• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

حال ناخوش بورس در زمستان سرد

  • کد خبر : 41027
  • 08 اسفند 1402 - 10:31
حال ناخوش بورس در زمستان سرد
علی‌رغم اینکه تصور می‌شد بازار سرمایه در ماه جاری روند صعودی به خود بگیرد اما این بازار در اغلب روزهای اخیر قرمز شده و امروز سه‌شنبه هشتم اسفند ماه 1402 شاخص کل با افت چهار هزار و ۳۲ واحدی، به کانال دو میلیون و ۴۵ هزار واحد رسید.

علی‌رغم اینکه تصور می‌شد بازار سرمایه در ماه جاری روند صعودی به خود بگیرد اما این بازار در اغلب روزهای اخیر قرمز شده و امروز سه‌شنبه هشتم اسفند ماه ۱۴۰۲ شاخص کل با افت چهار هزار و ۳۲ واحدی، به کانال دو میلیون و ۴۵ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بازار سرمایه از اواخر دی‌ ماه در مسیر افت قرار گرفته است. عواملی همچون تنش‌های منطقه‌ای، تعیین نرخ خوراک و ترس سهام‌داران ناشی از تجربه سال ۱۳۹۹، بر تالار شیشه‌ای سایه انداخته است و هنوز این مسئله ادامه دارد. با این وجود، این بازار کانال دو میلیون واحد را حفظ کرده و ۴۳ نفر از مدیران دارایی بازار سهام معتقدند بورس در سال آینده بیش از تورم رشد می‌کند.

به هر ترتیب روز گذشته بورس بیش از ۱۶ هزار واحد ریزش داشت. امروز نیز شاخص کل چهار هزار و ۳۲ واحد افت پیدا کرد و در عدد دو میلیون و ۴۵ هزار و ۷۵۱ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز با کاهش سه هزار و ۲۴۳ واحد مواجه شد و به رقم ۷۰۹ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

امروز سه‌شنبه هشتم اسفند ماه ۱۴۰۲، بیش از ۲۸۴ هزار معامله به ارزش سه هزار و ۷۰۱ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

«تاپیکو»، «سدشت» و «شپنا»، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند و «وپارس» مثبت شد. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به «شستا»، «کساپا»، «سصفها» و «خودرو» اشاره کرد که همگی قرمز شدند.

فرابورس ایران نیز ۸۳ واحد از ارتفاع خود را از دست داد و به عدد ۲۴ هزار و ۳۰۳ واحد رسید. در بازار فرابورس بیش از ۲۸۱ هزار معامله انجام شد که ارزش آن بالغ بر ۴۹ هزار میلیارد تومان بود.

«بپاس» و «وسپهر» از نمادهای تاثیرگذار منفی و «انتخاب» و «آریا» از نمادهای تاثیرگذار مثبت فرابورس بودند. همچنین «بیوتیک»، «فنر»، «فصبا» و «کرمان» بیشترین تراکنش را داشتند که به جز «فنر»، سایر نمادها منفی به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41027

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.