• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیر واحد صادرات شرکت بهران:

شوک‌های اقتصادی موجب فلج شدن تولیدی‌ها می‌شود

  • کد خبر : 2947
  • 13 آذر 1398 - 18:02
شوک‌های اقتصادی موجب فلج شدن تولیدی‌ها می‌شود
مدیر واحد صادرات شرکت بهران گفت: نوسانات اقتصادی برای شرکت‌های پویا و فعالی مانند بهران که با هدف توسعه و پیشرفت گام برمی‌دارند، مضر بوده و باعث جا ماندن از برنامه‌های مدون مجموعه می‌گردد که این امر به مرور زمان، موجب فلج شدن سیستم یک کارخانه می‌شود.

مدیر واحد صادرات شرکت بهران گفت: نوسانات اقتصادی برای شرکت‌های پویا و فعالی مانند بهران که با هدف توسعه و پیشرفت گام برمی‌دارند، مضر بوده و باعث جا ماندن از برنامه‌های مدون مجموعه می‌گردد که این امر به مرور زمان، موجب فلج شدن سیستم یک کارخانه می‌شود.

علی چگینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: مجموعه بهران با بیش از ۳۰ سال تجربه و سابقه کاری، در عرصه صنعت آسانسور و پله برقی حضور دارد. در این مجموعه تولیدی قریب به یک هزار و ۲۰۰ نفر پرسنل مشغول به کار هستند. ما در بهران با تولید آسانسور و پله برقی توانستیم از نظر کیفیت و تنوع محصول، جایگاه مطلوبی را در ایران و سایر کشورها به خود اختصاص دهیم. ما علاوه بر تهران، در چند کشور دیگر نیز نمایندگی و دفتر فروش داریم.

وی افزود: مواد اولیه و فلزات استفاده شده در ساخت پله ‌برقی و آسانسور، شامل مس، استیل و آهن می‌شود؛ برای ساخت کابین آسانسور، استیل و برای ساخت در و قطعات مستحکم موجود در آسانسور، آهن به کار گرفته می‌شود؛ مس نیز در ساخت قطعاتی در داخل موتور و همچنین قفل آسانسور کاربرد دارد. همچنین در بسیاری از مکان‌ها به دلایل ظاهری و زیبایی پله برقی، از استیل و برای ساخت سایر قطعات پله برقی، از آهن و همچنین برای انتقال برق از سیم و کابل‌های مسی استفاده می‌شود.

مدیر واحد صادرات شرکت بهران تصریح کرد: ما در تلاش هستیم که با وجود تمام مشکلات، با بهترین عملکرد در سطح دنیا ظاهر شویم؛ اما افزایش نرخ فلزات و نوسانات قیمت‌ها ما را نیز دچار بحران کرده است. ۷۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز ما، تولید داخلی است و ۳۰ درصد باقی‌مانده را از راه واردات تامین می‌کنیم که به دلیل مشکلات سیاسی کشور و اعمال تحریم‌ها در این زمینه با چالش جدی مواجه گشتیم. ازجمله معضلات ما، تامین ارز است؛ پیش‌تر برخی بانک‌ها به صورت خودجوش ارز در اختیار ما قرار می‌دادند؛ اما از زمانی که بانک مرکزی مدیریت تامین ارز، ارائه تاییدیه‌ها و امور مربوط به ثبت سفارش‌ها را برعهده گرفت، ثبت سفارش برای تولیدکنندگانی همچون ما سخت شده است و از مرحله تایید تا پرداخت ارز جهت خرید مواد اولیه، حدود ۴۰ روز طول می‌کشد. این برای خط تولید یک کارخانه زمان زیادی است و تمام خطوط تولید زنجیره‌وار به هم متصل هستند و در صورت توقف یک خط، خطوط دیگر نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

چگینی در ادامه اضافه کرد: برای تامین ۳۰ درصد مواد اولیه که وارداتی هستند، همچنان دچار مشکل هستیم و تا کنون نتوانسته‌ایم هیچ مواد داخلی دیگری را جایگزین کنیم. ما به همان روال قبل، مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار خارجی تهیه می‌کنیم؛ اما زمان خرید تا تحویل این مواد نسبت به قبل، دو برابر قبل شده است.

وی در رابطه با فروش خارجی و داخلی محصولات بهران، اذعان کرد: با وجود مشکلات عدیده‌ای که در روابط ایران با سایر کشورها مشاهده می‌شود، ما همچون گذشته فروش صادراتی محصولات خود را با بالاترین کیفیت در دستور کار داریم و بدون کاهش در میزان صادرات، فعالیت خود را ادامه می‌دهیم. شرکت بهران محصولات خود را به کشورهای عراق، عمان و سوریه صادر می‌کند و به تازگی توانسته‌ایم در بازار کشور افغانستان را نیز حضور داشته باشیم و صادرات خود را به این کشور آغاز کنیم. در داخل کشور هم، مشتریان ثابتی داریم و برند بهران به عنوان تولیدکننده آسانسور و پله ‌برقی برای صنایع و مصرف‌کنندگان، نامی آشنا است؛ صنایعی مانند سازمان ریلی، حمل‌ونقل شهری و راه‌آهن ازجمله مشتریان ثابت محصولات ما هستند.

مدیر واحد صادرات شرکت بهران عنوان کرد: علاوه بر نوع مواد اولیه، تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا در کیفیت تولید آسانسور و پله برقی نیز موثر است؛ بدون استفاده از تجهیزات و اطلاعات به‌روز در این صنعت، نمی‌توان گامی به سوی جلو برداشت. واحد تحقیق و توسعه مجموعه بهران یکی از فعال‌ترین واحدهای شرکت بوده که با مطالعه و تحقیق علمی روزانه مجموعه را به‌روزرسانی می‌کنند و این امر، باعث شده که بهران در ایران رقیبی نداشته باشد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2947

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۵۹ دلار رسید
08اردیبهشت
فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟
مس در تکاپوی رکوردشکنی؛

فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟

08اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۸۴۶ دلار رسید