• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

شرکت ملی صنایع مس ایران، نقش ویژه‌ای در رشد و توسعه بازار سرمایه دارد

  • کد خبر : 17858
  • 14 اردیبهشت 1402 - 6:17
شرکت ملی صنایع مس ایران، نقش ویژه‌ای در رشد و توسعه بازار سرمایه دارد
رئیس سازمان بورس و اوراق که به منظور بازدید از مجتمع مس سرچشمه به استان کرمان سفر کرده است، پس از بازدید از این مجتمع در نشست خبری گفت: در سازمان بورس، به تامین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران کمک خواهیم کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق که به منظور بازدید از مجتمع مس سرچشمه به استان کرمان سفر کرده است، پس از بازدید از این مجتمع در نشست خبری که با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و سایر معاونان و مدیران برگزار شد، گفت: در سازمان بورس، به تامین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران کمک خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، مجید عشقی با بیان اینکه انتشار اوراق بدهی توسط این شرکت می‌تواند سرعت انجام پروژه‌های آن را افزایش دهد، افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکتی است که به واسطه قرارگرفتن در بین شرکت‌های سهام عدالت، متعلق به ۵۰ میلیون سهام‌دار و شرکتی مردمی است. این شرکت نقش ویژه‌ای در رشد و توسعه بازار سرمایه دارد.

وی تصریح کرد: صنعت مس آینده خوبی دارد و به راحتی می‌توان در مورد ۴۰ سال آینده آن سخن گفت؛ چراکه سرمایه‌گذاری در این صنعت بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه موضع ما در سازمان بورس این است که از رانت کور و بی‌هدف جلوگیری کنیم، عنوان کرد: رانتی که در زنجیره اول تولید توزیع می شود، در بازارهای غیررسمی فروخته شده و سود آن به جیب دلال می‌رود؛ ما به دنبال مقابله با این معضل هستیم.

عشقی تصریح کرد: برای تامین مالی طرح‌های پیشران اقتصادی کشور برنامه داریم که حتما از طریق ابزارهای بدهی و سرمایه‌‌ای بتوانیم این برنامه‌ها و پروژه‌ها را تامین مالی کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه موضوع نخستین شرکت سهامی عام پروژه را با شرکت ملی صنایع مس پیش برده‌ایم و به عرضه عمومی خواهیم رساند، گفت: از این طریق منابع عمومی و منابعی که مردم در دست دارند و می‌خواهند در یک سرمایه‌گذاری سودآور به‌کار بگیرند، از طریق این ابزار در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: اگر شرکت ملی صنایع مس ایران برای پروژه‌های مختلف خود نیاز به منابع مالی داشته باشد، آمادگی داریم از طریق انتشار انواع اوراق کمک کنیم.

عشقی اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس ایران، یکی از مجموعه‌های صنعتی است که مجوز اولین شرکت تامین سرمایه را دریافت کرد و هم‌اکنون فعالیت آن شروع شده است. انتظار داریم که شرکت تامین سرمایه در این فرایند، برای تامین مالی طرح‌ها نقش ویژه‌تری را ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران، یکی از عرضه‌کنندگان بزرگ در شرکت بورس کالا است که انواع محصولات خود را در این تالار صنعتی عرضه می‌کند و ما همواره از این عرضه‌های مالی حمایت کرده‌ایم. تمام تلاش ما این است که یک بازار شفاف و منصفانه هم برای فروشنده و هم برای خریداران محصولات شرکت ملی مس در بورس کالا ایجاد کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17858

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.