• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024

ذوب آهن با سرعت در مسیر تحقق طرح‌های توسعه‌ای

  • کد خبر : 20774
  • 20 خرداد 1402 - 7:36
ذوب آهن با سرعت در مسیر تحقق طرح‌های توسعه‌ای
ذوب آهن اصفهان به عنوان بنیان‌گذار تولید فولاد در ایران با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان خود طی سال‌های اخیر و در شرایط سخت تحریم، دستاوردهای قابل توجهی در راستای برآورده ساختن نیازهای کشور در عرصه‌های گوناگون به ثبت رسانده است.

ذوب آهن اصفهان به عنوان بنیان‌گذار تولید فولاد در ایران با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان خود طی سال‌های اخیر و در شرایط سخت تحریم، دستاوردهای قابل توجهی در راستای برآورده ساختن نیازهای کشور در عرصه‌های گوناگون به ثبت رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، یکی از موفقیت‌های این شرکت بهبود عملکرد مالی طی سنوات گذشته و  همچنین انعکاس آن بر روی تارنمای کدال بوده که مورد توجه قرار گرفته است. با این حال آنچه که در ماه‌های اخیر توانسته است نگاه فعالان بازار سهام را به خود جلب کند، روند صعودی حاکم شده بر بازار سهام بود که طبیعتا به دلیل پتانسیل‌های موجود در ذوب آهن اصفهان، شامل حال نماد این شرکت در بازار سهام نیز شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر سهم ذوب آهن اصفهان در میانه آبان ماه سال گذشته پس از طی یک مسیر نزولی، در ریل صعود قرار گرفت و روند مثبت آن در روزهای اوج بازار سال جاری به محدوده ۵۶۷ تومانی رسیده است. از این رو هم‌اکنون به واسطه این صعود ۱۸۹ درصدی، این سوال جدی در ذهن سرمایه‌گذاران شکل گرفته است که آیا «ذوب» بر روی تابلوی معاملات باز به رشد بیشتری دست می‌یاید؟ مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان پاسخ این سوال را مثبت اعلام کرد.

وی در ادامه بیان کرد: اولین پروژه در صف بهره‌برداری، پروژه‌ پلنت اکسیژن است که از سال ۱۳۹۲ کلید خورد و هم‌اکنون از پیشرفت ۹۹ درصدی برخوردار است و در تابستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. دیگر پروژه‌هایی که طی سال جاری، ذوب آهن درصدد افتتاح آن‌ها است پروژه‌ی «LF۳ و LF۱» هستند که به ترتیب ۸۴ درصد و ۵۸ درصد پیشرفت داشته‌اند. از بین پروژه‌های مذکور «LF۱» تعمیر کوره پاتیلی شماره یک و پروژه دیگر احداث کوره پاتیلی شماره ۳ است. انتظار می‌رود که این دو پروژه نیز تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح کرد: دیگر پروژه‌ای که این شرکت به تازگی آغاز کرده، پروژه‌ی بازسازی باتری شماره ۲ کک‌سازی است. بازسازی باتری یاد شده تاکنون ۶ درصد پیشرفت دارد و به امید خدا در برنامه‌های سال جاری و سال آینده‌ این پروژه عملیاتی خواهد شد. این پروژه هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ شروع شده و در صورت پیشرفت به موقع در بهمن ماه ۱۴۰۳ به منصه ظهور خواهد رسید.

کوهی در ادامه به فعالیت‌های زیست‌محیطی این شرکت اشاره کرد و افزود: قدم بعدی ما تکمیل تاسیسات فاضلاب شهرهای فولادشهر، ایمان‌شهر و فلاورجان است. همچنین این شرکت در قالب تهیه یوتیلیتی‌های مورد نیاز خود برای تداوم روند تولید، برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته است، در کنار برق که پیشتر توسط کارخانه تولید می‌شد، فاضلاب شهرهای اطراف را نیز همان گونه که اشاره شد، با توافق‌نامه‌ و قراردادی که داشتیم و با روش بیع متقابل مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد؛ بر این اساس در مبدا، تاسیسات مورد نیاز این کار ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: دستیابی به این هدف که به روش «BOT» انجام خواهد شد، از طریق شرکت مپنا به عنوان بزرگ‌ترین شرکت آب‌‌شیرین‌کن در غرب آسیا انجام می‌شود. پروژه تاسیسات فاضلاب سه شهر یاد شده  ۷۰ درصد پیشرفت دارند که در پایان سال ۱۴۰۲ و تصفیه‌خانه تکمیلی پساب این شهرها نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. یکی از پروژه‌های اساسی ما که در روند بهبود تولید اثرگذار است، بازسازی کائوپرهای کوره‌ بلند شماره ۲ است که به امید خدا در مهر ماه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامه به نقش ذوب آهن اصفهان در توسعه حمل‌و‌نقل ریلی کشور اشاره کرد و گفت: در جلسه مدیران عامل شرکت‌های قطار شهری کشور که چندی پیش در مشهد برگزار شد، نیازهای ریلی متروهای کلان شهرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و اعلام کردیم ذوب آهن تامین‌کننده کامل ریل مورد نیاز آن‌ها است. در کنار ریل، آرک معدن نیز برای ایمن‌سازی معادن کشور در این کارخانه تولید می‌شود.

کوهی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان نیاز ریلی راه‌آهن جمهوری اسلامی و شرکت زیرساخت را نیز تامین می‌کند، تاکید کرد : تولید ۱۰۰ هزار تن ریل تا پایان سال جاری در برنامه شرکت قرار دارد و ۶۰ هزار تن از این محصول نیز در محورهای ریلی اقصی نقاط کشور نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: خبر بهتری که برای سهام‌داران شرکت داریم، این است که مفتخر هستیم به عنوان یک تکنولوگ داخلی هم‌زمان با شرکت کوتنر آلمان ریل سخت و نرم تولید کنیم که این موفقیت بسیار بزرگی است. مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود تولید ریلی ملی را یک دستاورد بزرگ معرفی کردند که دیدگاه ایشان، افتخاری برای صنعت فولاد کشور و خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20774

نوشته‌های مشابه

01خرداد
شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر پیش‌قراول مسیر نوآوری
معاون توسعه و مهندسی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر مطرح کرد:

شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر پیش‌قراول مسیر نوآوری

01خرداد
«کگل» در مسیر تبدیل شدن به برندی جهانی
«فلزات‌آنلاین» بررسی کرد:

«کگل» در مسیر تبدیل شدن به برندی جهانی

01خرداد
پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی پروژه هیمکو در بندر شهید رجایی
مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا مطرح کرد:

پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی پروژه هیمکو در بندر شهید رجایی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.