معاون امور صنایع وزارت صمت از رشد ۱۲ درصدی تولید لوازم خانگی نسبت به سال ۹۹ خبر داد.
·۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ۱۷:۳۴
به گزارش «فلزات آنلاین»، مهدی صادقی نیارکی در نشست هماندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامههای این صنعت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: همچنین تولید لوازم خانگی نسبت به سال ۱۳۹۶ که موضوع تحریمها و خروج برندهای خارجی نیز مطرح نبوده رشد ۳۰درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه در تولید لوازم خانگی بر عمق ساخت داخل تاکید شده است، گفت: شرکتها در راستای حمایتی که در زمینه ممنوعیت واردات لوازم خانگی وجود داشته است، هدفگذاری مناسبی را برای سرمایهگذاری و افزایش عمق ساخت داخل داشتهاند.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت تولید لوازم خانگی در کشور ۲۴ میلیون دستگاه است، بیان کرد: امسال به تولید ۱۶٫۵ میلیون دستگاه رسیدیم و تولید سال گذشته ۱۵٫۵میلیون دستگاه بوده است.
صادقی نیارکی با بیان اینکه در کنار تکمیل ظرفیتهای خالی، سرمایهگذاریهای جدید نیز انجام شده است، ادامه داد: افزایش عمق ساخت داخل با قطعه سازی و افزایش تراز تجاری مسیر دومی است که باید به این سمت برویم.
وی همچنین تصریح کرد: مسیر سوم نیز قالبسازی است و شرکتهایی که در محصول نهــــایی فعالیــــت میکننـــد باید بـــه سمــت قالبسازی بروند.
سرمایهگذاری خوبی در لوازم خانگی شکل گرفته است
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: سرمایهگذاری خوبی در حوزه لوازم خانگی شکل گرفته است؛ تحریمها تبدیل به فرصت شدند و مسیر سرمایهگذاری را در بیشتر نقاط کشور دنبال میکنیم.
صادقی نیارکی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ باید به اندازه ۵۰ درصد نسبت واردات به صادرات در این حوزه کاهش یابد و شاهد این تحقق این میزان ارزبری باشیم، تاکید کرد: یعنی صادرات ۸۰۰ میلیون دلار در سال آینده در قبال اجزا و قطعات باید محقق شود که یکی از مسیرهای تحقق این موضوع ساخت داخل در حوزه اجزا و قطعات است.
بر اساس گزارشی از شاتا، وی با بیان اینکه سرمایهگذاریهای انجام شده البته به اطمینان خاطر نیاز دارد، بیان کرد: کاهش ارزبری، افزایش صادرات، افزایش کیفیت و تنوع که متعاقب آن سبب تامین حقوق مصرفکننده میشود را در دستور کار داریم و جزو اهداف وزارتخانه محسوب میشود.
صادقی نیارکی درخصوص افزایش صادرات گفت: یکی از اهداف ما توسعه برندینگ و مارکتینگ است. در این حوزه با مزیت نسبی که در زمینه دانش فنی و توسعه پلتفرم وجود دارد باید به این سمت برویم.
در این نشست تولیدکنندگان لوازم خانگی به بررسی اهداف و برنامههای این صنعت با حضور وزیر صنعت، معدن تجارت پرداختند و مهمترین نقطه نظرات خود را بیان کردند.
انتهای پیام//