• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
با همکاری ایمینو و نوچاد،

ششمین پیش‌ رویداد اینوماین برگزار شد

  • کد خبر : 38531
  • 27 دی 1402 - 10:41
ششمین پیش‌ رویداد اینوماین برگزار شد
ششمین پیش رویداد جشنواره اینوماین 4 با همکاری مرکز نوآوری نوچاد و ایمینو در پارک علم و فناوری یزد، برگزار و در ادامه طی بازدید از مجتمع صنعتی چادرملو، نیازها و چالش‌های فناورانه این مجتمع بررسی شد.

ششمین پیش رویداد جشنواره اینوماین ۴ با همکاری مرکز نوآوری نوچاد و ایمینو در پارک علم و فناوری یزد، برگزار و در ادامه طی بازدید از مجتمع صنعتی چادرملو، نیازها و چالش‌های فناورانه این مجتمع بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در این پیش رویداد که در راستای شناسایی نوآوران فناور بخش معدن و صنایع معدنی و فرصت‌سازی برای صاحبان ایده‌ به میزبانی پارک علم و فناوری یزد برگزار شد، میرسینا امیرشنوا، مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و رئیس مرکز نوآوری نوچاد با تاکید بر اهمیت و لزوم نوآوری در صنایع بزرگ کشور، به روند جهانی صنایعی که از نوآوری غافل مانده‌اند، اشاره کرد و گفت: در دنیا بسیاری از برندها که نتوانسته‌اند خود را با فضای جدید و دیجیتال تطبیق دهند، از بین رفته‌اند.

وی همچنین به تاثیر مهم‌ترین کلان روندها در بخش معدن تا سال ۲۰۵۰ متاثر از تغییرات اقلیمی، جهانی و محلی شدن به عنوان بخشی دیگر از عوامل موثر درآینده معدن‌کاری تا ۳۰ سال آینده اشاره کرد و افزود: استخراج از ذخایر با عیار پایین، استخراج ذخایر از اعماق بیشتر، استخراج از معادن بزرگ‌مقیاس، افزایش نسبت باطله‌برداری، مکانیزاسیون ماشین‌آلات، استفاده از رباتیک در معادن، استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر، امکان تغییر روش باز به زیرزمینی، افزایش ظرفیت سنگ‌شکن‌ها و آسیاب‌ها در زمینه فرآوری مواد معدنی باعث شده است استفاده از طرح‌های نوآورانه ضرورت یابد.

مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با مقایسه روندهای جهانی و وضعیت ایران در زنجیره ارزش معدن و صنایع معدنی، ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، پلتفرم نوچاد را در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طراحی و پیاده‌سازی کرده‌ایم که شامل بخش‌های حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی، استارت‌آپ استودیو، تسهیل‌گری، شبکه‌سازی، شتاب‌دهی و توسعه کسب‌وکارها، توانمندسازی، صندوق پژوهش و فناوری و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی است و بخش زیادی از فعالیت‌ها در قالب مرکز نوآوری نوچاد که در پارک علم و فناوری یزد مستقر است، انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، علی اکبر قیومی، معاون پارک علم و فناوری استان یزد در ابتدای این پیش‌رویداد ابراز امیدواری کرد که دستاورد این پیش‌رویداد، اتفاقی دو سر برد برای صنعت و نوآوران باشد.

مجید وفایی‌فرد، مجری طرح زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی کشور نیز با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات مرکز نوآوری ایمینو، اظهار داشت: این طرح در طول دوره فعالیت خود تلاش کرده است نیازهای نوآورانه و فناورانه بخش معدن را احصا کند و برای تقویت این جریان، از فعالان عرصه صنعت معدن‌کاری دعوت می کنیم نیازهای خودش در زمینه نوآوری و فناوری را با ما به اشتراک بگذارند.

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۴۷۰ شرکت دانش‌بنیان در بخش معدن، خاطرنشان کرد: همچنان سهم این صنعت در اقتصاد دانش‌بنیان ناچیز است و برای تقویت زیست‌بوم معدن و صنایع معدنی، نیاز است مسیر فعالیت شرکت‌های فناور هموار شود.

در ادامه این برنامه‌، جمعی از مدیران و معاونان پارک علم و فناوری یزد، فعالان معدن و حوزه نوآوری و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن بازدید از واحدهای گندله‌سازی، احیا مستقیم و فولادسازی مجتمع صنعتی چادرملو، در جلسه با حضور مدیران مجتمع، به بررسی چالش‌ها و نیازهای فناورانه این مجتمع صنعتی پرداختند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38531

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

09اردیبهشت
تولید فولاد خام ایران ۱۶٫۳ درصد رشد پیدا کرد
09اردیبهشت
لزوم توسعه روابط ایران و گینه در حوزه معدن
مشاور وزیر معادن و زمین‌شناسی گینه عنوان کرد:

لزوم توسعه روابط ایران و گینه در حوزه معدن

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.