• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
رئیس اتحادیه سرب و روی ایران:

رشد تولید خودروهای برقی، بازار سرب را کساد می‌کند

  • کد خبر : 34869
  • 07 آذر 1402 - 7:50
رشد تولید خودروهای برقی، بازار سرب را کساد می‌کند
رئیس اتحادیه سرب و روی ایران با بیان اینکه ۹۵ درصد سرب در باتری‌های سربی استفاده می‌شود گفت: با رشد تولید خودروهای برقی مصرف سرب کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه سرب و روی ایران با بیان اینکه ۹۵ درصد سرب در باتری‌های سربی استفاده می‌شود، گفت: با رشد تولید خودروهای برقی، مصرف سرب کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از بازار، حسن حسینقلی در خصوص روند قیمت سرب و روی، بیان کرد: در حال حاضر قیمت روی به تدریج افزایش می‌باید، در حالی که بیار افت پیدا کرده بود؛ اکنون فیمت روی بین دو هزار و ۵۶۰ تا دو هزار و ۵۷۰ دلار و قیمت سرب نبز که به دو هزار رسیده بود، اکنون حدود دو هزار و ۲۰۰  دلار است.

وی افزود: در واقع قیمت فلزات در بازارهای جهانی در دست اقتصادهای بزرگ است و مکانیزم بازار یعنی عرضه و تقاضا آنچنان موثر نیست؛ زمانی که قیمت‌ها روند نزولی به خود می‌گیرند، برخی تولیدکنندگان از دور خارج شده و اقتصادهای بزرگ فلزات را با قیمت‌های پایین خریداری می‌کنند و به همین دلیل مطمئن هستند سال بعد با افزایش قیمت‌ها، خریدهای خود را با قیمت پایین شروع کرده‌اند.

رئیس اتحادیه سرب و روی ایران در خصوص بازار سرب، عنوان کرد: ما امید زیادی به بازار سرب نداریم و این بدین معناست که به نظر می‌رسد طی دو دهه آینده، سرب بازار خوبی نداشته باشد زیرا حدود ۹۵ درصد سرب در باتری‌های سربی خودروها استفاده می‌شود و زمانی که خودروهای برقی روی کار بیایند، دیگر نیازی به این باتری‌های سربی نبوده و باتری‌های لیتیومی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حسینقلی مطرح کرد: در حال حاضر تقریبا مصرف سرب دنیا ۱۳ میلیون تن است که حدود ۱۱ میلیون تن از باتری‌های قراضه بازیافت شده و تنها دو میلیون تن باقی می‌ماند. به این ترتیب اگر خودروهای برقی که تولید آن‌ها با رشد زیادی به خصوص در اروپا مواجه است، به همین نحو ادامه پیدا کند، مصرف باتری سربی افت پیدا خواهد کرد و زمانی که میزان مصرف به مرز ۱۱ میلیون تن برسد، دیگر باتری‌های قراضه جوابگوی نیاز نخواهد بود و معادن سرب باید تعطیل شوند.

گفتنی است در سال ۲۰۲۲، معادن سرب چین حدود دو میلیون تن سرب تولید کردند که همین امر چین را به تولیدکننده اصلی این فلز پایه از معادن تبدیل کرد؛ همچنین کشورهای استرالیا، ایالات متحده آمریکا، مکزیک، پرو، هند، روسیه، بولیوی، ترکیه، سوئد، تاجیکستان و ایران در رتبه‌های بعدی تولید سرب قرار دارند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34869

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.