• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس مطرح کرد:

خط انتقال آب از خلیج فارس؛ محرک توسعه و ثروت آفرینی صنایع معدنی

  • کد خبر : 26329
  • 29 مرداد 1402 - 11:02
خط انتقال آب از خلیج فارس؛ محرک توسعه و ثروت آفرینی صنایع معدنی
مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس با اشاره به اینکه نخستین ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران توسط این شرکت (واسکو) انجام شده است، گفت: در خط نخست، 130 میلیون مترمکعب آب در سه قطعه به طول 830 کیلومتر تحویل صنایع معدنی بزرگ این کشور شد.

مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس با اشاره به اینکه نخستین ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران توسط این شرکت (واسکو) انجام شده است، گفت: در خط نخست، ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب در سه قطعه به طول ۸۳۰ کیلومتر تحویل صنایع معدنی بزرگ این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، احسان انصاری با بیان اینکه شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس در سال ۱۳۹۲ توسط شرکت‌‎های معدنی و صنعتی گل‌گهر، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی چادرملو تاسیس شد، اظهار داشت: شرکت‌های مذکور برای اجرای طرح‌های توسعه‌ خود نیاز مبرمی به آب داشتند که با مطالعات صورت گرفته، بهترین گزینه برای دسترسی به آب پایدار، انتقال آب از خلیج فارس شناسایی شد.

وی عنوان کرد: هرچند در ابتدا این طرح، جاه‌طلبانه و امری محال به نظر می‌رسید اما با همکاری سهام‌داران و راهبری ایمیدرو، خط نخست انتقال آب به واقعیت پیوست و افتتاح شد. با این خط انتقال آب شرکت‌های سهام‌دار، نیروی مضاعفی برای اجرای طرح‌های توسعه خود گرفته‌اند و با اجرای این طرح‌ها، ثروت‌آفرینی از منابع خدادادی، رنگ جدی‌تری به خود گرفته است.

مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس ضمن تقدیر از اقدامات سرپرست هیئت عامل ایمیدرو، بیان کرد: این سازمان به صورت مستمر پیگیر پروژه‌های انتقال آب و رفع چالش‌های موجود است.

انصاری تصریح کرد: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، این شرکت متعهد شده است که سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب آب را تقدیم مناطق کم‌برخوردار استان هرمزگان کند و تاکنون شهرهای بندر خمیر، رضوان و شهر علوی از این ماده حیاتی برخوردار شده‌اند.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح، صنایع متعدی در فلات مرکزی کشور خواستار بهره‌گیری از این آب برای گسترش کسب‌وکار خود شده‌اند و این شرکت، در حال برنامه‌ریزی و اجرای انشعاب از کریدور حیات بخش خلیج فارس به صنایع متقاضی است که خود عاملی برای توسعه این مناطق خواهد بود.

مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس یادآور شد: واسکو ماموریت دیگری یافته است تا ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال را به صنایع و معادن مناطق مرکزی ایران انتقال دهد که این مهم با همکاری مسئولان وزارت صمت و ایمیدرو میسر خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=26329

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها
مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها

26اردیبهشت
جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد

26اردیبهشت
سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های «ومعادن»:

سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.