• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان عنوان کرد:

ذوب آهن به سمت تولید فولاد سازگار با محیط زیست در حرکت است

  • کد خبر : 31965
  • 02 آبان 1402 - 9:21
ذوب آهن به سمت تولید فولاد سازگار با محیط زیست در حرکت است
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این مجتمع عظیم صنعتی با بیش از نیم قرن سابقه تولید فولاد در ایران، مفتخر است که به صنایع مختلف کشور مانند صنایع ریلی، ساختمان، معدنی و... خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این مجتمع عظیم صنعتی با بیش از نیم قرن سابقه تولید فولاد در ایران، مفتخر است که به صنایع مختلف کشور مانند صنایع ریلی، ساختمان، معدنی و… خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مهدی کوهی در پنل «مراحل عبور از تکنولوژی‌های موجود به فناوری‌های فولاد سبز در کشور» در بیست و پنجمین سمپوزیوم فولاد کشور، بیان کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیست‌محیطی، به سمت تولید فولاد سازگار با محیط زیست در حال حرکت است؛ در همین راستا پروژه‌های مختلف زیست‌محیطی انجام شده و در دست اقدام قرار دارد.

وی عنوان کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا، تاکنون بیش از ۱۴۵ هزار تن ریل مطابق با استاندارد جهانی به راه آهن جمهوری اسلامی، شرکت زیرساخت و متروی کلان شهرها تحویل داده است و ابن محصول ملی که ثمره دانش و بومی سازی تلاشگران شرکت بوده، به صورت شبانه‌روزی در حال تولید است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامه به تولید تیرآهن بال پهن در این کارخانه اشاره کرد و گفت: تولید تیرآهن بال پهن در ذوب آهن، پازل ساختمان‌سازی ایمن در کشور را تکمیل کرد. محصولی استاندارد که در طرح نهضت ملی مسکن نقش کلیدی دارد و از این طریق محصول ملی و حاصل تلاش فرزندان ایران زمین در ذوب آهن اصفهان در خدمت ایمنی، رفاه و آسایش هم‌وطنان عزیز قرار می‌گیرد.

کوهی تصریح کرد: در هفته گذشته، این محصول راهبردی که انقلاب عظیمی در صنعت ساختمان‌سازی ایمن رقم می‌زند را در کنگره مهندسی عمران معرفی کردیم و برنامه داریم تا از طریق هم‌افزایی بیشتر با بخش دانشگاه، سازمان نظام مهندسی و همچنین انبوه‌سازان مسکن، تیرآهن بال پهن که ارتقای سایز تولید آن نیز در برنامه قرار دارد را بیشتر به جامعه معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: آرک معدنی از جمله سایر محصولات تولیدی ذوب آهن است که جایگزین تیرهای چوبی در معادن می‌شود و ایمنی بسیار بالایی را در بخش معدن ایجاد می‌کند که هم‌اکنون سفارش‌های بسیاری در زمینه تولید آن داریم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: صنایع فولادی در سطح  کشور از طریق تعامل و هم‌افزایی بیشتر می‌توانند برای تامین زیرساخت‌های خود مانند انرژی، مواد اولیه و… به صورت پایدار برنامه‌ریزی کنند تا به عنوان مثال در فصل زمستان، قطعی گاز و در فصل تابستان، قطعی برق تولید آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار ندهد؛ البته به اعتقاده بنده صنایع در بخش تامین یوتیلیتی‌ها باید رویکرد خودتامینی را با جدیت بسیار بیشتر از گذشته به عنوان یک راهکار بلندمدت دنبال کنند.

کوهی در پایان یادآور شد: در زمینه تولید فولاد سبز هم شرکت‌های فولادی با هم‌افزایی و ارتباط بسیار نزدیک با شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند استراتژی‌های موثری را تعریف و عملیاتی کنند.

گفتنی است بیست و پنجمین سمپوزیوم فولاد کشور امروز سه‌شنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۲ با محوریت مراحل عبور از تکنولوژی‌های موجود به فناوری‌‌های فولاد سبز در کشور در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=31965

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها
مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها

26اردیبهشت
جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد

26اردیبهشت
سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های «ومعادن»:

سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.