• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
در 10 ماهه امسال رقم خورد؛

رشد ۲۶ درصدی کل استخراج در شرکت ملی صنایع مس ایران

  • کد خبر : 39615
  • 16 بهمن 1402 - 11:07
رشد ۲۶ درصدی کل استخراج در شرکت ملی صنایع مس ایران
از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه 1402، شرکت ملی صنایع مس ایران موفق به استخراج کلی 233 میلیون و 552 هزار تن مواد معدنی شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (185میلیون و 782 هزار تن)، با رشد 26 درصدی همراه بوده است.

از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه ۱۴۰۲، شرکت ملی صنایع مس ایران موفق به استخراج کلی ۲۳۳ میلیون و ۵۵۲ هزار تن مواد معدنی شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۸۵میلیون و ۷۸۲ هزار تن)، با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، در این مدت رکورد کل استخراج معدن مس سرچشمه ۱۱۳ میلیون تن اعلام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از افزایش ۳۷ درصدی برخوردار بود. همچنین در مجتمع مس سونگون طی ۱۰ ماهه امسال، استخراج ۴۵ میلیون و ۵۶۵ هزار تن ماده معدنی و باطله به ثبت رسید که در مقایسه با رکورد قبلی ثبت شده، با بیش از ۲ درصد رشد مواجه شد.

در ۱۰ ماهه سال‌ جاری، استخراج سنگ سولفور «فملی» به میزان ۴۶ میلیون و ۸۵۸ هزار تن به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از افزایش ۲ درصدی خبر می‌دهد. همچنین مجتمع مس سرچشمه در زمینه استخراج سنگ سولفور در بازه ۱۰ ماهه امسال، میزان ۲۵ میلیون و ۹۱۶ هزار تن را به ثبت رساند. استخراج این محصول در معدن مس میدوک، هفت میلیون و ۶۲۷ هزار تن اعلام شد که نسبت به رکورد قبلی ثبت شده، با بیش از ۸ درصد رشد مواجه شد.

تولید کنسانتره مس شرکت ملی صنایع مس ایران در این بازه زمانی، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن اعلام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، حاکی از افزایش ۶٫۵ درصدی است. این رقم در سال ۱۴۰۱، یک میلیون و ۳۲ هزار و ۷۳۷ تن گزارش شده بود. میزان تولید کنسانتره واحد تلغیظ سرچشمه طی ۱۰ ماه نخست سال‌ جاری، ۶۲۱ هزار و ۲۸۹ تن بود که با توجه به رکورد قبلی ثبت شده در سال ۱۴۰۰، رشد ۱٫۶ درصدی را نمایش می‌دهد. همچنین کنسانتره مس میدوک در این مدت، به تولید ۱۴۱ هزار و ۴۷۳ تن رسید که نسبت به رکورد قبلی، حاکی از افزایش بیش از ۸ درصدی است.

تولید کنسانتره مولیبدن شرکت ملی صنایع مس ایران در این بازه زمانی، به ۱۰ هزار و ۸۲۴ تن رسید که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، هفت هزار و ۱۰۵ تن به ثبت رسید و از رشد ۵۲ درصدی برخوردار شد. تولید کنسانتره مولیبدن واحد تلغیظ سرچشمه نیز در این مدت، هشت هزار و ۲۱۵ تن اعلام شد که نسبت به آخرین رکورد ثبت شده، ۵۲ درصد افزایش داشته است. واحد تلغیظ مجتمع سونگون نیز با تولید این محصول توانست رکورد دو هزار و ۶۰۹ تنی با رشد بیش از ۲۸ درصدی را به ثبت برساند.

میزان تولید آند ذوب سرچشمه در این مدت، ۲۰۳ هزار و ۱۶۷ تن بود که نسبت به رکورد قبلی، با افزایش ۲٫۵ درصدی همراه شد. همچنین میزان تولید کاتد پالایشگاه سرچشمه، ۱۶۲ هزار و ۶۳۰ تن به ثبت رسید که در مقایسه با رکورد قبلی، نشان از رشد ۶٫۶ درصدی دارد.

لازم به ذکر است کل استخراج شرکت ملی صنایع مس ایران در دی ماه ۱۴۰۲، ۲۵ میلیون و ۶۰۳ هزار تن به ثبت رسید که این مقدار بیشترین میزان استخراج طی یک ماه از ابتدای راه اندازی شرکت بوده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39615

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.