• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
در سال 2022 میلادی،

درآمد عملیاتی شرکت فولاد چین «CSC» کاهش یافت

  • کد خبر : 44344
  • 19 اردیبهشت 1403 - 10:37
درآمد عملیاتی شرکت فولاد چین «CSC» کاهش یافت
درآمد عملیاتی و سود ناخالص شرکت «China Steel Corporation» در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت. درآمد عملیاتی این شرکت در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال قبل از آن، حدود 4 درصد کاهش داشت.

درآمد عملیاتی و سود ناخالص شرکت «China Steel Corporation» در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت. درآمد عملیاتی این شرکت در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال قبل از آن، حدود ۴ درصد کاهش داشت. همچنین افزایش هزینه‌های عملیاتی در این سال موجب شد که سود ناخالص این شرکت افت ۶۶.۵ درصدی داشته‌ باشد. شرکت «CSC» بخش اعظم مواد اولیه خود را از تامین‌کنندگان خارجی خریداری می‌کند. محصولات این شرکت که شامل فولاد خام و محصولات فولادی است، در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسد. در سال ۲۰۲۲، حدود ۸۹.۱ درصد درآمد عملیاتی این شرکت از بازار داخلی و مابقی از بازار خارجی بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات، شرکت «CSC» که در تایوان مستقر است، بزرگ‌ترین شرکت فولادسازی این منطقه به‌ حساب می‌آید. این شرکت در سال ۱۹۷۱ در شهر کاو‌هسیونگ تایوان تاسیس شد. شرکت «CSC» با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خام در سال، طیف متنوعی از محصولات فولادی شامل صفحات فولادی، میلگرد، مفتول، ورق گرم، ورق سرد، ورق گالوانیزه و ورق فولاد الکتریکی را به بازار عرضه می‌کند. طی چند سال گذشته، به‌ طور متوسط حدود دو سوم از محصولات این شرکت در بازار داخلی و مابقی در بازار خارجی به فروش می‌رسند. لازم به ذکر است که حدود نیمی از بازار فولاد تایوان در اختیار این شرکت قرار دارد. مقاصد اصلی صادراتی این شرکت کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا هستند. این شرکت سنگ‌آهن و زغال‌سنگ مورد نیاز برای تولید فولاد خام را از کشورهای دیگر خریداری می‌کند. در سال ۲۰۲۲، استرالیا اصلی‌ترین تامین‌کننده سنگ‌آهن و زغال‌سنگ این شرکت بود.

تولید فولاد خام شرکت «CSC» در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت

میزان تولید فولاد شرکت «CSC» در سال ۲۰۲۲، حدود هشت میلیون و ۴۴۰ هزار تن بود که در مقایسه با سال قبل از آن، ۱۲.۹ درصد کاهش داشته‌ است. بیشترین میزان تولید فولاد خام این شرکت در سال ۲۰۲۱ با رقم ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار تن ثبت شد. این شرکت در سال ۲۰۲۰ با افت تولید شدیدی مواجه شد که علت اصلی آن، شیوع ویروس کرونا در این سال بود. میزان تولید فولاد خام این شرکت در سال ۲۰۲۰، حدود هشت میلیون و ۲۴۰ هزار تن گزارش شد که نسبت به سال ۲۰۱۹، کاهش ۱۳.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

افت درآمد عملیاتی شرکت «CSC» در سال ۲۰۲۲

درآمد عملیاتی شرکت «CSC» در سال ۲۰۲۲ معادل ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال قبل از آن، ۴ درصد کاهش داشت. سود ناخالص این شرکت نیز در این سال معادل ۹۸۶ میلیون دلار گزارش شد که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ حدود ۶۶.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. علت کاهش شدید سود ناخالص در سال ۲۰۲۲، افزایش هزینه‌های عملیاتی در این سال بود. در سال ۲۰۲۲، هزینه‌های عملیاتی حدود ۹۳ درصد درآمد عملیاتی شرکت را شامل می‌شد؛ در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۱ تنها ۸۰ درصد بود. بر اساس بررسی‌های آتورپات، یکی از علل افزایش هزینه‌های عملیاتی در سال ۲۰۲۲ افزایش قیمت زغال‌سنگ در این سال می‌تواند باشد. با توجه به اینکه شرکت «CSC» مواد خام خود را از تامین‌کنندگان خارجی خریداری می‌کند، تغییر قیمت این اقلام، تاثیر بسزایی در هزینه‌های عملیاتی این شرکت دارد.

