• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
«فلزات آنلاین» گزارش می‌کند:

شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین ۳۲۰ تومان سود تقسیم کرد

  • کد خبر : 42044
  • 26 اسفند 1402 - 14:10
شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین ۳۲۰ تومان سود تقسیم کرد
روز شنبه 26 اسفند ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین برای سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1402 با حضور بیش از 92 درصد سهام‌داران در محل هتل المپیک تهران برگزار شد و در پایان تقسیم سود 320 تومان به ازای هر سهم به تصویب سهام‌داران و حاضران در مجمع رسید.

روز شنبه ۲۶ اسفند ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۹۲ درصد سهام‌داران در محل هتل المپیک تهران برگزار شد و در پایان تقسیم سود ۳۲۰ تومان به ازای هر سهم به تصویب سهام‌داران و حاضران در مجمع رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» محمد محیاپور، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در این مجمع، بیان کرد: اصلی‌ترین پتانسیل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین، معدن سنگ‌آهن این شرکت با حداقل ذخیره‌ ۶۴۰ میلیون تن است که بر این اساس، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین معادن روباز سنگ‌آهن خاورمیانه شناخته می‌شود. در سال جاری، ما موفق به استخراج بیش از ۱۶ میلیون تن سنگ‌آهن از این معدن شدیم و در بلندمدت، یک برنامه ۱۰ ساله را جهت برداشت از آن تدوین کرده‌ایم.

وی میزان ذخایر کنونی سنگ‌آهن جهان را ۱۷۳.۵ میلیارد تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، بیشترین سهم متعلق به استرالیا با ذخیره ۵۱ میلیارد تنی و سپس برزیل با ذخیره ۳۴ میلیارد تنی است. در این بین، ایران نیز سهم ۲.۷ میلیارد تنی از ذخایر سنگ‌آهن دنیا را در اختیار دارد و شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین، به عنوان دومین تولیدکننده برتر سنگ‌آهن کشور شناخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین ضمن اشاره به تکمیل زنجیره فولاد در این مجموعه، تصریح کرد: کارخانه گندله‌سازی «کگهر» با ظرفیت تولید سالیانه پنج میلیون تن، با بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید؛ ضمن اینکه ظرفیت تولید کارخانه خردایش ۱۵ میلیون تن در سال است و سه کارخانه کنسانتره‌سازی مجموعه هر یک با ظرفیت تولید سالیانه دو میلیون تن، در مجموع از ظرفیت تولید سالیانه ۶ میلیون تن کنسانتره برخوردارند.

موفقیت‌های چشمگیر گهرزمین در سال ۱۴۰۲

محیاپور در ادامه به موفقیت‌های این شرکت در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: کسب جایگاه نخست بازار فرابورس؛ افزایش ۱۴ درصدی استخراج سنگ‌آهن کلوخه نسبت به سال گذشته؛ رشد ۲۴ درصدی درآمد عملیاتی و افزایش تولید کلیه محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل؛ کسب تقدیرنامه سه ستاره تعالی سازمانی در اولین حضور در جایزه ملی تعالی سازمانی؛ کسب ۲۳ رکورد تولید در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲؛ دسترسی به بازارهای جدید صادراتی؛ ثبت بهترین عیار آهن گندله و کنسانتره تولید شده در کشور؛ تملک سه هزار هکتار زمین در شهرستان بردسیر به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای؛ افزایش ۲۰۰ درصدی سرمایه ثبتی شرکت؛ افزایش ۱۳.۵ درصدی قیمت محصول گندله گهرزمین نسبت به قیمت پایه و تغییر نام شرکت از سنگ آهن گهرزمین به معدنی و صنعتی گهرزمین، از جمله موفقیت‌های شرکت در سال جاری به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در حال حاضر سهم ۱۸ درصدی از تولید کنسانتره و سهم ۲۷ درصدی از تولید گندله کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲، موفق به کسب هفت رکورد در تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی، کسب ۱۰ رکورد در تولید کنسانتره و کسب پنج رکورد در تولید گندله شدیم که حاکی از عملکرد موفق مجموعه در این بازه زمانی بوده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین تصریح کرد: در سال جاری، رکورد استخراج حدود ۱۵٫۶ میلیون تن سنگ‌آهن و باطله‌برداری حدود ۶۶٫۱ میلیون تن روباره و باطله سنگی را ثبت کردیم که به ترتیب با افزایش ۱٫۹۷ و ۰٫۹ میلیون تنی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شده است. برنامه ما برای تولید کنسانتره در سال مالی جدید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که با رشد ۱۱٫۸۹ درصدی، موفق به تولید هفت میلیون و ۲۷۲ هزار و ۸۴۸ تن کنسانتره در این مدت شدیم؛ ضمن اینکه در این مدت، تولید ۱۰ میلیون تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده را هدف‌گذاری کرده بودیم که این میزان با ثبت افزایش ۱۱٫۲۳ درصدی، به ۱۱ میلیون و ۶۲ هزار و ۲۴۶ تن سنگ‌آهن رسید.

