• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

بازدید مدیرعامل تاصیکو از محل احداث کارخانه استحصال طلای مادوفتی

  • کد خبر : 22224
  • 10 تیر 1402 - 11:35
بازدید مدیرعامل تاصیکو از محل احداث کارخانه استحصال طلای مادوفتی
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین به همراه هیئت مدیره و مدیران ارشد هلدینگ، به منظور بازدید از محل احداث کارخانه و روند پیشرفت پروژه اکتشافی طلای شرکت توسعه معادن پارس تامین به زاهدان سفر کردند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین به همراه هیئت مدیره و مدیران ارشد هلدینگ، به منظور بازدید از محل احداث کارخانه و روند پیشرفت پروژه اکتشافی طلای شرکت توسعه معادن پارس تامین به زاهدان سفر کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های این استان، بیان کرد: هر کجا توسعه اتفاق افتاده، به جمعیت جوان متکی بوده است. سیستان و بلوچستان، جوان‌ترین استان و دارای ظرفیت‌های زیادی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان، پیشنهادات استانداری جهت مشارکت صدر تامین در پروژه‌های مختلف را مطرح کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در استان‌های پرظرفیتی همچون سیستان و بلوچستان، منتهی به توسعه سرزمین و بهره‌مندی مردم بومی از این توسعه‌ها می‌شود.

در ادامه امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت تاصیکو، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری استاندار و معاون استاندار سیستان و بلوچستان، با اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف و همچنین مشارکت در سطوح متنوع با کشورهای همسایه جهت توسعه و پیشرفت پروژه‌ها، در کنار ارتقای سطح زندگی مردم بومی سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: خوشحالیم که بخشی از سپرده‌های مردم ایران در پروژه طلای مادوفتی را در راه توسعه این استان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم؛ تمام مردم سهام‌دار این پروژه هستند.

وی ادامه داد: در این مسیر با رهنمودهای افراد بومی در جهت رفع برخی مشکلات به این نقطه رسیده‌ایم که چند ماه آینده یک پلنت ۵۰۰ کیلویی طلا در این منطقه افتتاح می‌شود. اهمیت موضوع از این جهت است که این کارخانه، اولین کاخانه‌ای است که در ایران به این صورت محصول نهایی از آن استحصال خواهد شد و قابل درک است بعد از آن، سرمایه‌گذاری‌های زیادی وارد منطقه شده و در کنار آن صنایع تبدیلی و موضوعات جانبی هم وارد شود.

محمد نبی نوری، مدیرعامل شرکت پارس تامین پس از ارائه گزارش روند پیشرفت پروژه، پیشنهاداتی در خصوص تامین منافع و جلب رضایت مردم بومی با ایجاد شرایط شغلی و پای کار ایستادن مردم منطقه ارائه داد.

ایرج حسن‌پور، مدیرکل صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حمایت از پروژه طلای مادوفتی، مطرح کرد: در واگذاری پهنه‌های مختلف، کار به شرکت‌هایی که تا انتها اکتشافات را دنبال کنند، داده می‌شود و در صورت توقف اکتشافات لغو مجوز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پارس تامین از شرکت‌هایی است که در کنار پیشبرد پروژه، به مردم بومی منطقه و نیازهای آن‌ها توجه می‌کند، عنوان کرد: در هر زمینه‌ای از این پروژه حمایت می‌کنیم چرا که مردم منطقه به کارهای مشارکتی علاقه‌مند هستند.

علی محمدی، رئیس هیئت مدیره صدر تامین اظهار داشت: ما می‌خواهیم از شعار به عمل برسیم. انتقال صنعت به منطقه باید در عمل، کیفیت زندگی مردم منطقه را ارتقا دهد. در صدرتامین بر این باوریم که تمامی مشکلات از راه همکاری و تعامل حل می‌شوند.

پروژه احداث کارخانه تولید شمش طلا در تفتان با هدف تولید سالیانه نیم تن طلا، اشتغال‌زایی بیش از ۳۵۰ نفر و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، حداکثر تا ابتدای نیمه دوم سال جاری، اولین محصول شرکت روانه بازار می‌شود. طبق گواهی کشف صادره معدن طلای مادوفتی، این معدن با ذخیره بیش از ۱۰۰ میلیون تن کانسنگ طلا، از بزرگ‌ترین معادن طلای کشور بوده و پیش‌بینی می‌‌شود سهام شرکت پارس تامین تا پایان سال جاری عرضه اولیه شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=22224

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

08اردیبهشت
فولاد شادگان در بازارهای رقابتی پیشتاز است
مدیر بهره‌برداری شرکت صنعت فولاد شادگان:

فولاد شادگان در بازارهای رقابتی پیشتاز است

08اردیبهشت
نقش هوش مصنوعی در افزایش کیفیت محصولات تولیدی
مدیر پروژه افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی شرکت فولاد سنگان مطرح کرد:

نقش هوش مصنوعی در افزایش کیفیت محصولات تولیدی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.