• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

سالی پربار در مجتمع مس سرچشمه رقم خورد

  • کد خبر : 41570
  • 19 اسفند 1402 - 12:02
سالی پربار در مجتمع مس سرچشمه رقم خورد
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از تحقق برنامه پیش‌بینی‌ شده تولید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سال جاری خبر داد و گفت: گزارش تولیدات مجتمع مس سرچشمه از ابتدای امسال تا روز 13 اسفند ماه، نشان از تحقق کامل برنامه شرکت ملی صنایع مس ایران در این بازه زمانی برای این مجتمع دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از تحقق برنامه پیش‌بینی‌ شده تولید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سال جاری خبر داد و گفت: گزارش تولیدات مجتمع مس سرچشمه از ابتدای امسال تا روز ۱۳ اسفند ماه، نشان از تحقق کامل برنامه شرکت ملی صنایع مس ایران در این بازه زمانی برای این مجتمع دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، امیر خرمی‌شاد بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه ایران در سال «مهار تورم، رشد تولید» نه‌ تنها برنامه پیش‌بینی‌ شده در تولید فلز سرخ را تا قبل از پایان سال به سرانجام رسانده است بلکه اکنون برای ثبت رکوردهای جدیدی در تولید گام برمی‌دارد.

وی با تشریح جزئیات تحقق برنامه تولیدی در مجتمع مس سرچشمه، عنوان کرد: برنامه تدوین‌ شده برای بخش معدن مجتمع مس سرچشمه در سال ۱۴۰۲ شامل استخراج ۲۸ میلیون و ۵۵۲ هزار تن سنگ سولفور، ۶۷ میلیون و ۱۳۱ هزار تن باطله و اکسید و ۹۵ میلیون و ۶۸۳ هزار تن مجموع استخراج بوده است؛ در حالی که برنامه محقق‌ شده در مجتمع مس سرچشمه (تا روز ۱۳ اسفند ماه)، استخراج ۲۹ میلیون و ۲۶۷ هزار تن سنگ سولفور، ۹۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تن باطله و اکسید و ۱۲۸ میلیون و ۶۱۷ هزار تن مجموع استخراج بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: در تغلیظ، تولید ۶۵۶ هزار و ۸۳۵ تن کنسانتره نوار بیست با عیار ۲۳٫۰۱ درصد و پنج هزار و ۴۹۵ تن مولیبدن پیش‌بینی شده بود که تا روز ۱۳ اسفند ماه، ۷۰۲ هزار و ۲۵۷ تن کنسانتره نوار بیست با عیار ۲۱٫۸۳ درصد و ۹ هزار و ۱۶۵ تن مولیبدن تولید شده است. همچنین آند تولیدی ذوب در برنامه شرکت مس برای مجتمع مس سرچشمه در سال جاری، ۲۲۷ هزار و ۱۵۸ تن بوده که ۲۳۲ هزار و ۱۱۱ تن تا روز ۱۳ اسفند ماه تولید شده است.

خرمی‌شاد اظهار داشت: کاتد لیچینگ در برنامه پیش‌بینی شده، پنج هزار و ۷۹۳ تن بوده که تاکنون پنج هزار و ۶۳۷ تن تولید و اسید تولیدی نیز در برنامه ۵۴۳ هزار و ۶۰۹ تن بوده که بیش‌ از ۵۵۵ هزار تن تا تاریخ مذکور تولید شده است.

وی تصریح کرد: در فلوتاسیون سرباره ۳۹ هزار و ۶۴۶ تن کنسانتره ارسالی با ۹ هزار و ۹۱۱ تن مس محتوی در برنامه امسال پیش‌بینی شده که تاکنون ۳۱ هزار و ۲۴۷ تن کنسانتره با مس محتوی ۶ هزار و ۷۵۸ تن تولید شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان خاطرنشان کرد: در امور پالایشگاه نیز تولید ۱۸۳ هزار و ۸۶۸ تن کاتد، ۱۷ هزار و ۱۷۲ تن مفتول و ۵۴۶ تن لجن پیش‌بینی شده که تا روز ۱۳ اسفند ماه، تولید ۱۸۴ هزار و ۳۹۱ تن کاتد، ۲۸ هزار و ۶۹۷ تن مفتول و ۶۲۳ تن لجن محقق شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41570

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.