران داخلی و خارجی در این حوزه، در حال طراحی و شناسایی فرصت‌های هوشمندسازی در زنجیره ارزش فولاد است.

وی با اشاره به اینکه استراتژی اصلی «کچاد»، استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و نهادینه‌سازی و رسوب این دانش در مراکز علمی و اجرایی کشور است، اظهار داشت: با پیاده‌سازی سیستم هوشمند ترکینگ در معدن، آماده‌به‌کاری تجهیزات و ماشین‌آلات رشد محسوسی داشته و پیاده‌سازی پروژه‌های هوشمندسازی در مجتمع صنعتی علاوه بر بهبود و ارتقای کیفیت در کارخانه گندله‌سازی و شبیه‌سازی فرایندها در احیا مستقیم، کمک شایانی به افزایش دقت پارامترهای فرایند کرده است.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تداوم حرکت و پیاده‌سازی انقلاب صنعتی نسل چهارم را شرط بقای آینده دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این امر در قالب طرح تحول دیجیتال برای ماندگاری در عرصه رقابتی الزامی است و نه انتخابی.

صادقی با اشاره به اینکه مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد رشد بهره‌وری شرکت‌ها با هوشمندسازی بین ۶ تا ۸ درصد افزایش می‌یابد، مطرح کرد: شاخص‌های تعریف شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد در سه حوزه بهره‌وری، چابکی و پایداری اندازه‌گیری می‌شود که همین سه پارامتر میزان سودآوری بنگاه اقتصادی و حضور در صحنه رقابت بازار را تعیین می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: از این رو، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طرح تحول دیجیتال را در طرح جامع و برنامه‌های توسعه خود هدف‌گذاری کرده و جایگاه ویژه‌ای را در چشم‌انداز خود به آن اختصاص داده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=33480

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
لزوم توسعه روابط ایران و گینه در حوزه معدن
مشاور وزیر معادن و زمین‌شناسی گینه عنوان کرد:

لزوم توسعه روابط ایران و گینه در حوزه معدن

08اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۵۹ دلار رسید
08اردیبهشت
فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟
مس در تکاپوی رکوردشکنی؛

فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.