• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

درخشش طلای جهانی

  • کد خبر : 31051
  • 20 مهر 1402 - 9:12
درخشش طلای جهانی
قیمت طلا امروز پنج‌شنبه 20 مهر ماه به بالاترین حد دو هفته اخیر رسید زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا به دلیل رویکرد محتاطانه فدرال رزرو در مورد نرخ بهره کاهش یافت.

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه ۲۰ مهر ماه به بالاترین حد دو هفته اخیر رسید زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا به دلیل رویکرد محتاطانه فدرال رزرو در مورد نرخ بهره کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۳.۲ درصد افزایش به یک هزار و ۸۷۷ دلار و ۲۰ سنت رسید که بالاترین سطح از روز ۲۹ سپتامبر بود. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۷۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شاخص دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا نزدیک به پایین‌ترین حد دو هفته‌ای بود که طلای بدون بهره را جذاب‌تر کرد.

صورت‌جلسه نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو نشان داد که عدم اطمینان فزاینده در مورد مسیر اقتصاد ایالات متحده، سیاست‌گذاران را در ماه گذشته به سمت موضع محتاطانه سوق داد.

برایان لان، مدیرعامل شرکت «GoldSilver Central» در سنگاپور بیان کرد: ما تقریبا در پایان افزایش نرخ‌ بهره هستیم و احتمالا آخرین مورد از ۲۵ واحد افزایش است که تاثیر قابل‌توجهی بر بازار نخواهد داشت زیرا تا حد زیادی انتظار می‌رود که نرخ بهره همچنان بالا بماند؛ بنابراین قیمت فلزات گران‌بها پایین خواهد ماند.

نرخ‌های بهره بالا، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد که همچنان بیش از ۹ درصد از رکوردهای نزدیک به رکورد در ماه می ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاران همچنان احتمال افزایش نرخ بهره را در نشست ماه دسامبر فدرال رزرو ۲۶ درصد می‌دانند. قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌ متحده در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۹ سنت، پلاتین ۰.۵ درصد افزایش، به ۸۸۹ دلار و ۷۰ سنت و پالادیم با ۰.۷ درصد افزایش، به یک هزار و ۱۷۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=31051

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.