• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024

جلوگیری از اکتشاف و استخراج در پروژه اکتشاف لیتیوم در ایالت نوادا

  • کد خبر : 25471
  • 19 مرداد 1402 - 6:11
جلوگیری از اکتشاف و استخراج در پروژه اکتشاف لیتیوم در ایالت نوادا
برخی از گروه‌های حافظ منابع طبیعی معتقدند که استخراج معادن در این منطقه از آمریکا می‌تواند به گونه‌های در معرض خطر و زیستگاه جانوران آسیب برساند. شرکت «Rover Metals Corp» اعلام کرد فرایند اکتشاف خود را در ماه آگوست 2023 آغاز خواهد کرد.

برخی از گروه‌های حافظ منابع طبیعی معتقدند که استخراج معادن در این منطقه از آمریکا می‌تواند به گونه‌های در معرض خطر و زیستگاه جانوران آسیب برساند. شرکت «Rover Metals Corp» اعلام کرد فرایند اکتشاف خود را در ماه آگوست ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، برخی از گروه‌های حافظ منابع طبیعی از یک دادگاه در ایالات متحده آمریکا درخواست کرده‌اند تا مانع از صدور مجوزهای فدرال برای اکتشاف و استخراج لیتیوم در یک معدن در بخش‌هایی از غرب ایالت نوادا برای شرکت «Rover Metals Corp» شود.

این گروه‌های حافظ منابع طبیعی معتقدند که حفاری در این معدن به طور دائم به اکوسیستم‌هایی که بر گونه‌های زیستی در معرض خطر انقراض متکی هستند، آسیب وارد می‌کند.

در همین رابطه، سازمان غیردولتی تنوع زیستی و شرکت «Amargosa Conservancy» درخواستی برای صدور حکم اولیه در اواخر روز دوشنبه ۱۷ جولای ۲۰۲۳ در دادگاه فدرال ایالت نوادا ارائه کردند.

این دو اعلام کردند که متوقف کردن آغاز عملیات اکتشاف لیتیوم توسط شرکت «Rover Metals Corp» به منظور جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های جبران‌ناپذیر به چشم‌انداز کویر و آب‌های زیرزمینی و حیات‌وحش در معرض خطر انقراض و حفاظت از پناهگاه ملی حیات وحش «Ash Meadows» که در ۱۰۰ مایلی شمال غربی شهر لاس وگاس قرار دارد، یک امر ضروری است.

این گروه‌های حافظ منابع طبیعی تاکید کردند که سازمان مدیریت زمین ایالات متحده آمریکا در ماه آپریل ۲۰۲۳ بدون بررسی صدمات احتمالی زیست‌محیطی به شرکت «Rover Metals Corp» اجازه داده تا در یک منطقه به مساحت ۶ هزار هکتاری در نزدیکی پناهگاه ملی حیات وحش «Ash Meadows» عملیات اکتشاف معدن انجام دهد. به گفته این گروه‌های حافظ منابع طبیعی، صدور این مجوز برخلاف قوانین آمریکا از جمله قانون سیاست ملی محیط‌ زیست و قانون گونه‌های در معرض خطر و قوانین فعالیت معادن است.

مجوزهای ارائه شده از سوی سازمان مدیریت زمین ایالات متحده آمریکا، به شرکت «Rover Metals Corp» اجازه می‌دهد تا در ۳۰ مکان در این منطقه فلز لیتیوم که به عنوان یک جزو مهم در تولید باتری‌ خودروهای الکتریکی مطرح است، فرایند اکتشاف را انجام دهد.

این گروه‌های حافظ منابع طبیعی افزودند: به منظور جلوگیری از آغاز فرایند اکتشاف به یک دستور قضایی نیاز است. سازمان مدیریت زمین ایالات متحده آمریکا در ماه جولای ۲۰۲۳، به نشریه «Las Vegas Review-Journal» اعلام کرد که حفاری در منطقه مذکور تا زمان انجام بازبینی زیست‌محیطی آغاز نخواهد شد.

در همین رابطه، سازمان مدیریت زمین ایالات متحده آمریکا در روز سه‌‍شنبه ۱۸ جولای ۲۰۲۳ از هر گونه اظهار نظر در مورد پیشنهاد گروه‌های حافظ منابع طبیعی در راستای درخواست صدور حکم اولیه یا تایید گزارش نشریه «Las Vegas Review-Journal» خودداری کرد.

از سوی دیگر، یکی از نمایندگان شرکت «Rover Metals Corp» که هنوز به عنوان یکی از طرفین دعوی معرفی نشده است، به درخواست برای اظهارنظر در این رابطه پاسخی ارائه نداد.

این شرکت در ماه آپریل ۲۰۲۳ اعلام کرده بود که پروژه مذکور یک طرح اکتشافی و استخراجی کم‌هزینه بوده که در یک منطقه معدنی مملو از فلز لیتیوم واقع شده است.

این گروه‌های حافظ منابع طبیعی ابتدا از سازمان مدیریت زمین ایالات متحده آمریکا که بخشی از وزارت کشور است، در روز هفتم ماه جولای شکایت کردند و هشدار دادند که حفاری و سایر فرایندهای اکتشافی در این منطقه از اول ماه آگوست ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

این گروه‌ها از دادگاه درخواست کردند که سازمان مدیریت زمین ایالات متحده آمریکا را به بررسی کامل رویه‌های زیست‌محیطی از جمله مشاوره با سازمان خدمات آبزیان و حیات‌وحش ایالت متحده آمریکا در مورد تاثیرات این پروژه بر روی گونه‌های زیستی در معرض خطر وادار کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=25471

نوشته‌های مشابه

01خرداد
شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر پیش‌قراول مسیر نوآوری
معاون توسعه و مهندسی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر مطرح کرد:

شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر پیش‌قراول مسیر نوآوری

01خرداد
«کگل» در مسیر تبدیل شدن به برندی جهانی
«فلزات‌آنلاین» بررسی کرد:

«کگل» در مسیر تبدیل شدن به برندی جهانی

01خرداد
پنج عامل مهم در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر در آمریکا چیست؟
رویارویی با چالش‌های مواد معدنی حیاتی؛

پنج عامل مهم در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر در آمریکا چیست؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.