• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
با عادی شدن روند اقتصادی چین؛

سنگ‌آهن سیر نزولی در پیش گرفت

  • کد خبر : 24454
  • 07 مرداد 1402 - 9:26
سنگ‌آهن سیر نزولی در پیش گرفت
انتظار می‌رود که بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ‌آهن جهان، کمترین درآمد و سود سهام خود در سه سال گذشته را گزارش کند که دلیل آن هم عمدتا ناشی از کاهش ۱۵ درصدی قیمت‌های سنگ‌آهن خریداری شده در این دوره 6 ماهه است.

انتظار می‌رود که بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ‌آهن جهان، کمترین درآمد و سود سهام خود در سه سال گذشته را گزارش کند که دلیل آن هم عمدتا ناشی از کاهش ۱۵ درصدی قیمت‌های سنگ‌آهن خریداری شده در این دوره ۶ ماهه است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، سنگ‌آهن حدود ۷۰ درصد از درآمد ریوتینتو را تشکیل می‌دهد. یک اجماع قابل مشاهده آلفا انتظار دارد که این شرکت به سود ۵.۸۵ میلیارد دلار و سود سهام ۱۸۵ سنت آمریکا برسد که ۳۲ درصد کمتر از ۸.۶۳ میلیارد و ۲۶۷ سنت سال گذشته است.

قیمت سنگ‌آهن در این سه ماهه، به بالاترین سطح چهار سال اخیر رسیده است؛ به این امید که محرک هدفمند برای بخش املاک چین باشد.

رهبران ارشد چین روز دوشنبه ۲۴ جولای متعهد شدند که حمایت سیاستی از اقتصاد را در بحبوحه بهبودی پر پیچ و خم پس از کووید، با تمرکز بر تقویت تقاضای داخلی و نشان دادن اقدامات محرک بیشتر افزایش دهند.

کان پکر، تحلیلگر RBC در سیدنی عنوان کرد: بازگشت اقتصاد و تجارت چین به شرایط عادی به نقطه پایان خود نزدیک شده و بعید به نظر می‌رسد که محرک بزرگ دیگری بتوان برای احیای اقتصادی در نظر گرفت.

ریوتینتو هنگامی که هفته گذشته تولید سه ماهه خود را گزارش کرد، نسبت به خطر رشد اقتصاد جهانی نیز هشدار داد.

گروه BHP که بزرگ‌ترین شرکت معدنی جهان محسوب می‌شود، در روز دوم آگوست گزارش می‌دهد که انتظار می‌رود ۳۵ درصد کاهش سود اساسی را برای نیمی از ۱۱.۶ میلیارد دلار برای نیمه دوم سال مالی ۲۰۲۲ – ۲۰۲۱، به ۷.۴۵ میلیارد دلار ثبت کند.

فورتسکیو، نتایج تولید سه ماهه خود را در روز گذشته و نتایج مالی خود را در روز ۲۷ ماه آگوست اعلام خواهد کرد. همچنین شرکت معدنی واله، دومین شرکت بزرگ سنگ‌آهن در جهان، نتایج مالی خود را در روز ۲۷ جولای پس از تاخیر فروش در تولید در سه ماهه گزارش خواهد کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=24454

نوشته‌های مشابه

31اردیبهشت
سهام شرکت لایکو متال در دستان شرکت اماراتز گلوبال آلومینیوم
با افزایش تقاضای آلومینیوم ثانویه در جهان رخ داد؛

سهام شرکت لایکو متال در دستان شرکت اماراتز گلوبال آلومینیوم

31اردیبهشت
به دنبال حمایت و ارتقای جایگاه ایریتک هستیم
31اردیبهشت
کمیته مشترک فنی و سرمایه‌گذاری بین ایمیدرو و قزاقستان تشکیل می‌شود
در راستای توسعه همکاری‌های ایران و قزاقستان،

کمیته مشترک فنی و سرمایه‌گذاری بین ایمیدرو و قزاقستان تشکیل می‌شود

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.