ویتنام، اصلی‌ترین مشتری خارجی شرکت «CSC»

بخش اعظم درآمد عملیاتی شرکت «CSC» در سال ۲۰۲۲ از بازار داخلی بود. مهم‌ترین خریداران خارجی محصولات این شرکت کشورهای ویتنام، مالزی، چین و هند هستند. در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۰.۷ درصد درآمد عملیاتی این شرکت مربوط به این چهار کشور بود. ویتنام به تنهایی در این سال با سهم ۵.۱ درصد، اصلی‌ترین مشتری خارجی شرکت «CSC» محسوب می‌شد. سهم بازار خارجی در درآمد عملیاتی شرکت «CSC» در سال ۲۰۲۱، تفاوت چندانی با سال ۲۰۲۲ نداشت. در سال ۲۰۲۱ نیز ویتنام با سهم ۶ درصد در درآمد عملیاتی شرکت «CSC»، بیشترین سهم را در بین مشتریان خارجی به خود اختصاص داد.

رسیدن به انتشارات کربنی صفر تا سال ۲۰۵۰

شرکت «CSC» قصد دارد انتشارات کربنی خود را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند. این شرکت تا سال ۲۰۲۲، حدود ۴ درصد از انتشارات کربنی خود را نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش داد که معادل ۸۸۴ هزار تن کربن دی‌اکسید است. شرکت «CSC» قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۷ درصد و تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۵ درصد از انتشارات کربنی خود را نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش دهد.

شرکت «CSC» در زمینه کاهش انتشار گازهای مضر و سمی نظیر اکسیدهای گوگرد و اکسیدهای نیتروژن نیز اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدتی را در نظر گرفته‌ است. در سال ۲۰۲۲، این شرکت موفق شد که انتشار گازهای اکسیدهای گوگرد را به میزان ۸۰۳.۶ تن و اکسیدهای نیتروژن را به میزان ۱۱.۵ تن در هر سال نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش دهد. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، این ارقام را به‌ ترتیب به ۹۵۸ و ۶۷.۵ تن برساند.

از دیگر اقدامات این شرکت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، می‌توان به مصرف انرژی الکتریکی تجدیدپذیر اشاره کرد. در همین راستا، این شرکت در نظر دارد که ظرفیت‌های نیروگاهی تجدیدپذیر مورد استفاده خود را افزایش دهد. ظرفیت نیروگاه خورشیدی شرکت «CSC» در سال ۲۰۲۲ به ۶۲ مگاوات رسید. این شرکت در نظر داشت در سال ۲۰۲۲ مصرف انرژی خود را به ۲۳.۱ گیگاژول به ازای هر تن فولاد خام برساند که موفق شد به این هدف جامه عمل بپوشاند.

به‌ طور کلی، در سال ۲۰۲۲ شرکت «CSC» حدود دو میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار در زمینه کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی سرمایه‌گذاری کرد که ۶۴ درصد از این سرمایه‌گذاری مربوط به کنترل آلودگی هوا، ۱۶ درصد مربوط به کنترل آلودگی آب، ۱۱ درصد مربوط به بهینه‌سازی انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ۷ درصد مربوط به کنترل آلودگی پساب و یک درصد مربوط به کنترل آلودگی صوتی بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=44344

نوشته‌های مشابه

30اردیبهشت
تولید بزرگ‌ترین فولادساز جهان کاهش یافت
26اردیبهشت
افزایش مصرف کریولیت در صنایع مختلف ایالات متحده آمریکا
25اردیبهشت
آمریکا و کانادا در صدر صادرات و واردات کریولیت جهان
در بازار جهانی کریولیت چه می‌گذرد؟

آمریکا و کانادا در صدر صادرات و واردات کریولیت جهان

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.