محیاپور ادامه داد: در زمینه تولید گندله به دلیل معضلاتی همچون کمبود برق، افت فشار گاز و نبود فضای دپو جهت انباشت گندله، موفق به تولید پنج میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵۸۷ تن از این محصول شدیم و امیدواریم در سال آینده، تولید پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله را محقق کنیم؛ ضمن اینکه در تلاش هستیم با اجرای طرح توسعه زیرسقفی کارخانه گندله‌سازی، ظرفیت اسمی تولید این واحد را به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال افزایش دهیم.

به گفته وی، سود ناخالص، سود عملیاتی و سود خالص شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲، به ترتیب با افزایش ۱۳٫۵، ۲۱٫۹ و ۱۲٫۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در ادامه به طرح‌های توسعه‌ای این شرکت اشاره کرد و یادآور شد: احداث واحد احیا مستقیم در منطقه بردسیر، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای گهرزمین به شمار می‌آید که در حال حاضر این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۱٫۳ درصدی همراه است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ به مرحله بهره‌برداری برسد. احداث کارخانه بازیابی آب و مدیریت باطله خطوط کنسانتره، از دیگر طرح‌های توسعه‌ای «کگهر» بوده که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی برخوردار است و در صورت تامین به موقع تجهیزات خارجی، به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. خرید، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه رادار سامانه پایش آنلاین دیواره معدن، یکی از طرح‌های توسعه‌ای ارزشمند مجموعه بود که خوشبختانه با سرمایه ۴۰ هزار میلیون ریالی در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ به مرحله اجرا رسید.

توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار گهرزمین

محیاپور در ارتباط با پروژه‌های زیرساختی «کگهر»، گفت: شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین پروژه‌های زیرساختی بسیاری را در دست اقدام دارد که از جمله می‌توان به برق‌رسانی به پیت معدن، اجرای خط انتقال آب داخل سایت و اجرای خط انتقال آب از عین‌البقر به علاوه پروژه انتقال گاز باغین تا دوراهی نگار اشاره کرد که در حال حاضر به ترتیب از پیشرفت فیزیکی ۸۷، ۸۹ و ۴۲ درصدی برخوردارند.

وی با اشاره به مشارکت شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در طرح‌های سرمایه‌گذاری همچون افزایش سرمایه شرکت توسعه معدن و صنایع مس جانجا و مشارکت در خط انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان و خراسان، از جمله طرح‌های توسعه‌ای پیش روی «کگهر» را حمل پیوسته مواد معدنی (IPCC)، افزایش زیرسففی کارخانه گندله‌سازی و کنسانتره‌سازی، بارگیری ریلی و کامیونی سیرجان و اکتشاف تفصیلی در پهنه جبال‌بارز مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در پاسخ به سوال یکی از سهام‌داران مبنی بر اینکه مسئله اخذ بهره مالکانه از معادن تحت تملک ایمیدرو به کجا رسید، بیان کرد: بهره مالکانه، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی سه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، چادرملو و گهرزمین بوده است که پس از برگزاری جلسات متعدد با کمیسیون تلفیق و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، این عدد به حدود ۴٫۲ درصد در سال آینده معادل ۵۵ درصد قیمت سنگ‌آهن خواهد رسید. تلاش ما این است که این عدد را به ۳ درصد معادل قیمت کدال برسانیم و امیدواریم با توجه به پیگیری‌های فراوانی که انجام داده‌ایم، این مهم در سال آینده تحقق پیدا کند.

محیاپور در پاسخ به سوال یکی دیگر از سهام‌داران در خصوص بازارهای صادراتی گهرزمین، خاطرنشان کرد: عمده صادرات شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ به کشور عمان بوده است که در این حوزه، یک رقابت جدی با کشور چین داشتیم و عملکرد قابل‌قبولی در حوزه صادرات را به ثبت رساندیم.

محیاپور در پایان تکمیل زنجیره فولاد و اجرای طرح‌های توسعه‌ای را دو رویکرد مهم گهرزمین در سال آینده دانست و یادآور شد: امیدواریم با تکیه بر نیروی انسانی متعهد و توانمند گهرزمین، موفق به تحقق این اهداف در سال ۱۴۰۳ شویم.

بر اساس این گزارش، در پایان مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲، تقسیم سود ۳۲۰ تومان به ازای هر سهم به تصویب سهام‌داران و حاضران در مجمع رسید و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42044

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۵۹ دلار رسید
08اردیبهشت
فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟
مس در تکاپوی رکوردشکنی؛

فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟

08اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۸۴۶ دلار رسید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.