• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس مطرح کرد:

رکوردشکنی فولاد اقلید در نصب سازه ریفرمر در پروژه احیا مستقیم شرکت

  • کد خبر : 24617
  • 09 مرداد 1402 - 13:18
رکوردشکنی فولاد اقلید در نصب سازه ریفرمر در پروژه احیا مستقیم شرکت
مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس ضمن اشاره به اوج‌گیری پروژه احیا مستقیم این شرکت طی 10 روز اخیر گفت: رکورد نصب سازه ریفرمر در کشور با همت مدیران پروژه شکسته و طی یک روز کاری با یک جرثقیل، هشت ستون 9.8 تنی با ارتفاع 18.5 متر نصب شد.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس ضمن اشاره به اوج‌گیری پروژه احیا مستقیم این شرکت طی ۱۰ روز اخیر گفت: رکورد نصب سازه ریفرمر در کشور با همت مدیران پروژه شکسته و طی یک روز کاری با یک جرثقیل، هشت ستون ۹٫۸ تنی با ارتفاع ۱۸٫۵ متر نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اقلید پارس، پروژه احیا مستقیم شرکت فولاد اقلید پارس، از جمله پروژه‌های پیشران صنعت کشور است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی چادرملو و بین‌المللی مهندسی ایران سهام‌دار آن هستند.

رضا شریفی، مدیرعامل شرکت فولاد اقلید در خصوص آخرین وضعیت پروژه احیا مستقیم این شرکت، بیان کرد: پروژه از ۱۰ روز پیش اوج گرفت و روز یکشنبه هشتم مرداد ماه، هجدهمین ستون نیز در حالی نصب شد که چند روزی است جرثقیل دوم ما با مشکل فنی مواجه شده است و جرثقیل جدید نیز روز امروز به محل سایت می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های «HSE» و حفظ سلامت کارگران در اولویت قرار دارد، افزود: بعد از اینکه با رعایت کامل نکات ایمنی، هشت ستون با یک جرثقیل در یک روز کاری نصب شد تا با همت و تدبیر مدیران پروژه، رکورد نصب سازه ریفرمر در کشور شکسته شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس مطرح کرد: این ستون‌ها هر کدام ۱۸٫۵ متر طول و ۹٫۸ تن وزن دارند که تا پایان روز گذشته، ۱۴ ستون از مجموع کل ۳۵ ستون سازه ریفرمر نصب شده و با اهتمامی که وجود دارد، امید می‌رود تا پایان مهر ماه کل سازه فلزی ریفرمر که ۸۳۰ تن مجموع وزن آن است، نصب شود.

بر اساس این گزارش، ریفرمر یک جعبه مکعب مستطیل است که دیواره‌های پایین آن به‌ وسیله آجر نسوز عایق‌بندی شده و سقف و قسمت‌های بالایی آجرهای نسوز به‌ وسیله پتوهای سرامیکی عایق‌بندی شده‌اند تا از اتلاف حرارت به بیرون جلوگیری شود.

۶ ردیف تیوب از جنس آلیاژها پایه نیکل ـ کروم ـ آهن در ریفرمر وجود دارد که دمای حداکثر یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند. از ریفرمر در فرایند تولید آهن اسفنجی به روش احیا مستقیم برای تولید گاز احیا (H2 و CO) و تنظیم مقدار گاز طبیعی موجود در گاز احیا استفاده می‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=24617

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.