• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح کرد:

رشد ۵۷ درصدی فروش «فملی» در ۹ ماهه ۱۴۰۲

  • کد خبر : 37634
  • 16 دی 1402 - 5:13
رشد ۵۷ درصدی فروش «فملی» در ۹ ماهه ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از رشد 57 درصدی فروش این شرکت در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بازار سرمایه و تحقق برنامه‌های تدوین‌ شده در عملکرد 9 ماهه تولید این شرکت خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از رشد ۵۷ درصدی فروش این شرکت در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بازار سرمایه و تحقق برنامه‌های تدوین‌ شده در بخش تولید این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، امیر خرمی‌شاد در تشریح عملکرد ۹ ماهه تولید شرکت ملی صنایع مس ایران، از رشد فروش داخلی و خارجی این شرکت خبر داد و گفت: میزان فروش داخلی محصولات شرکت ملی مس در ۹ ماهه سال جاری، به میزان ۶۹۵ هزار میلیارد ریال بوده و میزان فروش صادراتی این شرکت نیز ۲۱۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

 وی افزود: بنابراین مجموع درآمد شرکت ملی صنایع مس ایران در بازار سرمایه، بیش از ۹۰۷ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به فروش ۵۷۵ هزار میلیارد ریالی در مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۵۷ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین از رشد ۳ درصدی کنسانتره مس و اسیدسولفوریک و رشد ۲ درصدی برنامه تولید سنگ سولفوری نسبت به برنامه تا پایان آذر ماه خبر داد.

خرمی‌شاد عنوان کرد: میزان کل استخراج، اکسید و باطله، لجن آندی، مفتول و کنسانتره مولیبدن از ابتدای سال تا روز ۳۰ آذر سال جاری نسبت به برنامه به ترتیب ۱۱، ۱۴، ۱۱، ۴۳ و ۵۶ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: برای تحقق این میزان از رشد تولید، اقدامات متعددی از جمله افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف شرکت، به‌کارگیری فناوری‌های جدید در فرایند تولید و تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران یادآور شد: عملکرد ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در میزان کل استخراج، اکسید و باطله، لجن آندی، مفتول و کنسانتره مولیبدن از ابتدای سال جاری تا روز ۳۰ آذرماه به ترتیب تولید ۲۰۷ میلیون و ۹۴۹ هزار تن، ۱۶۵ میلیون و ۶۴۳ هزار تن، ۶۹۸ هزار تن، ۱۹ هزار و ۳۴۵ تن و ۹ هزار و ۸۲۱ تن به ثبت رسیده است؛ همچنین میزان تولید کنسانتره مس، اسید سولفوریک و سنگ سولفوری تا پایان آذر ماه سال جاری به ترتیب ۹۹۲ هزار و ۲۸۲ تن، ۶۵۲ هزار و ۶۹۳ تن و ۴۲ میلیون و ۳۰۶ هزار تن اعلام شد.

خرمی‌شاد همچنین از تلاش جهادی تمام کارکنان این شرکت تقدیر کرد و گفت: بدون شک با ادامه تلاش‌ و مجاهدت کارکنان شرکت ملی صنایع مس ایران، شاهد دستاوردهای بیشتری در آینده خواهیم بود.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های این شرکت در زمینه مشارکت با بخش خصوصی در راه‌اندازی معادن کوچک‌مقیاس پرداخت و گفت: معادن کوچک‌مقیاس بیش از ۹۵ درصد از مجموع معادن کشور را به خود اختصاص داده و نقش بسزایی در اشتغال‌زایی و تولید ارزش افزوده دارند. از این رو شرکت ملی صنایع مس ایران در راستای تحقق اهداف خود در زمینه توسعه پایدار و بهره‌برداری از منابع معدنی کشور، مشارکت با بخش خصوصی در راه‌اندازی معادن کوچک‌مقیاس را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان مزایای مشارکت بخش خصوصی در راه‌اندازی معادن کوچک‌مقیاس، تاکید کرد: این مشارکت مزایای متعددی برای شرکت ملی صنایع مس ایران، بخش خصوصی و کشور به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به بهره‌مندی از چابکی و ظرفیت‌های بخش خصوصی، تسریع در راه‌اندازی و بهره‌برداری از معادن، دستیابی به بهره‌وری بیشتر در زمان کوتاه‌تر، تسریع در تامین خوراک برای واحدهای بزرگ‌تر‌، اشتغال‌زایی و کمک به رفع مشکل بیکاری‌، اثر مثبت بر اقتصادهای محلی و افزایش سطح رفاه در مناطق محروم، استفاده از تمام ظرفیت‌های خرد و کوچک مالی و فنی موجود کشور و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان به مشارکت در پروژه‌های جدید اشاره کرد.

خرمی‌شاد اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس ایران در حال شناسایی و اولویت‌بندی معادن کوچک‌مقیاس قابل واگذاری به بخش خصوصی است که پس از شناسایی این معادن، فرایند واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شرکت آمادگی همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه راه‌اندازی معادن کوچک‌مقیاس را دارد، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با استفاده از دانش و فناوری‌های نوین در زمینه استخراج و فرآوری مواد معدنی، نقش بسزایی در توسعه معادن کوچک‌مقیاس ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان با تاکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در توسعه معادن کشور، خاطرنشان کرد: مشارکت بخش خصوصی در راه‌اندازی معادن کوچک‌مقیاس، می‌تواند به تحقق اهداف توسعه پایدار در کشور کمک کند. از این رو شرکت ملی صنایع مس ایران از تمام شرکت‌های خصوصی که تمایل به مشارکت در این زمینه دارند، دعوت می‌کند تا با این شرکت همکاری کنند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=37634

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.